Šolarji okušajo sodobno umetnost, ki ni iz »mainstreama«

Bunkerjevo Igrišče za gledališče: kulturno-umetniška vzgoja v šolah je podhranjena in se izogiba sodobnim praksam.

Objavljeno
10. februar 2015 16.49
Otroške delavnice v stari elektrarni. V Ljubljani 10.2.2015
Andreja Žibret, Ljubljana
Andreja Žibret, Ljubljana
Ljubljana – Zavod Bunker v letošnjem šolskem letu izvaja projekt kulturno-umetnostne vzgoje v šolah Igrišče za gledališče. V drugem ciklu projekta, ki je potekal od 2. februarja do danes, so za osnovne šole pripravili kulturni dan. Danes so zadnji na obisku v Ljubljani učenci OŠ Brežice.

Februarskih kulturnih dni se je udeležilo več kot 1100 otrok od šestega do devetega razreda, torej starih od 11 do 14 let. Ogledali so si predstave, film, sodelovali na različnih delavnicah, spoznali Ljubljano z vidika umetnikov ter debatirali o predstavah in filmu.

V drugem ciklu izkušnja sodobnega gledališča

Prvi cikel kulturnih dni je potekal že decembra v Mariboru, v drugem ciklu, v Ljubljani, pa se osredotočajo na izkušnjo sodobnega gledališča ter na refleksijo po izkušnji, obenem pa na delavnicah otroke vabijo k ustvarjanju na različnih področjih gledališča, sta povedali Katarina Slukan in Alma R. Selimović z zavoda Bunker: »Pri izboru programa nas je vodila želja, da bi otroci dobili izkušnjo sodobne umetnosti, ki ni iz 'mainstreama' in ki ne temelji na klasični izkušnji, kakršne so lahko deležni v repertoarnih gledališčih ali komercialnih kinodvoranah.«

Od drugega februarja do danes so v Ljubljano na eno od predstav (Pista sveta, Show Your Face!, Deček in svet ali Bojevnice), na delavnice, pogovor in spoznavanje ljubljanskih kulturnih prizorišč prišli učenci OŠ Sava Kladnika iz Sevnice, OŠ Prestranek, OŠ Frana Roša iz Celja, OŠ Toneta Čufarja iz Ljubljane, včeraj so bili v Ljubljani učenci OŠ Raka, danes pa kulturne dneve zaključujejo učenci OŠ Brežice. Za štiri šole, OŠ Kašelj iz Ljubljane Polja, OŠ Kostanjevica na Krki, OŠ Podbočje in OŠ Šentjernej, pa je kulturni dan zaradi slabega vremena žal odpadel. Kulturni dnevi so potekali v prostorih Stare mestne elektrarne, Kinodvora, Muzeja sodobne umetnosti Metelkova (MSUM) in Kluba Gromka na Metelkovi.

Po ogledu predstave oziroma filma so se otroci razdelili v skupine in vsako skupino je umetnik peljal na svojo priljubljeno kulturno lokacijo v mestu, kjer so se pogovarjali o predstavi ali filmu, skušali razmišljati o vsebini, jo analizirati, tako kot tudi svoje doživetje. Izbrane predstave ponujajo namreč zelo intenzivne izkušnje ter široko polje pomenov in mogočih interpretacij, kar omogoča dobro debato po predstavi. Na izbranih lokacijah so umetniki otrokom povedali tudi kaj več o svojem doživljanju umetniške Ljubljane ter jih povabili k ustvarjanju na svojem področju.

V projektu sodeluje šest umetnikov

Na zavodu Bunker sicer ugotavljajo, da je kulturno-umetnostna vzgoja v šolah kadrovsko podhranjena, poleg tega se vsebinsko in metodološko izogiba sodobnim praksam. Sodelujoči v projektu poudarjajo, da je umetnostna vzgoja smiselna in polno učinkovita le, če vsebuje tudi neposredno izkušnjo z umetniškim delom, to je aktualno umetniško ponudbo in njenim kontekstom, ter z ustvarjalci. V projektu sodeluje šest umetnikov: Polona Janežič, Andreja Kopač, Nataša Živković, Špela Frlic, Ana Duša in Andrej Jus. Ti v več kot dvajsetih šolah iz vse Slovenije sodelujejo pri izvedbi obveznih izbirnih vsebin, kot so gledališki klubi in podobno. Prav tako sodelujejo pri pouku predmetov, kjer je predvideno izobraževanje o umetnosti, ter pri urah drugih predmetov, kjer preizkušajo umetniške pristope pri povsem neumetniških vsebinah. Zato so se tudi odločili za ta projekt.

Sklepna prireditev v Sevnici

Projekt, vreden 150.000 evrov, financirata evropski socialni sklad in ministrstvo za kulturo. Tretjega cikla kulturnih dni ne bo, bo pa sklepna prireditev v Sevnici, kjer bodo predstavili ustvarjalnost mladih, torej vse, kar bodo skupaj z učitelji in umetniki ustvarili pri rednem pouku in v gledaliških klubih.