Hitri Ferrari potrebuje še vzdržljivost

Mercedes ostaja prvi favorit formule ena, pri McLarnu hočejo zamenjati motor.

Objavljeno
20. marec 2017 00.11
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Nova sezona formule 1 naj bi bila hitrejša, morda tudi razburljivejša, a veliko vprašanje je, če bo na koncu svetovni prvak nekdo drug, ki ne sedi v Mercedesovem dirkalniku. S hitrostjo na testiranjih je presenetil Ferrari, toda zdaj mora poskočni konjiček zdržati tudi na dolge proge. Prva dirka bo že v nedeljo v Melbournu.

Dvajset dirkačev v desetih različnih dirkalnih se bo na dvajsetih dirkah pomerilo za naslov svetovnega prvaka v formuli 1. Velik favorit je zgolj Mercedes, pretil bo Ferrari, iz ozadja lahko preseneti kvečjemu Red Bull. Vse je precej predvidljivo, skoraj dolgočasno, a vseeno je formula 1 gonilo napredka in vrhunec avtomobilske industrije.

Konkurenca niti ne more biti razpršena, saj so moštva med seboj precej prepletena. Enak motor kot Mercedes imata še Williams in Force India, pri Ferrariju sodelujejo s Haasom in Sauberjem, Renaultov motor je tudi v Toro Rossu in Red Bullu, zgolj McLaren se muči s Hondo. Deset moštev torej uporablja le štiri različne motorje.

Da bi svetovno prvenstvo malce bolj začinili, je vodstvo formule 1 poskrbelo za precej drastične spremembe pri dirkalnikih. Letos bodo večji, hitrejši in agresivnejši. Dirkači naj bi bili na krog v povprečju hitrejši od dve do tri sekunde, a obenem bodo morali pokazati več znanja pri obvladovanju dirkalnikov. Opazne spremembe so pri povečanih pnevmatikah, nižjih zadnjih krilcih in večjih sprednjih krilcih, prav tako bodo dirkalniki malce težji. Kljub temu je vprašanje, ali ne bo prehitevanj zdaj manj. Mnogi so prepričani, da bodo dirkači še naprej vozili eden za drugim, samo hitreje kot lani.

Če imajo uradna testiranja kakšno veljavo, potem bi moral biti Ferrari resen Mercedesov tekmec. Kimi Räikkönen je v Barceloni poskrbel za najhitrejši čas, Mercedesov dirkalnik je pristal na drugem mestu. Kljub temu nihče ne ve, koliko goriva je bilo v posameznih vozilih in s kakšnimi nastavitvami so testirali. Ponavadi ima Mercedes na testiranjih več goriva in posledično za trideset kilogramov težji dirkalnik kot Ferrari. Lani je Ferrari na testiranjih za Mercedesom zaostajal 0,3 sekunde, v kvalifikacijah prve dirke v Melbournu je razlika narasla na 0,8 sekunde.

V kolikor je bila tudi letos med Mercedesom in Ferrarijem razlika trideset kilogramov, potem sta si resnično zelo blizu. Nič čudnega torej, da v obeh moštvih hvalijo tekmeca. »Zgodovina nas uči, da je Mercedes na testiranjih vedno počasnejši kot kasneje na dirkah. Jasno je, da so tudi letos zelo hitri, zato ni dvoma, kdo je prvi favorit,« je dejal Ferrarijev zvezdnik Sebastian Vettel.

V Maranellu so letos previdnejši in ne gradijo gradov v oblakih. Osnovna želja je, da Ferrari po sušnem lanskem letu spet zmaga na vsaj eni dirki. »Mislim, da pri Ferrariju celo prikrivajo dejansko vrednost. Verjetno so še hitrejši, kot so pokazali v Barceloni. Moramo biti pripravljeni, da bodo blizu, če ne celo hitrejši,« je opozoril Mercedesov glavni adut Lewis Hamilton.

In nekje vmes med Mercedesom in Ferrarijem je James Allison. Britanski inženir je zasnoval novi Ferrarijev dirkalnik, a zatem se je sporekel z italijanskim moštvom, novo pogodbo pa je podpisal pri Mercedesu.

Precej nedorečen je nekje v ozadju Red Bull. Med testiranji je Daniel Ricciardo istočasno kot Vettel uprizoril simulacijo dirke, toda Avstralec je bil na krog v povprečju za sekundo počasnejši kot Nemec. »Zagotovo nimamo Ferrarijeve hitrosti, zato so Italijani trenutno največji Mercedesov nasprotnik,« je povedal Ricciardo. »V Melbournu bo zelo zanimivo, ampak tudi mi še nismo rekli zadnje,« je pristavil avstralski dirkač in namignil na dejstvo, da je bil Red Bull na dirkah vedno precej boljši kot na zimskih testiranjih. Največja dilema je predvsem vzdržljivost Renaultovega motorja.

A prav nič se ne more primerjati s krizo McLarna. Med testiranji je dirkalnik s Hondinim motorjem naredil največ 50 krogov na dan, medtem ko jih je Mercedes skoraj vedno vsaj 150. Vse pove podatek, da je McLaren prevozil največ enajst krogov zapored – torej zgolj eno šestino prave dirke. »Ja, imamo težave, ampak to ni kriza,« je strasti miril vodja moštva Zak Brown.

Težave so očitno tako velike, da pri McLarnu in Hondi razmišljajo o prekinitvi sodelovanja, čeprav imajo pred seboj desetletno pogodbo. Pri McLarnu naj bi preverjali možnost, če bi lahko prihodnje leto spet uporabljali Mercedesove motorje, toda če je mogoče, bi spremembo opravili že zdaj. Uporabili bi kar pošiljko motorjev za ekipo Manor, ki letos ni več v karavani formule 1. Sliši se noro, toda v sili še hudič muhe žre.