Kofola v devetih mesecih z nižjimi prihodki

Letošnje poletje namreč ni prineslo tako dobrih pogojev za prodajo brezalkoholnih pijač kot lansko.

Objavljeno
07. november 2016 18.39
regent radenska
M. F. K., STA
M. F. K., STA
Ljubljana - Skupina Kofola je v prvih devetih mesecih letošnjega leta vknjižila 201 milijon evrov prihodkov, kar je 2,4 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Ob tem so v skupini izpostavili, da letošnje poletje ni prineslo tako dobrih pogojev za prodajo brezalkoholnih pijač kot lansko. Velik izziv je tudi poljski trg.

Skupini Kofola je uspelo v devetih mesecih za 9,4 odstotka povečati prodajo na Češkem, Slovaškem in v Sloveniji. Sklenili so tudi pogodbo za nakup hrvaškega Studenca, kar predstavlja naslednji pomemben korak razvoja skupine v regiji Adriatic. V tej regiji je Kofola prodajo povečala za 12,4 odstotka.

Dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) se je znižal za 13,9 odstotka, na 31,5 milijona evrov. "Predvidevamo, da bo celoletni rezultat na ravni lanskega, torej 40,7 milijona evrov z možnim odklonom pet odstotkov," je dodal finančni direktor Kofole Daniel Buryš.

Večja prodaja na Češkem in Slovaškem

Na Češkem in Slovaškem je skupina povečala prodajo za pet odstotkov, čeprav poletje ni prineslo toliko vročih dni, kot jih je bilo lani. Rast gre pripisati vodilni blagovni znamki portfelja - znamki Kofola, pa tudi znamki Rauch. Opazen pozitiven vpliv na prodajo je imela tudi blagovna znamka Vinea.

Blagovna znamka UGO je zabeležila 60-odstotno rast in tako ostaja znamka z največjo rastjo v portfelju Kofole. V mreži je zdaj 70 UGO barov, kot naslednji razvojni korak te znamke pa se obetajo franšize.

Izziv pa ostaja Poljska. "Poljski trg ostaja precej razdrobljen, veliko število konkurenčnih ponudnikov pomeni velikanski pritisk za marže. Cenovna občutljivost in zahteve po kakovosti na strani potrošnikov so v velikem nasprotju s tem, česar smo vajeni na drugih trgih," je dejal generalni direktor družbe HOOP Polska Jiri Vlasak.

"V spremembah, skozi katere gre poljski trg, vidimo jasno priložnost. Vendar proces transformacije podjetja s seboj prinaša precejšnje stroške, bodisi v obliki investicij v koncentracijo proizvodnje, v obliki zmanjšanja proizvodnih količin zaradi sprememb v cenovni politiki s poudarkom na višji marži ključnih proizvodov ali v obliki stroškov za marketinško kampanjo blagovne znamke Hoop Cola ob koncu leta," je še dejal.