Izdelana z mislijo na voznika

Domača predstavitev: Prenovljena mazda3 je dobila varnostne sisteme, znane iz večje šestice.

Objavljeno
11. februar 2017 14.10
Blaž Kondža, besedilo in fotografije
Blaž Kondža, besedilo in fotografije
Mazda3 je po prenovi zunaj le rahlo spremenjena, precej več je novega v voznikovem okolju in pri varnostnih sistemih, še malo so izboljšane tudi vozne lastnosti.

Prenovljena mazda3, o kateri smo na naših straneh že pisali ob mednarodni predstavitvi, je odslej na voljo tudi slovenskim kupcem, in sicer v petvratni kombilimuzinski in štirivratni limuzinski različici. Ponudba pogonskih agregatov obsega: 1,5-litrski bencinski motor s 74 kW, 2,0-litrski bencinec z 88 ali 121 kW in 2,2-litrski turbodizel s 110 kW. Pri 88-kilovatnem bencinskem motorju in turbodizlu je mogoče izbrati tudi šeststopenjski samodejni menjalnik. Kako bogato bo posamezen avtomobil opremljen, je odvisno od izbrane ravni opreme – v ponudbi jih je pet: emotion, challenge, attraction, revolution in revolution top.

Novinka poleg subtilno spremenjene zunanje podobe prinaša nekaj zanimivih novosti – večina jih je prenesenih iz lani prenovljene mazde6 –, ki v marsičem izboljšajo vozniško izkušnjo v primerjavi s prejšnjo generacijo. Inženirji so tudi tu sledili filozofiji jinba ittai, kar v prevodu pomeni jezdec in konj kot eno telo. Pri Mazdi ta filozofija pomeni povezavo in komunikacijo med voznikom in vozilom, ki ju z vsakim novim modelom dopolnjujejo. Tako ima novinka na novo oblikovane sedeže, s čimer so olajšali dolgotrajno sedenje. Prenovili so tudi voznikov delovni prostor, kjer izstopata na novo oblikovan volan in sklop merilnikov, ki je zdaj še bolje berljiv. Nov je tudi prikazovalnik HUD, ki ima barve, višjo razločljivost in prikazuje vse ključne informacije.

V mazdi3 je podobno kot v mazdi6 serijsko vgrajena tehnologija G-vectoring control (GVC), ki vpliva na stabilno lego, dinamiko in ne nazadnje udobje vožnje. Pri zavijanju prilagodi moč motorja tako, da je krmiljenje še bolj gladko, vse skupaj pa deluje za voznika neopazno.

Odvisno od različice so na voljo tudi vse varnostne rešitve, znane iz večje šestice. V njihovem sklopu lahko kot novost v trojki omenimo sistem za razpoznavo prometnih znakov (TSR), izboljšan sistem za preprečevanje naleta pri manjši hitrosti (SCBS) in samodejno zaviranje (SBS). SCBS prepozna tudi pešce, hkrati pa ima povečan razpon delovanja, tako glede največje hitrosti kot razpona hitrosti – to je relativne razlike v hitrosti dveh vozil. Od srednje opreme attraction naprej so namesto ksenonskih žarometov vgrajeni LED-žarometi, ki so pri najbogatejši različici revolu­tion top tudi prilagodljivi.

Kaj pa cene na slovenskem trgu? Vstopna bencinska petvrat­na mazda3 sport G100 emotion stane od 14.490 evrov naprej. Bela barva je edina brez doplačila, druge stanejo 450 oz. 600 evrov (rdeča soul in siva machine). Pri zastopniku za naš trg MMS, d. o. o., pričakujejo, da bodo letos prodali 320 mazd3. Po lanskih podatkih sklepajo, da bo med njimi največ petvratnih z 88-kilovatnim bencinskim motorjem in opremo attraction ali bogatejšo.