LinkedAge: luksuzne počitnice zdaj tudi za starejše iz vsega sveta

Slovensko zagonsko podjetje se v berlinskem pospeševalniku pripravlja za svetovni nastop.

Objavljeno
29. januar 2015 19.27
Izmenjava starejših
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin
Berlin – Ste starejši od 65. let in želite za borih petintrideset evrov na noč dopustovati na Sardiniji s polnim penzionom ter vso zdravstveno in rehabilitacijsko ponudbo? Slovenski start up LinkedAge, ki ponuja dostopno dopustovanje v luksuznih domovih za starejše, se zdaj predstavlja tudi mednarodnim investitorjem.

Luksuzni dom za starejše tik ob obali v sardinskem mestu Quartu Sant'Elena poleg bazenov, masaže, izletov po okolici in organizacije kulturnih obiskov ponuja posebne diete, zdravniško varstvo za kronične bolnike ter bolnike z demenco, fizioterapijo in še marsikaj. V tunizijski La Marsi podobne usluge ponujajo v privlačnih orientalskih sobanah, za podobno vsoto pa lahko za vas poskrbijo v 150 domovih v več kot dvajsetih državah od Vietnama, Indije, Mehike, Urugvaja in Argentine. Možnosti takšnega dopustovanja pa so še gigantske, saj je na svetu kar sedemsto tisoč hotelom podobnih rezidenc za starejše, 137 milijonov teh pa svoje počitnice že išče in rezervira na svetovnem spletu. In po napovedih OECD bo leta 2060 vsaj tretji Zemljan starejši od 65 let.

Ustanovitelja mladega podjetja LinkedAge Tomaž Lorenzetti in Marko Guček sta svoj start up zdaj predstavila tudi mednarodnim investitorjem v Berlinu, potem ko je pritegnil pozornost pospeševalnika mladih podjetij »Plug and Play pri založniškem velikanu Axel Springer. Pri »Plug and Play« najbolj perspektivnim mladim podjetjem ponujajo komunikacijski trening, organizacijske delavnice in začetni kapital, na zaključno predstavitev samo streljaj od Springerjeva berlinskega središča v bližini znamenitega nekdanjega prehoda Checkpoint Charlie pa je v četrtek iz kalifornijskega Sunnyvalea prispel tudi ustanovitelj pospeševalnika Saeed Amidi. »Plug and Play« se zdaj ponaša z več kot tristo podjetji, Amidi pa je tudi partner v podjetju Amidzadu, kjer so v minulih petnajstih letih investirali v več kot sedemdeset svetovno uspešnih tehnoloških družb PayPal ali DropBox.

V joint venture z družbo Axla Springerja trikrat na leto med stotinami kandidatov izberejo dvanajst podjetij, za katere ocenjujejo, da imajo najboljše ideje in se lahko razvijejo v globalna podjetja, jim ponudijo začetni kapital in štiri mesece izobražujejo za najboljšo predstavitev pred investitorji. Slovenski LinkedAge pa so poklicali kar sami, Tomaž Lorenzetti razlaga o svojem tretjem podjetniškem podvigu z Markom Gučkom, s katerim že vodita franšizo podjetja Uniglobe in podjetje za nizkocenovne prevoze do letališč in drugod GoOpti. Drugim pomagajo pri podjetniškem realiziranju njihove ideje, sam pa že ima podjetniške izkušnje, zato je bil najpomembnejši cilj berlinskega bivanja oblikovanje tržne komunikacije, ki bo dosegla čim več potencialnih strank. Za začetek želijo podjetje osredotočiti na Nemčijo, Veliko Britanijo in Švedsko.

Med raziskovanjem tržnih možnostih so ugotovili, da je v luksuznih domovih za starejše prostih najmanj petina kapacitet, tudi občasnim gostom pa lahko ponudijo vse prosto časovne, zdravstvene in rehabilitacijske možnosti, ki jih imajo na voljo za svoje varovance. Ker pa z zadnjimi vseeno pridobijo veliko večino svojega dohodka, lahko svoje usluge turistom ponudijo po nižji ceni od hotelskih, novi obiskovalci pa so dobrodošli tudi stalnim prebivalcem luksuznih rezidenc za starejše. »Ko slišiš, kaj delajo, se vprašaš, zakaj tega že kdo ne počne?« je komentiral eden od voditeljev projekta Jörg Rheinboldt in morda so tudi zato LinkedAge predstavili tudi v časopisu DieWelt.

V tokratni skupini »Plug and Play« nastopajo tudi nova podjetja z drugimi zanimivimi zamislimi kot spletna platforma za globalni dostop do lokalne hrane, za spletno iskanje namestitve in primerne družbe ali prilagoditev spletne glasbene ponudbe okusu vsakega posameznika. Pri LinkedAge, kjer sodelujejo še Dijana Galijašević, Sandra Oman in Rok Kržišnik, pa si takšnih možnosti za predstavitev seveda želijo tudi v Sloveniji. »Seveda ne bo tako lahko, saj je Berlin blagovna znamka, na ta program si želijo iz vsega sveta, vse bolj se uveljavljajo tudi Varšava in druga mesta,« meni Tomaž Lorenzetti. »Mislim pa, da bi se morali manj ukvarjati s politiko in se usmeriti k stvarem, ki prinašajo boljše gospodarstvo in boljše življenje mladih in vseh drugih. Če spodbujamo izjemne dosežke v športu, zakaj jih ne bi tudi v gospodarstvu?«