Športnika klasične in moderne dobe

 BMW M5 in i8 roadster ali zelo različni podobi bavarske dinamike.
Fotografija: BMW M5 nadaljuje slavno pot predhodnikov, med katerimi je prvega in drugega poganjal vrstni šestvaljnik, četrtega desetvaljnik, vse druge, s trenutnim vred, pa osemvaljni stroj. FOTO: Bruno Kuzmin
Odpri galerijo
BMW M5 nadaljuje slavno pot predhodnikov, med katerimi je prvega in drugega poganjal vrstni šestvaljnik, četrtega desetvaljnik, vse druge, s trenutnim vred, pa osemvaljni stroj. FOTO: Bruno Kuzmin

BMW je bil od nekdaj sinonim športnosti. Na tej lestvici je vselej najviše kotirala velika črka M oziroma modeli s to oznako. Med njimi pač serija M5. Ta zdaj deluje bolj uglajeno, manj igrivo kot nekoč. V športni film pa se zelo drugače vključuje priključni hibridni športnik i8, ki je po novem tudi roadster z zložljivo streho in torej pripravljen za še bolj uživaško rabo.

M5 najnovejše generacije s tovarniško oznako F90 nastopa v slogu svojih predhodnikov, tako da gre predvsem za športno nadgradnjo limuzinske podobe. Pogled se takoj ustavi na agresivno oblikovanih odbijačih, prednjem z večjimi odprtinami za dovod svežega zraka in zadnjem s štirimi zajetnimi izpuhi. Z motornim pokrovom iz aluminija in streho iz plastične mase s kompozitnim dodatkom ogljikovih vlaken je razvojnikom uspelo nekoliko obvladati skupno maso, tako da je novinec kljub štirikolesnemu pogonu lažji od predhodnika.

Dihanje 4,4-litrskega bencinskega v najzmogljivejši petici V8 z okroglimi 600 KM podpirata dva turbopolnilnika. FOTO: Bruno Kuzmin
Dihanje 4,4-litrskega bencinskega v najzmogljivejši petici V8 z okroglimi 600 KM podpirata dva turbopolnilnika. FOTO: Bruno Kuzmin


Dramatiko nadaljuje 4,4-litrski bencinski motor z osmimi valji, dvema turbopolnilnikoma, največjo močjo 441 kW (600 KM) in 750 Nm navora med 1800 in 5600 vrtljaji. Nič manj srborite niso druge številke: M50 pospeši z mesta do 100 km/h v 3,4 sekunde in od 0 do 200 km/h v 11,1 sekunde ter drvi z največjo hitrostjo 305 km/h. Slednje velja za izvedbo brez elektronske omejitve pri 250 km/h. Da poteka vse gladko, skrbi osemstopenjski menjalnik s samodejnim ali ročnim prestavljanjem ter možnostjo prilagajanja prestavne hitrosti. Pogon je v osnovi štirikolesni, z možnostjo vklopa zadnjega, ki ga podpira aktivni diferencial z zapornim učinkom od 0 do 100 %. Podobno prilagodljivo delujeta podvozje in motor z izbiro med različnimi vrstami blaženja oziroma odzivnosti. Med dodatno opremo pa najdemo recimo keramične zavorne komponente, ki so v primerjavi z običajnimi lažje za 23 kilogramov. Za najnovejše bavarsko »adrenalinsko veselje«, pri čemer velja dodati, da je M5 predvsem izjemno hiter avtocestni dirkalnik in zaradi velike mase manj igriv, kot so njegovi manjši bratje v znaku črke M, je treba imeti pri nas vsaj 157.500 evrov.


Drugačne vrste športnik je i8 roadster. Nova izvedba znanega hibridno gnanega kupeja ima platneno zložljivo streho, ki se v 15 sekundah odpre in zloži, zadaj je še samostojno zadnje okno. Seveda takšen i8 nima več zasilne druge sedežne vrste, ampak le dva sedeža in za njima odprtino s približno 100 litri prostora kot dodatek prav tako miniaturnemu prtljažniku pod zadnjim pokrovom. Ampak verjetno to ni bistvo tega avtomobila, ki tudi v tej izvedbi deluje vznemirljivo kot le kaj, pa čeprav po tem, ko se vrata v slogu galebjih kril dvignejo, izstopanje ni ravno za nerodne. Tudi v tem primeru so se pri gradnji močno oprli na plastiko, ojačano z ogljikovimi vlakni, avtomobil tehta le 1,6 tone, 60 kg več kot kupe. In se ni zdelo, da bi mu kakorkoli manjkalo vzvojne čvrstosti.

BMW i8 je bil najprej kupe, zdaj je še roadster z zložljivo platneno streho. Zmogljivosti precej butičnega hibridno gnanega šport­nika so se še povečale. FOTO: Gašper Boncelj
BMW i8 je bil najprej kupe, zdaj je še roadster z zložljivo platneno streho. Zmogljivosti precej butičnega hibridno gnanega šport­nika so se še povečale. FOTO: Gašper Boncelj


Pogonska zasnova je takšna kot v kupeju, gre za kombinacijo električnega motorja, ki žene sprednji kolesi, in prisilno polnjenega bencinskega 1,5-litrskega trivaljnika, ki poganja zadnji par. Sistemska moč je 275 kW (374 KM), kar je nekaj več, kot je pred prenovo zmogel kupe, ki ima zdaj tudi takšne zmogljivosti. Tudi litij-ionski akumulator, ki se sicer polni na zunanjem omrežju, ima večjo zmogljivost (11,6 kWh), kak kilometer več se lahko peljete samo na elektriko.

Če le ima še kaj »soka« v akumulatorju, bo i8 roadster z mesta po želji odpeljal čisto mirno in tiho, tako se lahko z njim tudi vozite, le nočete razgrajati. Ko pa se vključi bencinec, postreže z dramatično ustvarjenim rohnečim zvokom in prav nič ne skriva, da je za šport. Če samodejni menjalnik prestavite v športni program, še toliko bolj. No, če z mesta pritisnete na polno in izkoristite vse, kar zmore pogon, do stotice pospešite v 4,6 sekunde. Takšna zabava pa pričakovano ni poceni, roadster stane še nekaj evrov več kot kupe, najmanj 162 tisočakov.

V kabini je prostora za dva, zelo športno deluje vse skupaj, vstopanje in izstopanje pač ni za nerodne. FOTO: Bruno Kuzmin
V kabini je prostora za dva, zelo športno deluje vse skupaj, vstopanje in izstopanje pač ni za nerodne. FOTO: Bruno Kuzmin

Komentarji: