Poročna obleka leta

Klasika iz ateljeja britanskega modnega ekscentrika Gilesa Deacona.

Objavljeno
25. maj 2017 16.59
Saša Bojc
Saša Bojc

Potem ko je Pippa, mlajša sestra Kate Middleton, pred šestimi leti kot družica v oprijeti kreaciji Sarah Burton (ta se je v imenu modne hiše Alexandra McQueena podpisala tudi pod poročno obleko vojvodinje cambriške), ukradla pozornost medijev in na facebooku dobila celo svojo stran Društva za občudovanje zadnjice Pippe Midletton, se je po njeni lanski zaroki z osem let starejšim bančnikom Jamesom Matthewsom letos napovedala še poroka, razglašena za poroko leta. Ugibanj o Pippini izbiri glavnega modnega imena 20. maja 2017 je bilo bolj ali manj konec pred božičem, ko so ekcentričnega britanskega oblikovalca Gilesa Deacona in njegovega pomočnika opazili, kako tovorita vreče v njeno domovanje v Kensingtonu. Deacon je bil precejšnje presenečenje, saj se je pričakovalo, da bo Pippa izbrala katerega od tradicionalnih poročnih imen iz bogatega londonskega predela Belgravie, kjer se rojevajo poročne obleke za britansko smetano, so zapisali v britanskem The Telegraphu. Drugi so kot možni izbiri navajali še Catherine Walker & Co., pri kateri so oblekli Pippino mamo Carole, ali Jenny Packham, eno najljubših oblikovalk njene sestre. Kate se je v njenih oblekah med drugim pojavila tudi na prvem fotografiranju po rojstvu obeh otrok.

Kakšna bo Deaconova kreacija za Pippo, je bilo zares znano šele v soboto, ko je kot nevesta izstopila iz zloščenega starinskega avtomobila pred cerkev svetega Marka v Englefieldu v Berkshiru. Obleka iz svilene in bombažne čipke klasičnega kroja, zaprta do vratu in z izrezom v obliki srčka na hrbtu, je precej spominjala na tisto njene sestre, ki so jo najbolj množično primerjali z obleko Grace Kelly, v kateri se je primožila na monaški dvor leta 1956.


Pippa Middleton v poročni obleki. Foto: AP Pictures

Šivali na roke

Obleko za Pippo, za katero v angleškem tabloidu The Sun ugibajo, da bi utegnila stati okoli 46.000 evrov, je, da bi bila videti brez šivov, izdelovalo med 15 in 20 ljudi (odvisno od faze) v Deaconovem ateljeju v londonskem East Endu, oblikovalec pa je posebno pozornost posvetil gubanju in s tem gibanju krila, pri čemer se je navdihoval pri plesnih prizorih v Viscontijevem filmu Leopard. Nevestino podobo so zaokrožili še tančica z drobnimi biseri modista Stephena Jonesa, uhani in tiara draguljarne Robinson Pelham, na katero prisega družina Middleton in pri kateri je bil izbran tudi njen zaročni prstan, ter očem najbolj prikriti satenasti čevlji Manolo Blahnik smetanove barve, ki so bili po meri izdelana različica modela Seneca Bride (za širše množice stane blizu 830 evrov).

Pippa prav v nobenem pogledu ni bila radikalna, kar je bila pravzaprav tista nepričakovana Deaconova zanimivost, saj se njegovega imena najpogosteje držita pridevnik ekscentričen ter sloves bolj kulskega, konceptualnega odklona britanskega oblikovanja. Filmsko igralko Cate Blanchett denimo je na rdečo preprogo predlanskega canskega festivala poslal v princesasti obleki z digitalnim potiskom, ki ga je oklical za tudorski kolaž, ameriški pevki Solange Knowles pa je za gala večer v newyorškem Metropolitanskem muzeju umetnosti istega leta skreiral obleko iz dveh prevelikih pahljač v podobnih modro-črnih tonih.


Nevestina družica, sestra Kate z najmlajšimi svati. Foto: AP Pictures

Pri Pippi je bilo vse zelo angleško in skorajda kraljevsko, tudi barvna lestvica garderobe najopaznejših svatov se je kar stapljala s cvetjem v nežnih svetlorožnatih in belih tonih z obilo zelenja; Kate je nosila obleko Sarah Burton pudrasto rožnate barve in tako usklajeno dopolnila oblačilni kolorit kopice otrok, tudi svojih dveh, princa Georgea in princese Charlotte, ki so jih oblekli v španskem butiku Pepa & Co. Oblačilca, ki so jih nosili najmlajši povabljenci (George je črtast pulover s kitom in kratke hlače te znamke nosil za svoj lanski, tretji rojstni dan), so že v prodaji tudi v spletni trgovini butika kot nova kolekcija. Lastnica, oblikovalka in šivilja Pepa Gonzales, pa si od poroke leta lahko obeta marsikaj. Charlotte je pred časom med zvezde izstrelila neznano Španko Margarito Pato Cid. Ne da bi sploh vedela, je njena cvetlična oblekica v Charlottino garderobo najverjetneje prišla po zaslugi njene španske varuške Marie Terese Turrion Borrallo ali njene mame.

Nov veliki oblikovalec

Giles Deacon si gotovo lahko obeta več, slavna modna kritičarka onkraj Atlantika Vanessa Friedman je prepričana, da smo spoznali novega velikega britanskega oblikovalca poročnih oblek. A Deacon v modnih krogih ni ravno neznano ime. Med drugim je delal za Bottego Veneto in Gucci, v letih 2010 in 2011 je kreativni direktor pariške modne hiše Ungaro, že leta 2004 je na britanskih modnih nagradah prejel naziv najboljšega obetavnega oblikovalca, postal je britanski modni oblikovalec leta 2006, leta 2009 je prejel še grand prix na francoskih modnih nagradah ANDAM. Sicer pa sin gospodinje in kmetovalca, ki je do zgodnjih najstniških let odraščal v Lake Districtu na hribovitem severozahodu Anglije, nikoli ni bil fant, ki bi že od majhnega šival oblačilca za punčke in medvedke. Je pa od otroštva risal živali in rastline in sovražil šolo, je pred časom povedal za Independent, čeprav je leta 1992 le diplomiral na znani Central Saint Martins. Svojo znamko Giles je ustanovil leta 2003, prvo kolekcijo pa predstavil leto pozneje v Londonu. »To sem počel 13 let in postaja vse bolj izčrpan od tega, kako svet ready-to-wear začenja razpadati. Časi so se spremenili, homogenost nosljive mode pa je postala zelo dolgočasna. Vprašal sem se, ali sem zato hodil na umetniško šolo? Vselej sem užival v snovanju nenavadnih, originalnih, drugačnih kosov in ugotovil, da si to želijo tudi moje stranke. Gucci ali Prado lahko kupijo kjerkoli,« je pred dnevi povedal za portal Business of Fashion (BoF). Prvo kolekcijo haute couture je predstavil julija lani v Pariza, nastala pa je po navdihu 20 in 30. let, mode in časa članice angleške družbene smetane Lady Ottoline Morrell, ki je prijateljevala z največjimi pisateljskimi imeni svojega časa.


Najmlajši svatje v družbi vojvodinje Kate. Foto: AP Pictures

Ko je izstopil iz letnega kroga modnih revij ready-to-wear, ima lahko z naročniki tesnejše stike. Človeški dotik, intimnost razmerja med oblikovalcem in stranko, je bil od vselej bit couturea. Vselej je prisoten na prvem zmenku s strankami, ustvarjalni proces začenja z vprašanji, česa si ne želijo (Pippa je po njegovih besedah vedela, kaj hoče), stranke pa so vabljene, naj ga obiščejo, ko se mudijo v Londonu. Tudi sam lahko več časa preživi doma ter si privošči ogled koncertov in razstav. Po svetu ima med 50 in 60 strank, a poslu bo pustil rasti organsko; vzel le toliko naročil, kolikor jih bodo utegnili izpolniti. Prepričan je, da je prihodnost visoke mode v tehnologiji. »Moje stranke snapchattajo v svojih oblekah, da bi jih videle tudi njihove prijateljice. Želel bi si ustvariti avatar za vsako, da bi se lahko videla v svoji obleki,« je povedal. Njegov drugi veliki cilj so poročne obleke, zato Pippa Middleton ne bi mogla priti v primernejšem trenutku. »Ko vzpostavljaš sodobno britansko modno hišo, so poročne obleke bistveni del posla. So tudi krasni kosi. Rdeča preproga je fantastična, a resničen privilegij je ustvariti edinstven poročni kos za stranko, ki je o njem lahko sanjala celo življenje,« je povedal za BoF. Tam pa so razkrili še eno podrobnost, ki je drugi niso. Da je Deacon nekaj dni pred tem pokopal očeta in da je bil njegov teden zaznamovan z osebno izgubo in poklicno zmago, pogrebom in poroko. Svoja pričakovanja pa je oblikovalec opisal z besedami, da je »v življenju podobno kot v umetnosti ... recimo temu, zatišje pred nevihto.«