Preizkusili smo opel adam rocks 1.0 turbo

Vsaj navidezno robustnejši mali opel naj bi zdaj prepričal še moške

Objavljeno
06. marec 2015 17.15
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Karl je najcenejši, corsa najbolj demokratična, kot tržniki zdaj radi rečejo modelom, ki merijo na oba spola, vse starosti, poklice, hobije in zakonske zveze, adam pa v trojici najbolj izstopa. Namenjen je iskalcem individualizirane ponudbe, take, ki v razred malih vozil vnaša visoko modo, drzno obliko in materiale iz premijskega cenovnega razreda. Vse to in še kaj ima tudi bolj robustni adam rocks.

Kot sorodni tekmeci tudi on lastniku ponuja oprijemljivo in ne­oprijemljivo dodano vrednost, zato lahko na ceniku postavi višjo ceno. Oprijemljiva dodana vrednost, po kateri najbolj izstopa, je zagotovo videz. Ker je adam v resno zvezo zvabil veliko več žensk kot moških, je zdaj prišel na trg malo manj mehak rocks. Opel se je v strategiji adama naslonil na študije, ki dokazujejo, da imajo v Veliki Britaniji pri nakupu novega avta v 60 odstotkih zadnjo besedo ženske. Zato so si postavili temeljno freudovsko vprašanje: kaj si ženska želi, nato pa so jim ponudili adama. Kaj si želimo moški, ni težko ugotoviti, in rocks to zdaj ima. Za občutek moči so na boke dodali plastiko, ki ga je razširila, več atletskega šarma pa je pridobil s kromanimi poudarki in drugačno postavitvijo meglenk. Za fante pomembno dejstvo je vsekakor tudi to, da je adam rocks menda prvi križanec v mini razredu.

Sposobnost preživetja v urbani džungli zahteva različne veščine in adam se je nanje, vsaj optično, pripravil tako, da bi po njem zdaj morali bolj posegati tudi moški. Ob obliki je njegova oprijemljiva dodana vrednost tudi natančno narejena in bogato opremljena notranjost. Med manj oprijemljivimi, a zelo pomembnimi dodanimi vred­nostmi je treba poudariti sodobno tehnično zasnovo, ki mu zagotav­lja zelo dobro vozno dinamiko. Adam rocks je, kot rečeno, tesen sorodnik corse, kar že v osnovi pomeni zelo čvrsto karoserijo in dobro zvočno izolirano podvozje, a je z odzivnostjo in vodljivostjo občutno bolj igriv in zabaven. V tem pogledu bi bili v zmoti fantje, ki bi se jim zdel še vedno preveč punčkast, saj je lahko vožnja z njim skozi ovinke lepa poživitev dneva. Volan je presenetljivo neposreden, vzmetenje čvrsto, a vendar ne toliko, da bi bilo udobje kakorkoli okrnjeno, cestne luknje pa prevozi z zelo malo stresanja in nadpovprečno tiho.

Rocks je za 1,5 cm bolj dvignjen od tal kot adam, kar se za volanom ne opazi, je pa res, da ga zaradi plastičnih bočnih ščitnikov bolj suvereno in raje zapeljemo tudi na malo slabšo vozno podlago, recimo makadam, ki ga solidno prevozi in s tem vsaj nekoliko upraviči svojo križansko oblikovalsko podobo.

Litrski trivaljni turbo je presenetljivo zmogljiv, z velikim razponom uporabnega navora ter tihim in mirnim delovanjem. Skupaj z natančnim in športno čvrstim menjalnikom ponuja, kljub majhni gibni prostornini, možnost solidnega vozniškega uživanja. S 85 kW (115 KM) je energijsko dovolj dobro opremljen tudi za avtocestne naloge in jim je, tudi zaradi dobre zvočne zatesnjenosti kabine, z lahkoto kos. Takrat razočara zgolj poraba goriva, ki vsako malo bolj radoživo vozniško obnašanje kaz­nuje z občutno višjim povprečjem. Olajševalna okoliščina, da se tovarniško oglaševani vrednosti porabe (5,1 l/100 km) nismo niti od daleč približali, je zagotovo ta, da smo se vozili v povsem neprimerljivih razmerah (zima, zimske pnevmatike in podobno), a je razlika med umirjeno vožnjo in dinamično v porabi kljub temu precej velika; naše povprečje je bilo na koncu 6,7 l/100 km. Ampak bistvo rocksa je, da je drugačen, privlačen, bogato opremljen in vozniško zabaven.