Kia stonic, mali križanec v trendu

 Le sprednji pogon in predvsem bencinski motorji. Veliki cilji v Evropi.

Objavljeno
23. junij 2017 20.47
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Mali križanci se množijo iz tedna v teden. Svojega novega predstavnika je pokazala tudi korejska Kia – stonic je ime doslej njihovega najmanjšega tovrstnega modela in z njim imajo v Evropi velike načrte. Pravzaprav je to tisti izmed velikih svetovnih trgov, na katerem naj bi stonic pustil največ­jo sled.

 

Mali športni terenci res hitro osvajajo teren. Po napovedih Michaela Cola, ki je Kiin prvi evropski operativec, bodo do konca desetlet­ja predstavljali kar desetino vse evropske avtomobilske prodaje, na svojo stran dobivajo tako kupce klasičnih avtomobilov nižjega razreda kot modelov iz razreda višje, osvajajo pa tudi dosedanje voznike malih enoprostorcev, raz­reda, ki skoraj izumira. Stonic je priprav­ljen na enaki vozni osnovi kot še zelo novi rio, ki mu bo verjetno vsaj malo hodil v zelje. S 416 cm je stonic nekaj daljši (+9,5 cm) in seveda višji (+ 4 cm).

Čeprav so tudi pri sestrski znamki Hyundai ta mesec predstavili podobno velik model kona, so koncernski oblikovalci pod vodstvom Petra Schreyerja pri Kiinem izdelku ubrali precej drugačen dizajn. Medtem ko se kona zelo razlikuje od drugih hyundaiev, je stonic vendarle blizu že znanim kiam, v sprednjem delu še zaznamo poteze t. i. tigrovega nosu, tudi zadnje luči imajo linije, ki so podobne kot pri sportageu. Stonic v tem pogledu deluje bolj umirjeno, kar pa poskuša dopolnjevati z dvobarvno kombinacijo karoserije in strehe. Barva slednje se nadaljuje na prednji karoserijski stebriček, medtem ko je zadnji stebriček, razen spojlerja, v barvi karoserije. Stonic ima opazna vzdolžna strešna nosilca, ki sta nekaj širša in sta ob svoji osnovni funkciji tudi oblikovni element.

Avtomobil je za volanom ob pričakovanem višjem sedenju pripravljen v slogu zadnjih predstavnikov Kie in Hyundaia, kjer ni presenetljivih oblikovalskih izletov, temveč prevladujeta korekt­na ergonomija in solidna, ne pa izjemna plastika, z nekaj barvnimi poudarki. Na sredini je zdaj že prav tako dobro znani večfunkcijski prikazovalnik, pravijo, da bo za pametne telefone standardno na voljo sistem prelitja njihovih funkcij, android auto in apple carplay. Obljubljajo tudi množico asistenčnih sistemov, a v tem pogledu je morda bolje počakati na stonicov prihod na trg, ko se bo videlo, kaj bo na voljo v deželni opremi, kaj bo v ponudbi standardno in kaj za doplačilo. Prostora glede na zunanje mere ni tako malo, tudi za dva zadaj kar dovolj, v prtljažnik, ki ima dvojno dno, pa gre 352 litrov tovora in je seveda povečljiv. Zadnja klop se zlaga v razmerju 60/40, tudi v tem primeru pa pogrešamo vzdolžni pomik.

Stonic je bolj križanec kot mali SUV, tudi proizvajalec mu je nadel industrijsko oznako CUV (crossover utility vehicle). Ne bo imel možnosti štirikolesnega pogona, temveč bo v vseh primerih gnan le na sprednji kolesi. V ospredje postavljajo litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 88 kW (120 KM), na voljo bosta še dva štirivaljnika starejše zasnove, s prostornino 1,25 in 1,4 litra, pripravljajo tudi 1,6-litrski dizel. Ročni menjalnik bo imel glede na motor pet ali šest prestav, bencinski trivaljnik bo pozneje dobil tudi opcijo samodejnega menjalnika z dvema sklopkama in sedmimi prestavami. Stonic ne bo imel možnosti električnega pogona, tudi hibridnega ne, kakor pravijo, imajo za slednjega model niro.

Proizvodnja bo potekala v Južni Koreji. Ob domačem trgu imajo s stonicom načrte le še v Evropi, kjer pa merijo visoko, to naj bi bil po cee'du in sportageu njihov tretji najbolje prodajani model. Ni nobena skrivnost, da bo tekmec najuspešnejših malih križancev oziroma SUV-ov, kot so nissan juke, renault captur, opel mokka, in da se bo moral spopasti še s kar nekaj novinci, ki so napovedani. Cene bodo znane oktobra, ko bo prispel na tukajšnje ceste, glede na prej povedano, pa bi morale biti konkurenčne.