Nič več razvoja dizla po letu 2023?

Električni pogon: Daimler v elektriko vlaga trikrat več kot v klasiko.

Objavljeno
04. avgust 2017 17.04
Damjan Viršek
Damjan Viršek

Nemška avtomobilska industrija po letu 2023 ne bo več vlagala v razvoj dizelskih motorjev, so prepričani v družbi Continental, ki je pomemben razvijalec in proizvajalec avtomobilskih komponent. Čeprav branijo dizel, ki je trenutno najbolj ekonomičen avtomobilski motor, se industrija jasno pripravlja na prehod na elektriko.

»Postopno bo vse več prizadevanj usmerjenih v električni pogon, zato razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem ne bo več gospodaren,« je za Reuters povedal Wolfgang Schäfer, finančni direktor Continetala. Podjetje s sedežem v Hannovru je širše znano kot proizvajalec pnevmatik, še precej več prometa pa ustvari z izdelavo drugih komponent za avtombilsko industrijo – tudi regulatorjev za izpušne sisteme dizelskih motorjev in senzorjev za merjenje vsebnosti dušikovih oksidov.

Združenje nemških proizvajalcev avtomobilov VDA je sicer trdno prepričano, da bo dizel ostal glavni pogon novih avtomobilov vse do leta 2050. Tehnične možnosti za zmanjšanje izpuhov NOx še niso izčrpane, zanimivo pa je, da naj bi se ohranil predvsem na račun ottovega (bencinskega) motorja – že zdaj dizel porabi od 20 do 25 odstotkov manj goriva in ima za 15 odstotkov manj izpustov CO2.

Električni pogon pa je še vedno velika zgodba prihodnosti. VDA si prizadeva, da bi bila politika nemške države »tehnološko nevtralna«, kar predvsem pomeni, da ne želijo zavezujočega datuma, ko bi bilo treba motorje z notranjim izgorevanjem umakniti s trga. Vsekakor pa bodo med na novo registriranimi avtomobili do leta 2050 začeli prevladovati električni.

Tudi bolj neodvisni analitiki opozarjajo, da so letnice 2040, 2030 in celo 2025, ki so jih kot točko prehoda na elektriko predstavile nekatere države in proizvajalci, zelo okvirne in da praktičnih možnosti za njihovo uresničitev ni. Ovir je veliko. Ne obstaja še tehnološka rešitev za dovolj zmogljivo baterijo, ki bi avtomobilu omogočila doseg, kot ga ponuja dizel.

Prav tako je trd oreh mreža polnilnih postaj – najprej jo je treba zgraditi, vzporedno se pojavi problem »usode« podjetij, ki zdaj prodajajo klasična goriva. Nič manj pereč ni problem vrednosti rabljenih avtomobilov. Ko ne bo več naprodaj novih avtomobilov z motorjem z notranjim izgorevanjem, se lahko zgodi, da bo cena rabljenih padla. Bonitetna hiša Moody's je opozorila, da to pomeni tveganje za uveljavljeni sistem (lizinškega) financiranja prodaje novih avtomobilov, ki temelji na tem, da bo ob koncu lizinga avtomobil še vreden okoli 60 odstotkov cene novega.