Preizkusili smo: Askoll eS2

Dober doseg in že kar razveseljiva vožnja.

Objavljeno
12. julij 2017 12.08
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Andrej Krbavčič
Andrej Krbavčič
Askol eS2 je močnejši od dveh razveseljivo svežih in zmogljivih italijanskih električnih skuterjev. Celo neskrbna vožnja s polnim plinom pomeni dobrih 60 km dosega, vozilo je okret­no in prav uporabno, posebno z dodanimi kovčki ali košarami. Dekleta: v živih barvah je varnejši in lep modni dodatek!

Električni motor daje 2,7 kW in 130 Nm navora na kolesu. Bateriji sta litijevi, 54-voltni, s posamično kapaciteto 20 Ah. Polnilni cikel od skoraj praznih baterij do priporoč­ljivo 90-odstotne napolnjenosti traja okrog tri ure; 90 kg žive mase je potem pri polni moči in skoraj ves čas z vso hitrostjo (45 km/h) prevozilo 62 km. Mogli bi se peljati še 6 km s polno močjo ali 8 km v načinu eco. Na voljo imate tri načine, z vsakim nižjim se največ­ja hitrost zmanjša za približno 6 km/h. Pozabite! Dosega z varčevanjem (način eco 80 km) ne povečate toliko, da bi bilo vredno žrt­vovati razveseljivo vožnjo, celo v strme klance. Razen v nuji. Askoll je opremljen z rekuperacijo ob zaviranju, a ni učinkovita in poslabšuje odmerljivost dobrih kolut­ne in bobnaste zavore. Pogon je prav energičen, start od semaforja ti nariše smehljaj, odmerjanje plina za takšno vozilce ni slabo, le pri počasni vožnji je za kanec sunkovito. Pri majhni hitrosti oddaja skuter nevsiljivo zvočno opozorilo pešcem, potem ga najbrž preglasi dokaj hrupen dvojni jermenski prenos moči.

Vzmetenje ni dragoceno, zadaj je običajen nihajni agregat, kolesi sta razveseljivo 16-palčni. Udobja ni veliko, vozne lastnosti od okret­nosti do stabilnosti pa so zelo dobre. Skuter tehta prijaznih 85 kg in vožnja je podobna zabavni živahnosti dobrega dvotaktnega skuterja.

Položaj voznika, tudi večjega, je udoben in sproščen, sedež pa za dva vseeno ni dovolj dolg. Pod njim je elektrika, prtljaga mora v doplačani kovček na močnem prtljažniku ali v prednji zaklenljiv predal – polička nad njim med vožnjo ni uporabna. Ni kavljev za čeladi, le povprečen za vrečko je pred sedežem. Analogni merilnik hitrosti podnevi ni najbolje berljiv, digitalni prikaz stanja baterij in preostanka dosega pa je izvrsten in verodostojen. Žal le enonitni žaromet je vseeno dober, kontrolke, upravljala, ogledali in stikala so spodobni. Plastična ročaja pa takoj zamenjajte za boljša – šele potem bo askoll pravo zadovoljstvo.