Minister Gašperšič obljubil Markovec brez vinjet

Obalni župani (previdno) navdušeni, a Dars predloga ministrstva za infrastrukturo še ni dobil.

Objavljeno
05. september 2016 21.18
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Koper – Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je nepričakovano napovedal, da bi vlada lahko še ta mesec sprejela uredbo, s katero bi predor Markovec izvzeli iz vinjetnega sistema. To je ukrep, ki ga obalna župana, koprski Boris Popovič in izolski Igor Kolenc, zahtevata že najmanj dve leti.

Doslej na ministrstvu za infrastrukturo niso pokazali velike naklonjenosti argumentom, ki so prihajali iz treh obalnih občin glede urejanja prometnega sistema. Ministrstvo je predloge premlevalo, naročalo študije, zbiralo soglasja in še na začetku tega leta sklenilo, da Markovca ni mogoče izvzeti iz sistema, ker da za vse hitre ceste v državi velja vinjetni sistem in če bi naredili izjemo za predor Markovec, bi jo potem morali še kje drugje.

Zdaj pa je nenadoma nastopil drugačen, precej bolj razumevajoč pogled na zahteve iz Kopra in Izole. Ministrstvo za infrastrukturo je 1. septembra na svoji spletni strani objavilo osnutek uredbe o spremembah in dopolnitvah uredbe o kategorizaciji državnih cest, ki je sestavljena iz pičlih štirih členov. Ti členi določajo, da se hitra cesta konča pri izvozu za Semedelo. Od tega izvoza do priključka za Izolo (malo več kot štiri kilometre ceste) tako ne bi bila več hitra, temveč glavna cesta. O tem, kdo bi jo upravljal, v osnutku uredbe ne piše.

Nadomestne vinjetne ceste ni

Z ministrstva za infrastrukturo so pojasnili, da sta dve obalni občini pred desetimi dnevi poslali dodatne argumente, da bi pridobili dodatnih deset odstotkov obale (ki jo ima država na razpolago) za turizem. Cesta prek Markovca da zaradi bolnišnice in strnjenega naselja ne more prevzeti funkcije nadomestne nevinjetne ceste. Takšna odločitev je tudi v soglasju s trajnostno rabo obale. »Ker s takšnim predlogom posegamo v sistem cestninjenja, na podlagi katerega Dars pridobiva prihodke za odplačilo najetih posojil, smo za mnenje vprašali tudi upravljavca te ceste. Šele po pridobitvi tega mnenja bomo nadaljevali postopek in odločanje o ustreznosti te rešitve,« so danes odgovorili z ministrstva.

V Darsu pa so nam danes odgovorili, da uradnega predloga ministrstva glede predora Markovec doslej niso prejeli, zato ga ne morejo in nočejo komentirati: »Če ga bomo prejeli, ga bomo temeljito proučili in nanj tudi odgovorili.«

Podoba letne vinjete za prihodnje leto. Foto: Dars

Z Mestne občine Koper nam na naša vprašanja niso uradno odgovorili, je pa svetovalec koprskega župana Gašpar Gašpar Mišič povedal, da je predlog več kot primeren in da se je minister Peter Gašperšič izkazal za najbolj naklonjenega od vseh ministrov tej regiji. »Prepričan sem, da se Gašperšič za takšen predlog ni odločil zaradi interpelacije, saj prebivalci obalnih občin ne odločamo o interpelaciji, za katero sem zdaj prepričan, da jo bo preživel. Minister je v preteklosti preprosto slabo poznal vse te probleme, zdaj pa jih pozna in razume veliko bolje. Mislim, da ima Gašperšič podporo v vladi za to potezo in da jo bo tudi uresničil,« je dejal Popovičev svetovalec. Vodstvo koprske občine zadnje mesece presenetljivo dobro sodeluje z ministrom Gašperšičem.

Izolski župan Igor Kolenc nam je odgovoril, da so se novice o ukinitvi vinjet razveselili in ocenili, da je posledica prizadevanj obalnih občin. Zadnjo pobudo sta župana Izole in Kopra poslala 24. avgusta in jo podprla z zgodovinskimi dokumenti.

»Minister se za takšen ukrep lahko odloči na podlagi dokumentov, ki so bili sprejeti že pred leti in usklajeni s pristojnimi službami, ministrstvi in lokalno skupnostjo. Že tedaj je bilo predvideno, da mora ta del obale ostati namenjen turizmu, rekreaciji in športu ter da se sedanja obmorska cesta zapre za motorni promet (razen intervencije),« je dejal Kolenc.

V kabinetu piranskega župana Petra Bossmana so bolj zadržani: »V piranski občini pričakujemo, da bo Gašperšič pospešil gradnjo hitre ceste Koper–Dragonja, kar je pogoj za ureditev vsega prometa v Istri. Glede Markovca pa lahko rečemo le to, da nikakor ne bi smeli sprejemati ukrepov, ki bi še bolj povečevali tranzitni promet v smeri Lucije in Sečovelj.«