Smetana podvodnega sveta daleč od vode

Mednarodni festival podvodnega filma in fotografije bo v Slovenske Konjice spet pripeljal najboljše potapljače in tudi glasbenike.

Objavljeno
25. januar 2017 23.50
Špela Kuralt
Špela Kuralt

Slovenske Konjice – Čeprav so Slovenske Konjice od morja oddaljene skoraj 150 kilometrov zračne črte, so že več kot desetletje januarja središče potapljaškega sveta. Začelo se je s simpoziji o potapljanju invalidov, ki so prerasli v vrhunski festival podvodne fotografije in filma pa tudi v pravi kulturni dogodek. Poznavalci skrivnostnih globin se bodo predstavili jutri in v soboto.

Med najbolj eminentnimi gosti festivala oziroma še prej simpozija je bil tudi Enzo Maiorca, potapljač, ki je bil navdih za film Velika modrina. V Slovenske Konjice je prišel tudi zdaj že pokojni Patrick Musimu, ki se je prvi potopil na vdih globlje od 200 metrov. Lani je obiskovalcem predaval lastnik 33 svetovnih rekordov v potapljanju na vdih Herbert Nitsch, ki je po potopu na 235 metrov ostal priklenjen na invalidski voziček. Svojo zgodbo je predstavil tudi Leigh Bishop, ki je prvi fotografiral več kot sto metrov pod morsko gladino, bil je tudi v ekspediciji z režiserjem Jamesom Cameronom na Titanic.

Letos v Konjicah znova obljubljajo potapljaške in fotografske presežke. Jutri bodo odprli razstavo, v soboto pa bodo predavali Francoz Frederic Swierczynski, ki sodi med deset najboljših jamskih potapljačev na svetu, med drugim ima rekord v najdlje trajajočem potopu. Pod vodo v jami, ki je znana po številnih sifonih, je bil kar 27 ur. Predavali bodo še Hrvat Danijel Frka, sodelavec časopisa National Geographic Hrvatska in britanske revije Diver, Španca Daniel Rodriguez in Monica Gonzales, ki sta posnela dokumentarec o pomenu morskih vrst za življenje na zemlji, in Britanec Ellis Roberts, fotograf, ki sodeluje z BBC in Discoveryjem.

Gonilna sila in pobudnik festivala Branko Ravnak pa posebej omenja Nizozemko Adindi van der Hoek, ki je podvodno fotografijo dvignila na povsem umetniško raven. Že pred potopom pripravlja kostume in druge pripomočke, za njen končni izdelek so ključni odsev, gibanje vode, valovanje. Razstava njenih fotografij je tudi prodajna, cene so od 4000 evrov navzgor.

»Kraj determinira vsebina«

Festival je Slovenske Konjice, čeprav imajo le en manjši bazen, postavil na potapljaški zemljevid. »Iz Konjic je izšel program potapljanja za invalide, ki je zdaj implementiran po vsem svetu. Konjice imajo v tem smislu edinstveno zgodbo,« je dejal Ravnak. Dodal je, da potapljači prihajajo, ker podpirajo njihov projekt, ki ga vodijo od leta 2003, to je potapljanje za gibalno ovirane in ljudi z motnjo v duševnem razvoju. Do danes so se vsi, ki so prišli na festival, odpovedali honorarju, oglaševanje je prepovedano, nimajo sponzorjev, le mecene, ki kupijo vstopnice za svoje zaposlene.

Ravnak je še dodatno ponosen na kulturni poudarek festivala. Tudi letos so organizirali likovni natečaj za otroke od šestega do 14. leta. V Konjice so prispela dela 1187 učencev iz Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Črne gore in Srbije, razstavljenih bo 21 najboljših. Posebna poslastica letošnjega festivala pa bo glasbena. Jazzovska. Na jutrišnjem otvoritvenem koncertu, ki ga bo povezoval Brane Rončel, bo namreč nastopil Ludovic Beier Trio.

Kako je mogoče, da v majhen kraj pridejo tako pomembna imena? Ravnak je sklenil: »Kraja ne determinira ime ali geografski položaj. Vsebina ga. Veliko je lokalnih centrov, ki lahko v vsakem koncu Slovenije pripravimo nekaj dobrega. Samo pomislite na Jazz Cerkno, Dneve poezije in vina na Ptuju, Grossmanov festival fantastičnega filma v Ljutomeru.«