Večina hoče grbine, dva sta delavce pregnala

Stari Podutik: razvoj infrastrukture ni sledil rasti naselja, zato nastajajo težave s prometno ureditvijo, nevarna tudi učna pot.

Objavljeno
11. april 2017 23.32
Sporna Ulica Marije Hvaličeve v Podutiku 06.aprila 2017 [Podutik,promet,Ulica Marije Hvaličeve,ceste]
Andreja Žibret
Andreja Žibret

Ljubljana – Prebivalci Ulice Marije Hvaličeve v Podutiku že leto in pol opozarjajo na potrebo po umiranju prometa in na nevarno šolsko pot. Na občini pravijo, da so prebivalci postavitvi grbin lansko jesen ostro nasprotovali, zato tam takšnih posegov ne predvidevajo.

Kot je povedal Slavko Pezdirec, eden od pobudnikov zbiranja podpisov za ureditev prometa v ulici, niso od občine o tem dobili nobenega obvestila. Glede na zbrane podpise dvomi, da bi lahko postavitvi grbin nasprotovalo več prebivalcev. V delu ulice, kjer bi postavili dve grbini, je namreč približno 22 hiš, pobudo o ureditvi prometa pa so podpisali domačini s 15 naslovov, še dva pa sta iz Dergomaške in Ellerjeve.

Preobremenjena Ulica Marije Hvaličeve

Prvi dopis o problematiki urejanja območja so stanovalci mestnemu oddelku za gospodarske dejavnosti in promet skupaj s slikami poslali že decembra 2015, nato sta sledila še dva. Opozorili so, da Ulica Marije Hvaličeve napaja celoten zaselek starega Podutika in stanovalce povezuje s Podutiško cesto, ki je edina glavna cesta, ulica pa je zato zelo obremenjena.

Ob cesti je pločnik samo na eni strani, vendar je narejen tako, da v križiščih robniki niso spuščeni in zato se morajo invalidi z invalidskimi vozički voziti po cesti, to pa je tudi veliko breme za mamice z otroškimi vozički. Prav tako tudi ni prehoda za pešce in ne urejene kolesarske poti.

Čeprav znak nakazuje omejitev 30 kilometrov na uro, ga vozniki ne upoštevajo, zaradi česar je ulica zelo nevarna tudi za otroke, ki hodijo na šolski avtobus na postajo Murkova na Podutiško cesto. Zgodilo se je že več nevarnih srečanj otrok z neprevidnimi vozniki, pa tudi več prometnih nesreč. Spodbudo za ureditev razmer so dali tudi stanovalci blokov na koncu Mladinske ulice, ki svoje otroke raje sami vozijo v šolo in jih ne pustijo, da gredo na šolski avtobus.

Januarja lani so jim z MOL odgovorili, da morajo oceniti stanje z merjenjem hitrosti, kar so storili marca lani s samostoječim merilnikom. Zatem so prejeli dopis Mestnega redarstva, v katerem je navedeno, da so izmerili normalne prekoračitve hitrosti, do deset kilometrov na uro. Stanovalci pa pravijo, da je bila meritev izvedena v nerodnem času, ko je v ulici potekala obnova hiš, zato so morali vozniki upočasniti vožnjo zaradi tovornjakov in kombijev. Poleg tega pa redarjem tudi očitajo, da v dopisu niso navedli, da je bila najvišja izmerjena hitrost kar 70 kilometrov na uro.

Podpora OŠ Koseze in ČŠ Dravlje

Prizadevanja prebivalcev za ureditev varne učne poti podpira tudi OŠ Koseze, ki jo obiskujejo tamkajšnji otroci, je povedala ravnateljica Lorieta Pečoler. OŠ Koseze je vključena v projekt Zdrav šolar, ki podpira večjo samostojnost učencev pri prihajanju v šolo peš (Pešbus) ali s kolesom (Cicivlak). Učitelji, ki v okviru projekta organizirano spremljajo otroke do šole in domov, so v lanskem avgustovskem dopisu izpostavili, da Ulica Marije Hvaličeve in Mladinska ulica učencem ne zagotavljata varne poti, saj nekateri stopajo direktno na cesto. Tudi učenci, ki samostojno prihajajo v šolo in nazaj domov s šolskim avtobusom, morajo do avtobusne postaje pešačiti po nevarni ulici.

Stanovalci so se obrnili tudi na ČS Dravlje, ki se je strinjala s postavitvijo grbin na ulici na naslovih med številkami 5 in 6 ter 13 in 14. Marca lani so prebivalci od mestnega oddelka za gospodarske dejavnosti prejeli nalog za postavitev montažnih grbin, to je samo za šest mesecev, čez zimo pa bi jih umaknili zaradi pluženja, s tem pa se domačini niso strinjali.

