Veliki Viharnik spet izziva viharje

Telekom prodal jadrnico. Kovačič je menda zanjo plačal 42.000 evrov. Konec tedna bo že na regati, jeseni na Barkolani.

Objavljeno
25. avgust 2015 21.07
LOSINJSKA REGATA MALI LOSINJ 01.-02.08.2009 FOTO:IGOR MALI
 Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Piran – Veliki Viharnik je po dveh letih počitka na suhem spet okusil veter na morju pred piransko Punto. Zasluge za to ima Dejan Kovačič, ki je veliki super maxi regatnik pred dnevi kupil od Telekoma. Neuradno za 42.000 evrov. »Plačal sem več, kot bi za tako amortizirano jadrnico po 23 letih pričakovali, saj bom vanjo moral kar precej vlagati,« je za Delo dejal Kovačič.

Za koliko natančno je ptujska družba Titan Metal kupila Telekomov Veliki Viharnik, ostaja uradno skrivnost. Cene nista hotela zaupati ne Dejan Kovačič, direktor in lastnik družbe, ki se ukvarja z zbiranjem odpadnih kovin, ne Telekom. Neuradno smo izvedeli le, da je bila knjigovodska vrednost nekoč zelo hitre jadrnice v Telekomu še precej nižja in jo je zato prodal z dobičkom. Poznavalci pravijo, Dejan Kovačič pa je temu pritrdil, da bo moral lastnik za vzdrževanje jadrnice nameniti od 25.000 do 50.000 evrov na leto.

»Za nakup sem se odločil zato, ker mi je bilo žal gledati, kako legenda slovenskega pomorskega ponosa in znana blagovna znamka propada na suhem v Marini Portorož. Velikega Viharnika nameravam tržiti kot blagovno znamko in ga toliko usposobiti, da se bo udeležil vseh letošnjih pomembnejših regat na Jadranu. Prvič bo spet tekmoval konec tedna na regati Val navtike pred Piranom. Konec minulega tedna smo ga že preizkusili in ugotovili, da ga z manjšimi pripravami lahko spet spravimo med najboljše,« je pojasnil novi lastnik, ki se zaveda, da je z nakupom rešil enega od slovenskih pomorskih simbolov, za katerega v Telekomu ni bilo pravega posluha. V Telekomu so nam odgovorili le, da so za sponzorstva lani namenili 2,7 milijona evrov, od tega skoraj dva milijona evrov za šport – jadranju le jadralcu Vasiliju Žbogarju, za Viharnika pa v tem kupčku ni bilo veliko sredstev.

Še dolgo lahko kljubuje morju

Čeprav bi v Telekomu lahko trdili, da so ga prodali s knjigovodskim dobičkom, saj takšen kup sintetičnega kevlarja na kopnem nima nobene vrednosti, lahko tistemu, ki ve, kako ravnati s takšnim plovilom, to po drugi strani pomeni priložnost. Nova tekmovalna jadrnica te velikosti (19,2 metra) bi danes stala vsaj poldrugi milijon evrov. Veliki Viharnik je amortiziran, saj je med drugim že dvakrat obplul Zemljo in dosegel vrsto lepih uvrstitev, toda izdelan je iz kevlarja, ki obeta, da bi lahko regatnikov trup še plul čez Atlantik in še dolgo kljuboval morju.

V zadnjih desetih letih je bil kljub starosti trikrat uvrščen med prvo deseterico na Barkolani, dvakrat je bil četrti, leta 2001 pa so mu v kaosu zaradi močne burje na cilju Barkolane sodniki »ukradli« zmago. Na njem se je peljalo že več kot 4000 navdušenih gostov, med njimi veliko otrok iz zdravilišča RKS na Debelem rtiču, nemalokrat je prevažal visoke predstavnike gospodarstva, ki so na njem v sproščenem vzdušju sklepali pomembne poslovne pogodbe, z njim so se peljali številni diplomati, slovenski ministri in politiki ... S svojo podobo je na različne načine vzbujal pozornost. Dušan Puh, ki je od začetka krmaril jadrnico, je aprila postal v Telekomu tehnološki višek in pristal na zavodu za zaposlovanje. Dejan Kovačič je napovedal, da bo Puhu ponovno dal priložnost za vodenje super maxi regatnika.

Začasno brezplačna posadka

Zdaj to že počne brezplačno, in to skupaj z delom svoje stare ekipe. Jadrnico morajo upravljati najmanj trije vešči jadralci, za vsako zahtevnejše jadranje pa športno plovilo zahteva od šest do osem izurjenih jadralcev. Že posadka je lahko kar pomemben strošek, a stari jadralci z Viharnika so pripravljeni to početi nekaj časa brezplačno. Težje je s stroški za privez v portoroški marini. Zanj bi morali plačevati od 10.000 do 12.000 evrov na leto, zato novi lastnik resno razmišlja o tem, da bi ga preselil na Korčulo, kjer bi za privez plačali občutno manj kot polovico portoroškega zneska.

»Tu se nacionalni ponos konča,« pravi Dejan Kovačič, ki je že prejadral Atlantik in o morju nekaj ve. Ko se bo jeseni končal letošnji koledar regat, bo jadrnico dal v temeljitejšo obnovo, za kar bo sprva namenil nekaj deset tisoč evrov. Svojega podjetja ne namerava promovirati z Viharnikom, ampak ga ponuditi sponzorjem. Če bodo sponzorji pokrili vsaj del materialnih stroškov, bo legenda še naprej sodelovala na regatah. Sicer pa bi jo lahko sčasoma spremenil tudi v potovalno jadrnico, na njej zgradil tri kabine in jo oddajal jadralskim zanesenjakom po Sredozemlju. A v tem primeru bo njen slovenski pomorski simbol ostal le še bled spomin.