Zmagovalni formuli sta »globalno« in »premium«

Mednarodna spletna prodaja omogoča tako visoke stopnje rasti, ki jih tradicionalna trgovina nikdar ne bi mogla doseči.

Objavljeno
02. februar 2017 18.14
Božena Križnik
Božena Križnik
Ljubljana – DHL povprečnega slovenskega potrošnika najpogosteje asociira na spletno trgovino. Po internetu naročim izdelek iz tujine, plačam, pripelje mi ga na primer kombi z napisom DHL. DHL Express, vodilni mednarodni ponudnik hitrih storitev, pa je podpisan tudi pod raziskavo o trendih v spletni prodaji: pravi, da je mednarodna spletna prodaja ena od najhitreje rastočih priložnosti v trgovini na drobno.

25-odstotna letna rast

Raziskava se osredotoča na trgovce in proizvajalce, ki ponujajo izdelke prek spleta v mednarodnem okolju. Ugotavlja, kateri izdelki imajo največji potencial za rast, česa si želijo potrošniki in kako uspešni so lahko trgovci pri širitvi dejavnosti na druge kontinente.

Mednarodna spletna prodaja, pravi poročilo, omogoča tako visoke stopnje rasti, ki jih tradicionalna trgovina nikdar ne bi mogla doseči. Med letoma 2015 in 2020 bo po napovedih mednarodna spletna prodaja rasla po 25 odstotkov na leto (iz 300 na 900 milijard dolarjev), torej dvakrat hitreje kot spletna prodaja znotraj domačih meja. To torej pomeni, da lahko spletni trgovci, ki so doslej prodajali le doma, svoj iztržek povečajo za dodatnih 10 do 15 odstotkov, če se podajo na mednarodne trge. Če dodajo še takoimenovane premium storitve, na primer možnost hitrejše dostave, lahko v povprečju rastejo1,6-krat hitreje kot ostali.

Prvi mož DHL Expressa Ken Allen zagotavlja, da je »pošiljanje prek meja veliko bolj enostavno, kot mnogi trgovci verjamejo«. Opaža, da je vsako produktno kategorijo na spletu možno nadgraditi na raven premium, to je razvoj luksuznih izdelkov višje kakovosti, ponudba nadpovprečnih storitev za najzahtevnejše, manj cenovno občutljive potrošnike. Zmagovalni formuli sta »globalno« in »premium«, pospremljeni z dostavo od vrat do vrat. S tem trgovec lahko doseže nove trge neposredno, brez vlaganja v skladiščenje in distribucijo.

Ponudba in povpraševanje bolj prefinjena

Poročilo temelji predvsem na raziskavah, poglobljenih intervjujih in 1800 vprašalnikih, ki so jih izpolnili trgovci in proizvajalci v šestih državah. Analitiki so ugotovili, da sta postala ponudba in povpraševanje na spletu vse bolj prefinjena.

Proizvajalci pospešeno izkoriščajo prednosti spletne trgovine in se premikajo v model direktne prodaje, kar pomeni, da se izogibajo posrednikom in ponujajo izdelke na spletu kar končnim potrošnikom. Taki bodo lahko dosegli za 30 odstotkov hitrejšo rast v mednarodni spletni prodaji kot pri drugih načinih prodaje.

Na drugi strani postajajo potrošniki vse bolj zahtevni, preverjajo razpoložljivost izdelka, zaupanje v ponudnika in privlačne ponudbe; vse to jih najbolj motivira za nakupovanje v tujih spletnih trgovinah. Njihova glavna skrb pa so vprašanja, povezana z logistiko, zaupanjem, ceno in potrošnikovo izkušnjo. In to so izzivi za spletne trgovce.

Poročilo prikazuje tudi novosti, ki jih je naplavila spletna trgovina, razne pospeševalce prodaje in rešitve izven polic. Te pomagajo trgovcem pri prilagoditvi ponudbe za digitalne platforme in pri poslovanju s potrošniki na tujih trgih. Pomembna je tudi vloga globalnih logističnih partnerjev, saj lahko hitra, zanesljiva in fleksibilna dostava pomaga spreminjati preračunljive interese strank v dolgoročno zvestobo.