V Kobilarni Lipica številne nepravilnosti

Računsko sodišče je z opravljeno revizijo poslovanja Kobilarne Lipica ugotovilo, da je ta med letoma 2001 in 2003 v več primerih ravnala v nasprotju s predpisi.

Objavljeno
27. december 2004 12.10
Lipicanci
Ljubljana - Računsko sodišče je z opravljeno revizijo poslovanja Kobilarne Lipica ugotovilo, da organi javnega zavoda med letoma 2001 in 2003 niso uspeli voditi ustrezne poslovne politike, ki bi kobilarno vodila iz težav. V omenjenih štirih letih je Kobilarna Lipica v več primerih ravnala v nasprotju s predpisi in usmeritvami, ki jih mora upoštevati pri poslovanju, zato ji je računsko sodišče za pravilnost poslovanja v tem obdobju izreklo negativno mnenje. Sodišče je tudi ugotovilo, da Kobilarna Lipica z javnimi sredstvi ni ravnala smotrno.

Računsko sodišče je v reviziji podrobneje preverilo pravilnost izvajanja zakona o Kobilarni Lipica v delu, ki se nanaša na vzdrževanje plemenske črede konj, nakazovanje parkirnine občini Sežana in poslovanje s premičnim in nepremičnim premoženjem. Preverilo je tudi pravilnost porabe proračunskih sredstev, oddajanja javnih naročil ter obračuna in izplačila plač.

Javni zavod je kršil zakon o Kobilarni Lipica s tem, ko ni določil števila konj v šoli jahanja in turistične črede, občini Sežana ni nakazal parkirnine v znesku 11 milijonov tolarjev, ni pridobil soglasja vlade za sklenitev najemnih pogodb in za prodajo konj ter presežke kobilarne v letih 2001 in 2002 nenamensko porabil za saniranje izgub gostinstva in turizma v skupnem znesku 107 milijonov tolarjev.

Naročila brez javnega razpisa

V Kobilarni Lipica so kršili tudi zakon o javnih naročilih, in sicer so javna naročila za nakup blaga in naročanje storitev oddali brez javnega razpisa v vrednosti najmanj 578 milijonov tolarjev, poleg tega niso objavili oddaje javnih naročil za 22 milijonov tolarjev v Uradnem listu. Računsko sodišče je ugotovilo tudi nepravilnosti pri obračunavanju plače v. d. direktorja med junijem 2002 in majem 2003.

Načrtovani cilji niso bili doseženi

Računsko sodišče je pri revidiranju smotrnosti poslovanja ugotovilo, da Kobilarna Lipica z javnimi sredstvi ni ravnala smotrno. Načrtovani cilji na področju investicij in vzdrževanja hotelskih zmogljivosti ter nočitev v hotelskih objektih niso bili doseženi. Delovanje službe za prodajo in trženje pri pridobivanju prihodkov je sodišče ocenilo za manj učinkovito, kar je hkrati pomenilo negospodarno ravnanje, saj bi lahko za enak obseg in kakovost dejavnosti trženja pridobili dodatnih 11 milijonov tolarjev. Poslovanje hotela Klub ni bilo zadovoljivo, saj je povprečna zasedenost v letih od 2001 do 2003 znašala 17 odstotkov.

Previsoki stroški dela

Kobilarna Lipica v omenjenem obdobju ni imela ustreznega nadzora nad stroški dela in tudi ni ravnala v skladu s politiko, ki je bila začrtana z letnimi programi dela, saj je zabeležila za 180 milijonov tolarjev več stroškov dela, kot je načrtovala. V kobilarni so neupravičeno dodeljevali dopust delavcem in s tem v letu 2003 povzročili za okrog dva milijona tolarjev nepotrebnih stroškov dela.

Ni izdelanih meril za določanje vrednosti konjev

Po ugotovitvah sodišča Kobilarna Lipica nima izdelanih meril za določanje vrednosti žrebcem in žrebicam, t. j. amortizacijske osnove, da bi bil prirast vrednosti odraz realnega stanja črede. Pripisan prirast vrednosti za letnik 2000 je zaradi slabe kakovosti letnika v primerjavi s prejšnjimi letniki vprašljiv oz. nerealen. Ob tem v letu 2003 ni vlagala v neopredmetena dolgoročna sredstva in zanje ni obračunala amortizacije ter s tem izkazala za 6,4 milijona tolarjev prenizke stroške poslovanja in nepravilen poslovni izid.

Negospodarna raba javnih sredstev

Kobilarna Lipica se ni odzvala na odločbo o odmeri nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za leto 2001, s katero je bilo nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča 16-krat večje kot leto poprej. Stroški poslovanja leta 2001 so bili zaradi tega za najmanj 15 milijonov tolarjev previsoki, javna sredstva pa negospodarno porabljena.

Prekoračitev dogovorjenih sredstev

Negospodarno je bilo ravnanje z javnimi sredstvi tudi pri izvajanju podprojekta informatika, ki po štirih letih in pol še ni bil zaključen. Dogovorjena sredstva so bila/bodo prekoračena za 7,7 milijona tolarjev oz. za 51 odstotkov.