Mušičeva poezija tišine na Dunaju
Danes so odprli veliko pregledno razstavo slovenskega slikarja in grafika Zorana Mušiča.
Odpri galerijo
Dunaj – V Leopoldovem muzeju, kjer hranijo pomembno zbirko avstrijske secesije (Schiele, Klimt, Kokoschka), so sinoči odprli vrata velikanu slovenske umetnosti in njegovi poeziji tišine.
Zoran Mušič se na Dunaj »vrača« po več kot dvajsetih letih: leta 1992 so namreč razstavo njegovih del pripravili v Albertini, a je tokratna veliko obsežnejša.
Preizpraševalec vesti sveta
Na četrtkovem odprtju (udeležilo se ga je kar nekaj Slovencev) je bilo slišati veliko besed o življenjskih in umetniških postajah »pogumnega umetnika, velikega humanista, begunca 20. stoletja, ki je preizpraševal vest sveta«. Razstavo je z besedami, da je po Parizu, Barceloni, Gorici, Trstu in Ljubljani zdaj na vrsti Dunaj, odprl slovenski kulturni minister Tone Peršak.
Razstava Zoran Mušič: Poezija tišine na ogled postavlja 160 Mušičevih del in bo odprta do 6. avgusta. Pripravila sta jo direktor muzeja Hans-Peter Wipplinger in kustos Ivan Ristić. Ta je pred tedni posebej za Delo povedal, da so razstavljena dela »priče neutrudnega umetnikovega iskanja odgovorov na temeljna vprašanja človekovega obstoja«. Zbrali so jih v različnih javnih ustanovah in zasebnih zbirkah v Avstriji, Italiji, Sloveniji in Švici in predstavljajo vsa obdobja umetnikovega ustvarjanja. Z razstavo želijo prikazati Mušiča kot pričo nekega obdobja. Slovenca, rojenega na meji z Italijo. Človeka, ki je govoril številne jezike. Svetovljana, ki je živel v Benetkah in Parizu in bil velik Evropejec. Ni odveč omeniti, da so dela posodili tudi nekatere slovenske ustanove in zasebniki, med njimi Moderna galerija, ki je na posodo dala delo Preprosta ograda in arhivsko gradivo, Narodna galerija je prispevala 15 umetnin, Umetnostna galerija Maribor pa tri. Dunajski muzej je bil pri pripravi v navezi tudi z edino živečo slikarjevo sorodnico, Mušičevo nečakinjo Vando Mušič, del svoje zbirke pa je posodil tudi eden večjih slovenskih zbirateljev Igor Lah.
Razstava 160 Mušičevih del bo na ogled do 6. avgusta.
Odprl jo je slovenski minister za kulturo Tone Peršak.
Umetnika je zaznamovala izkušnja v koncentracijskem taborišču Dachau.
Odprl jo je slovenski minister za kulturo Tone Peršak.
Umetnika je zaznamovala izkušnja v koncentracijskem taborišču Dachau.
Zoran Mušič se na Dunaj »vrača« po več kot dvajsetih letih: leta 1992 so namreč razstavo njegovih del pripravili v Albertini, a je tokratna veliko obsežnejša.
Preizpraševalec vesti sveta
Na četrtkovem odprtju (udeležilo se ga je kar nekaj Slovencev) je bilo slišati veliko besed o življenjskih in umetniških postajah »pogumnega umetnika, velikega humanista, begunca 20. stoletja, ki je preizpraševal vest sveta«. Razstavo je z besedami, da je po Parizu, Barceloni, Gorici, Trstu in Ljubljani zdaj na vrsti Dunaj, odprl slovenski kulturni minister Tone Peršak.
Razstava Zoran Mušič: Poezija tišine na ogled postavlja 160 Mušičevih del in bo odprta do 6. avgusta. Pripravila sta jo direktor muzeja Hans-Peter Wipplinger in kustos Ivan Ristić. Ta je pred tedni posebej za Delo povedal, da so razstavljena dela »priče neutrudnega umetnikovega iskanja odgovorov na temeljna vprašanja človekovega obstoja«. Zbrali so jih v različnih javnih ustanovah in zasebnih zbirkah v Avstriji, Italiji, Sloveniji in Švici in predstavljajo vsa obdobja umetnikovega ustvarjanja. Z razstavo želijo prikazati Mušiča kot pričo nekega obdobja. Slovenca, rojenega na meji z Italijo. Človeka, ki je govoril številne jezike. Svetovljana, ki je živel v Benetkah in Parizu in bil velik Evropejec. Ni odveč omeniti, da so dela posodili tudi nekatere slovenske ustanove in zasebniki, med njimi Moderna galerija, ki je na posodo dala delo Preprosta ograda in arhivsko gradivo, Narodna galerija je prispevala 15 umetnin, Umetnostna galerija Maribor pa tri. Dunajski muzej je bil pri pripravi v navezi tudi z edino živečo slikarjevo sorodnico, Mušičevo nečakinjo Vando Mušič, del svoje zbirke pa je posodil tudi eden večjih slovenskih zbirateljev Igor Lah.