Ivanški viadukt čez progo bo zgrajen šele po letu 2022

Na DRSI so se uklonili ivanški občini, ki je zavrnila prvotno idejno zasnovo nadvoza na nasipih.

Objavljeno
11. januar 2019 08.00
Posodobljeno
11. januar 2019 08.00
Takšen nadvoz ne bo kvaril izgleda ivanške občine. Vir: DRSI
Ivančna Gorica – V Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI) potekajo priprave na gradnjo nadvoza čez železniško progo v tem kraju, ki je izrednega pomena za nadaljnjo širitev obrtne cone ob zahodni obvoznici in za nemoten potek prometa. Na izvedbo projekta Ivančani čakajo že polni dve desetletji.

»Nadvoz je dolgoletna želja naših občanov in predvsem obrtnikov ter podjetnikov. Z uresničitvijo projekta bo tudi konec jutranje in popoldanske prometne konice, ki je zdaj v občinskem središču nepopisna,« je povedal ivanški župan Dušan Strnad. Pravi, da je za uresničitev projekta zelo zainteresirano tudi podjetje Akrapovič, saj bodo le tako dobili neposreden dovoz na avtocesto, mimo občinskega središča. V sklopu celovite ureditve zahodne ali »koruzne« obvoznice spada tudi gradnja lokalne ceste od lani odprtega krožišča pri družbi Akrapovič pred naseljem Malo Hudo proti Stični do križišča za šolski center, kjer občina že odkupuje zemljišča. In ko bo ta lokalna cesta zgrajena, bo v Ivančni Gorici konec prometnih zamaškov, napoveduje Strnad.

image
Vlaki v Ivančni Gorici še ne bodo kmalu vozili pod viaduktom, ki je načrtovan prav na tem mestu. FOTO: Bojan Rajšek/Delo


Dodaja, da je nova prometna ureditev, ki so jo umestili v prostor z občinskim prostorskim načrtom (OPN) za zahodno obvoznico, ključnega in življenjskega pomena za celotno občino in za podjetnike ob bodoči obvoznici. Promet je še posebej gost od vzgojno-izobraževalnega centra skozi center Ivančne Gorice in v popoldanskem času tudi v obratni smeri. V zadnjih letih se je število prebivalcev v tej obmestni občini precej povečalo, s tem pa tudi promet, ki kliče k takojšnjemu ukrepanju, saj se prometna problematika v tem delu države v zadnjih letih ni reševala.


Nadvoz ne bo kvaril izgleda


Vodja sektorja za investicije v ceste na direkciji za infrastrukturo Tomaž Willenpart je povedal, da za nadvoz čez progo izdelujejo projektno-tehnično dokumentacijo, izvajajo pa tudi študiji prometa in hrupa. Na bodočem gradbišču so že opravili sondiranje zemljišča in ugotovili, da je sestava tal primerna za postavitev betonskih temeljev. Pred časom je bila izdelana tudi idejna zasnova nadvoza, ki je bila predstavljena ivanški občini. Ker ta s predlogom ni bila zadovoljna, je projektant pripravil še drugo različico z viaduktom. To je občina vendarle potrdila.

image
Dušan Strnad, župan občine Ivančna Gorica FOTO: Bojan Rajšek/Delo


»Želimo, da je ob vhodu v občinsko središče zgrajen tak objekt, ki ne bo kvaril izgleda kraja in na direkciji, s katero sicer odlično sodelujemo, so naši prošnji ugodili. Prva različica nadvoza na nasipih nam preprosto ni bila všeč, zato smo predlagali, da nadvoz stoji na betonskih stebrih, kar so tudi upoštevali,« je o razlogih zavrnitve povedal Strnad.

image
Takšen nadvoz ne bo kvaril izgleda ivanške občine. Vir: DRSI


Razpis za izbor izvajalca za gradnjo bodo na DRSI objavili po pridobitvi gradbenega dovoljenja, kar se bo zgodilo predvidoma prihodnje leto. Gradnja bo trajala dve gradbeni sezoni, kar pomeni, da bo prometna gneča v Ivančna Gorici odpravljena šele po letu 2022.