Atlantic Grupa lani z nižjimi prihodki in dobičkom

Lani je ustvarila okoli 675 milijonov evrov prihodkov, kar je 5,5 odstotka manj kot leta 2015

Objavljeno
28. februar 2017 14.27
iza/droga kolinska
M. F. K., STA
M. F. K., STA
Zagreb - Hrvaška Atlantic Grupa je lani ustvarila 5,1 milijarde kun (okoli 675 milijonov evrov) prihodkov, kar je 5,5 odstotka manj kot leta 2015, so danes sporočili iz družbe. Upadel je tudi čisti dobiček, in sicer za 32,7 odstotka na 163,2 milijona kun oz. nekaj manj kot 22 milijonov evrov.

Na slabše poslovanje so po pojasnilih iz podjetja najbolj vplivale prekinitev sodelovanja z največjim kupcem izdelkov pod zasebno blagovno znamko v segmentu športne in aktivne prehrane ter depreciacija ruskega rublja in srbskega dinarja. Ob neupoštevanju omenjenih negativnih vplivov na poslovanje bi prihodki od prodaje ostali na ravni iz leta 2015, so navedli v družbi, ki je pred leti prevzela tudi Drogo Kolinsko.

Kot so dodali, je bilo dobička pred obrestmi, davki, odpisi in amortizacijo (EBITDA) za 474,4 milijona kun oz. za 16,4 odstotka manj kot leta 2015, predvsem zaradi napovedanih vlaganj v razvoj distribucije lastnih blagovnih znamk v Nemčiji in Avstriji.

Na poslovanje so negativno vplivali tudi višji stroški za zaposlene, oglaševanje in storitve, ki so spremljali načrtovane investicije v internacionalizacijo poslovanja.

Razvoj lastne blagovne znamke

"Z novimi pogodbami smo razširili distribucijo na regionalnih trgih in nadaljevali z razvojem lastne blagovne znamke. O tem najboljše priča raziskava agencije Valicon, ki je potrdila, da so Atlanticove blagovne znamke Cedevita, Argeta, Smoki in Cockta med desetimi vrhunskimi blagovnimi znamkami na petih največjih regionalnih trgih", je izpostavil predsednik uprave družbe Emil Tedeschi.

Barcaffe je najmočnejša blagovna znamka v Sloveniji, Argeta pa v Bosni in Hercegovini ter v Makedoniji, so pojasnili. Povečanje prodaje so zabeležili tudi pri ostalih pomembnejših blagovnih znamkah Atlantica, med katerimi je tudi Donat MG.

Kava Barcaffe je največja posamezna blagovna znamka Atlantica, ki ima nekaj več kot petino deleža v prodaji družbe in je lani prinesla več kot milijardo kun prihodkov.

Največja rast na hrvaškem trgu

Največjo rast so lani imeli na hrvaškem trgu, to je 4,4-odstotno. Hrvaška ima 28,8-odstotni delež v skupnih prihodkih družbe. Sledi bosansko-hercegovski trg, ki je lani zabeležil 3,9-odstotno rast, kar predstavlja 7,8-odstotni delež v skupnih prihodkih.

Atlantic navaja tudi, da so se z Evropsko banko za obnovo in razvoj ter štirimi partnerskimi bankami Erste, Raiffeisen, Sberbank in Unicredit ter Mednarodno finančno korporacijo (IFC) iz skupine Svetovne banke dogovorili za bolj ugodne finančne pogoje za 191,5 milijona evrov posojil.