»Orkestrirano podkupovanje« Marinčka

Kljub napovedanemu odstopu od pritožbe proti Magni se pritiski na Gorazda Marinčka, predsednika E-Foruma, stopnjujejo.

Objavljeno
04. september 2017 22.08
Gorazd Marinček v Ljubljani, 13. marca 2015
Polona Malovrh
Polona Malovrh
Ljubljana – Po grožnjah z obračunom so Gorazdu Marinčku, predseniku E-foruma, zdaj po e-pošti ponudili denar. Čeprav pošiljatelj, podpisan kot T. Altmann, višji svetovalec oddelka za industrijske in logistične zadeve v družbi Colliers International, ne obstaja, je Marinček zadevo predal policiji.

»Prosim, seznanite me s svojim pogledom na morebitno finančno rešitev,« piše na koncu podkupovalne ponudbe, posredovane z neizsledljivega elektronskega naslova Tobias Altmann oziroma Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. Marinček je dopis že posredoval pristojnim za pregon kaznivih dejanj, kakršno je poskus podkupovanja. Po spletnem poizvedovanju se je izkazalo, da je uradnikovo ime sestavljeno iz dveh zaposlencev v avstrijski podružnici Colliers International: Tobiasa Dichtla in Isabelle Altmann. »Kot je bil organiziran elektronski mobing, ki se je orkestrirano polegel v petek, tako je zdaj organizirana podkupovalna ponudba,« se je za Delo odzval Marinček.

Čeprav je pošiljatelj neznan, podjetje s tem imenom v resnici obstaja. Na Štajerskem ga poznajo kot nepremičninsko agencijo, ki je iskala zemljišče za Magnin avtomobilski projekt in ki je po tistem, ko so v Mestni občini Maribor izdelali analizo potencialnih lokacij za investitorja, izbrano lokacijo v bližini letališča ocenila za edino, ki izpolnjuje pogoje. Konec aprila lani se je na sestanku v Poslovni coni Tezno po poročanju Večera izkazalo, da Colliers International išče zemljišče za Magno; tistega dne je bil tudi prvi sestanek s predstavniki agencije.

»Pišem vam o naložbi Magne Steyr, ki naj bi se izvajala v Sloveniji,« se nedolžno začenja poskus podkupovanja. Sledi predstavitev družbe Colliers International GmbH kot tiste, ki vzdržuje dolgoročno partnerstvo z Magno Steyr oziroma ki ji pomaga z zagotavljanjem strokovnih svetovalnih storitev, povezanih z logistiko in nepremičninami. »Odgovorni smo bili za izbiro potencialne lokacije za avtomobilski projekt v Sloveniji, saj nam je Magna Steyr zaupala izbiro in oceno potencialne lokacije ter skrb za strokovna vprašanja, povezana z njo.«

Prosimo za razumevanje

Pošiljatelj e-pošte Marinčku odstre nekaj splošno znanih pogledov Magne na slovensko dogajanje, rekoč, da projekta ne bo mogoče pravočasno uresničiti in da si Magna Steyr ne more privoščiti nadaljnjih rešitev v zvezi z ekološkimi in okoljskimi vprašanji, ki bi še povečala stroške vlaganj v naši državi.

Marinčkov »vir« naj bi imel, kakor mu zaupno piše, informacije, da se bo upravni odbor Magne v prihodnjih dneh ali najpozneje prihodnji teden sestal na seji, na kateri mora odločiti o lokaciji projekta. »Zaradi sodelovanja med našim podjetjem in Magno vsekakor vem, da bo odbor v primeru kakršnekoli pravne ali druge ovire – vključno s pritožbo proti okoljevarstvenemu soglasju – opustil idejo o realizaciji projekta v Sloveniji. Bistveno je, da odbor reši sedanje razmere in prekine zastoj, čeprav bi za to moral izbrati lokacijo zunaj Slovenije,« zaupno poroča Marinčku neobstoječi Tobias Altmann. V zadnjem odstavku pisma izrazi razumevanje za E-forumovo skrb za okolje in preide k bistvu: »Zato smo pripravljeni podpreti – v finančnem smislu – vašo vlogo zoper odobritev (okoljskega soglasja, o. p.); imamo namen in sredstva za to. Popolnoma verjamemo, da bi bila za vse vpletene strani najbolj pomirjajoča rešitev, če bi prekinili zastoj in zaprli ta proces.«

Marinček je za Delo dejal, da že danes pričakuje čistopis vseh zahtev – od požarnega varstva, rednega nadzora, gradnje industrijskega tira v prvi fazi investicije v Hočah do zmanjševanja rabe pitne vode – vnesenih v okoljsko soglasje za Magno, in do srede tudi njegov podpis: »Po mojih informacijah so iz Gradca naše zahteve poslali v pregled na sedež Magne v Kanado, kjer naj ne bi imeli pripomb.« Bistvo zaveze je spoštovanje aarhuške konvencije, ki zagotavlja sodelovanje javnosti pri izdaji okoljskih soglasij in v primeru kršitve predvideva mednarodne sankcije. »Če bodo naše zaveze sprejete, bo to prvič v Sloveniji, da bo aarhuška konvencija v celoti upoštevana,« dodaja Marinček.