Prihranki z enotnimi financami in računovodstvom v vrtcih

Združevanje služb: tako naj bi dosegli preglednejšo namensko porabo javnih proračunskih sredstev. Na šolah se še ni začelo.

Objavljeno
30. november 2016 17.05
šipič MNENJA/SOBOTNA
Andreja Žibret
Andreja Žibret

Ljubljana – Mestni oddelek za predšolsko vzgojo in izobraževanje je lani začel s poenotenjem informacijskih sistemov in združevanjem finančno-računovodskih služb v vrtcih, od česar pričakujejo prihranke; ne morejo pa še oceniti, kolikšni bodo, ker je projektna naloga še v pripravi.

Kot so pojasnili, bodo prihodnje leto nadaljevali z vsebinsko pripravo projekta in razvojem programskih rešitev za uvedbo enotne informacijske rešitve za področje financ in računovodstva za vrtce. V letu 2018 pa načrtujejo implementacijo enotne programske rešitve. Ocenjujejo, da bi z izvedbo prve faze projekta lahko prihranili pri stroških materiala in storitev, kot so vzdrževanje, licence in drugi tekoči stroški. Z morebitno izvedbo druge faze projekta pa bi lahko prihranili tudi pri stroških dela.

Preglednejša namenska poraba denarja

Poudarjajo, da bodo vrtci po prvi fazi še vedno samostojni zavodi z odgovornostmi, obveznostmi in pravicami po veljavni zakonodaji. Prva faza naj bi prinesla več ugodnih učinkov, med drugim poenotenje programskih rešitev in izboljšanje ravni storitev za vse uporabnike, večjo avtomatizacijo evidentiranja in prenosa podatkov, pa tudi racionalizacijo postopkov in vodenja financ. To naj bi omogočilo nadgradnjo sistemov pri načrtovanju in spremljanju porabe sredstev ter preglednejšo namensko porabo javnih proračunskih sredstev ob upoštevanju načel učinkovitosti in gospodarnosti.

Morebitno statusno preoblikovanje

V drugi fazi projekta, ki prinaša združevanje finančno-računovodskih služb javnih vrtcev, pa je predvideno tudi morebitno statusno preoblikovanje. To pa je odvisno tudi od sprejetja predloga novega zakona o javnih financah, ki bo spremenil vizijo združevanja podpornih služb. Možnosti za statusno preoblikovanje so oblikovanje skupnih služb pri enem od javnih vrtcev, oblikovanje popolnoma novega zavoda, oblikovanje režijskega obrata kot dela ožje občinske uprave ali pa da se to zgodi v delu ožje občinske uprave. Na mestnem oddelku za predšolsko vzgojo in izobraževanje menijo, da bi bila najboljša oblika samostojni oddelek ali odsek znotraj mestnega oddelka za finance in računovodstvo ali njihovega oddelka. V drugi fazi pa je še vedno mogoče, da statusnega preoblikovanja ni, v vrtce pa vpeljejo enotno informacijsko rešitev in poenotijo procese. Kot pravijo, bo za odločitev o najprimernejši obliki reorganizacije potrebno opraviti dodatno poglobljeno analizo stanja in zmožnosti ter zahtev in pričakovanj ustanovitelja, to je MOL.

Prihrankov še ne morejo oceniti

Ocenjeni stroški za zagon prvih dveh faz projekta so 660.000 evrov. Tu je vključen nakup oziroma posodobitev nove informacijske tehnologije za storitve financ in računovodstva za javne vrtce, morebitni stroški pravnega in finančnega svetovanja ter stroški ureditve prostora.

Predvidena je tudi tretja faza, v kateri naj bi se projekt združevanja postopoma prenesel tudi na druga področja, kot so kadrovska, pravna in investicijska služba vrtcev, če se bo projekt združevanja finančno-računovodskih služb izkazal za dobrega, učinkovitega in racionalnega. Pred izdelavo natančne analize pa o tem, kolikšni bodo prihranki, ne morejo govoriti, so povedali na MOL. Združevanje podpornih služb v osnovnih šolah pa se še ni začelo, ker bodo najprej počakali na rezultate v vrtcih.

Združevanje javnega naročanja

Ljubljanska občina pa je lani začela s financiranjem posodobitve informacijske tehnologije v osnovnih šolah, ki vključuje nakup stacionarnih in prenosnih računalnikov, interaktivnih tabel in drugih računalniških pripomočkov, kot so miške, kabli, tipkovnice itn.

Vendar pa to ni skupni projekt šol; informacijsko tehnologijo posodabljajo same na podlagi javnega razpisa ministrstva, če je objavljen, ali pa po lastni presoji. MOL jim te stroške povrne v višini, ki jo določi glede na sprejeti finančni načrt šole. Načrtovani skupni stroški MOL za ta namen so bili lani 215.449 evrov, realizacija pa je bila 210.295 evrov. Za letos je načrtovanih 200.000 evrov, za prihodnje leto pa so predvideli 220.000 evrov.

Nadzorni odbor MOL, katerega naloga je skrb za smotrno porabo proračunskih sredstev, je predlagal, da bi postopoma, potem ko bo uveden projekt združevanja podpornih služb in po sprejetem zakonu o javnih financah, ki predvideva statusna preoblikovanja, tudi na področje javnih naročil prenesli prakso skupnega naročanja tam, kjer bo to mogoče, racionalno in gospodarno. Javna naročila za dobavo blaga in storitev zdaj izvajajo javni zavodi sami, razen v nekaterih primerih investicij, ko javno naročilo izvede MOL. Služba za javna naročila izvede za vrtce in šole javna naročila za prehrano, čiščenje, elektriko, plin, zavarovanje, druga pa izvedejo sami.

Na mestnem oddelku za predšolsko vzgojo in izobraževanje pravijo, da bodo predlogu mestnega nadzornega odbora sledili po načelu učinkovitosti in racionalnosti ter pri tem upoštevali veljavno zakonodajo in predpise. Brez natančnejše analize pa ne morejo oceniti, kakšne olajšave bi prineslo združevanje javnega naročanja in kdaj bo to prišlo na vrsto.