Kaj nosita mazda6 in CX-5 to sezono?

 Spremembe na pločevini obeh mazd so majhne v primerjavi z dobrotami, ki so jih vgradili pod njo.

Objavljeno
27. februar 2015 12.53
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih

Mazda spada med ne prav pogoste proizvajalce, ki prisluhnejo pripombam strokovne javnosti in kupcev ter se hitro odzovejo z izboljšavami. Tudi letos je tako pri evropski uspešnici CX-5 in admiralski ladji mazdi6, ki že stoji na pragu premijskega razreda.

Mazde ni med največjimi proizvajalci avtomobilov, a je zelo prepoznavna, ne nazadnje kot poslednji zagovornik rotacijskega motorja – razvijajo novega vankla! Kar zadeva prodajo, je CX-5 najbolje prodajana mazda v Evropi (doslej približno 140.000). V Sloveniji so jih lani prodali 156, od tega jih je bilo 70 odstotkov s štirikolesnim pogonom. Mazda6 je v segmentu, ki se v glavnem prodaja samo še flotnim strankam, zato so ponosni, da ima avtomobil dober odziv med zasebnimi kupci. Doslej so jih v Evropi prodali okrog 65.000, pri nas lani 154, od tega 70 odstotkov karavanov. Naši kupci so približno dvotretjinsko segali po boljši opremi, od attraction navzgor. Če nadaljujemo z običajnim zaključkom: avtomobili letošnje sezone bodo predvidoma naprodaj konec marca. Cene se bodo večinoma dvignile: mazda6 G145 z opremo attraction stane od 25.990 evrov naprej, kar je 300 evrov več kot doslej, toda kupec je glede na dodano opremo na boljšem za 220 evrov. Podobno je pri CX-5: AWD attraction G160 bo stal od 29.690 evrov naprej.

Najprej poglejmo retuše in dodatke pri CX-5. Opazimo izrazitejšo masko s petimi vodoravnimi letvami, ki se ujema z okvirjema meglenk. Vse luči z žarometi vred so LED, vzorec osvetlitve v sprednjih in zadnjih lučeh je izrazitejši kot doslej.  Devetnajstpalčna kolesa nove oblike so dvobarvna. Izbirate še med popolnoma novo barvo sonic silver in pri CX-5 novo titanium flash.

Znotraj so slogovne spremembe drobne, a pripomorejo k občutenju višje kakovosti in samozavesti. Notranjost je lahko tudi v belem usnju ... Ročna zavora je zdaj električna, kar dopušča priročnejšo namestitev krmilnika menijev. Da je MZD connect vsestransko povezljiv z vašim pametnim telefonom, da je prek radijske aplikacije mogoče poslušati 30.000 postaj in še drugo, da preberete podatke s potovalnega računalnika na telefonu, je menda danes nujno. Zaslon na dotik je lahko tudi sedempalčni, kar pride prav dobri navigacijski napravi. Spremenili so strukturo sedežev za boljše zadrževanje telesa in več udobja. Poboljšali in povečali so odložišča.

Največja novost med motorji je bencinski 2,5-litrski štirivaljnik skyactiv, ki tudi regenerira zavorno energijo prek sistema i-ELOP. Zmore 141 kW in odlično sodeluje s sodobnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom (seveda tudi z ročnim). Drugače so uglasili krmilo in podvozje, natančnost in smerna stabilnost sta boljši. Štirikolesni pogon uporablja kar 27 tipal za hiter prenos moči, kamor je potrebno. Za nezanemarljivega 1,3 dB so zmanjšali hrup v kabini. Avtomobil je lahko poln novih kratic, se pravi: ima prilagodljive LED-žaromete, ima LAS sistem, torej opozorilo in pomoč pri prevoženju meja voznega pasu, v manjših vzvratnih ogledalih je opozorilnik BSM za mrtvi kot, DAA zaznava voznikovo zbranost, SBCS zavira v nevarnosti trka tudi med vzvratno vožnjo. Tempomatov radar opravlja vse potrebne zaznave za zaviranje v nuji do hitrosti 200 km/h.

Žal je le malo opisanega vključeno v nižjih opremah, deserte servirajo od opreme attractive naprej.

Večina teh sprememb krasi tudi mazdo6. Ima bolj izklesan sprednji del, kolesa so lakirana, kot bi bila brunirana, nova barva sonic silver se sploh karavanu izredno poda. Spremenili in povečali so osrednjo konzolo, merilnike in šobe zračenja, izbor materialov je še bolj pretanjen kot doslej. Odlični odbojni prikazovalnik oziroma prikaz podatkov na vetrobran je obogaten z novimi prikazi, tudi zadnji sedeži so zdaj ogrevani, notranji hrup je občutno zmanjšan, da o dodelavi zmečkljivih con in drugih varnostnih ukrepih ne govorimo. Dizelski karavani so lahko štirikolesno gnani in opremljeni z ročnim ali samodejnim menjalnikom.

Mazda6 daje izredno monoliten, da, premijski občutek solidnosti in kakovosti. Blažilnike so izboljšali in vožnja je zelo udobna; o tem smo se prepričali, ko smo se pozneje presedli v dosedanjo mazdo6. Bencinskemu motorju 2,5 ni kaj očitati, a si v takem avtomobilu kljub temu želiš kakšen valj več. Glede na idealne vozne razmere lahko o štirikolesnem pogonu poročamo samo, da je zelo uglajen – tudi v CX-5. Ni kaj, Mazda je pripravljena na sezono.