Kot je potrdil predsednik sveta ČS Dravlje Marko Zibelnik, je draveljska četrtna skupnost na podlagi pobude in 21 zbranih podpisov stanovalcev iz 17 naslovov gospodarskemu oddelku MOL predlagala postavitev dveh asfaltiranih grbin za zmanjševanje hitrosti na cesti med omenjenimi naslovi, na podlagi tega je oddelek dal nalog za postavitev. Z deli so začeli lansko jesen, vendar pa so takoj ob začetku stanovalci iz bližnjih objektov preprečili nadaljevanje, zato so z deli prekinili.

Na naše vprašanje so podobno odgovorili tudi na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet: »Na žalost so stanovalci Ulice Marije Hvaličeve temu ostro nasprotovali in preprečili nadaljevanje, izvajalca del so pregnali z območja. Glede nazorno izražena stališča glede ureditve območja na navedeni način tam nadaljnji tovrstni posegi niso predvideni.«

Po podrobnejšem poizvedovanju so postavitvi grbin nasprotovali stanovalci dveh bližnjih hiš, se nastavljali pred stroje in izvajalce nagnali z besedami, da »tukaj ne bo nobenih grbin«. Čeprav so jim razložili, da bo za meteorno vodo poskrbljeno in ne bo nikomur tekla na dvorišče, postavitve vseeno niso dovolili.

Stanovalci niso dobili nobenega obvestila

Ob tem Slavko Pezdirec pravi, da četudi je prišlo do nasprotovanja enega samega prebivalca, bi morali delavci, ki so dobili delovni nalog za postavitev grbin, o tem obvestiti delovodjo, tistega, ki je delovni nalog izdal, ali policiste in ne kar oditi: »Vsakdo ne more kar tako nekaj urejati po svoje. Neprofesionalno je, da nekdo dobi nalog in dela ne opravi, pri tem pa stanovalcem nihče ničesar ne pove in nas ne obvesti ter da vsa naša prizadevanja kar tako padejo v vodo,« je ogorčen Pezdirec. O nadaljnjih korakih še razmišljajo, zagotovo pa se bodo spet obrnili na ČS Dravlje.

»Neprofesionalno je, da nekdo dobi nalog in dela ne opravi, pri tem pa stanovalcem nihče ničesar ne pove in nas ne obvesti ter da vsa naša prizadevanja kar tako padejo v vodo,« je ogorčen Slavko Pezdirec. Foto: Blaž Samec/Delo

Na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti so na naša vprašanja še odgovorili, da zaradi ozke ulice tam ni mogoče urediti obojestranskega pločnika, kar je pogoj za zaris prehoda za pešce, in tudi ne kolesarske steze: »Sicer pa je vožnja s kolesi z zakonodajo dovoljena tudi po lokalnih cestah, kjer ni posebej označena kolesarka steza ali kolesarka pot,« so še dodali.

Glede meritev hitrosti pa so nam na Mestnem redarstvu odgovorili, da zaradi fizičnih lastnosti vozišča v ulici ne morejo postaviti vozila za izvajanje meritev hitrosti: »O problematiki bomo obvestili Policijsko postajo v Šiški, ki izvaja meritve z drugimi tehničnimi sredstvi. Pripravili bomo tudi predlog za postavitev naprav za umirjanje prometa.«

Želijo ureditev enosmerne ulice

Stanovalci med drugim tudi opozarjajo, da v zadnjih dvajsetih letih v starem delu Podutika razvoj infrastrukture ni sledil rasti naselja, čeprav se je naseljevanje zelo povečalo. Predlagajo pregled Mladinske ulice od 2 do 10, kjer je cesta tako ozka, da se morajo avtomobili pri srečevanju umikati na dvorišča stanovanjskih hiš.

Na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti so na naše vprašanje o tem odgovorili, da so ulice izvedene po takrat veljavnem zazidalnem načrtu in spremembe v kratkem niso mogoče.

V zvezi s tem prebivalci še predlagajo, dopolnitev ulične mreže z odsekom DR-473 K1 iz sedaj javne poti za vsa vozila v lokalno krajevno cesto. Tako bi lahko v zaselku uredili enosmerno ulico in kolesarsko pot do edine obstoječe kolesarske poti med Omersovo in Podutiško cesto.

Na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti so na naše vprašanje, kakšna so njihova stališča do tega, odgovorili, da za zdaj takšna ureditev ni v načrtu. Dejali so še, da lahko občani to pobudo naslovijo na četrtno skupnost, s katero bodo skupaj preverili mogoče rešitve.