V iskanju ravnotežja

V interesu razvoja turizma je, da središče Ljubljane ostane mesto za življenje, in ne disneyland, ki ga staroselci zapuščajo.

Objavljeno
02. avgust 2017 17.39
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek
Polne ulice, trgi in mostovi obiskovalcev, ki občudujejo hiše Stare Ljubljane, nabrežja Ljubljanice in celotno kuliso središča glavnega mesta, postajajo stalnica. Ljubljana že nekaj let doživlja turistični razcvet, ki mu z gradnjo novih hotelskih kapacitet ni videti konca.

Glede tega ni nobena posebnost, po tej poti so šla pred njo že številna turistična mesta. Bolj množičen obisk gostov najprej prinese navdušenje, pričakovanje pozitivnih gospodarskih učinkov, osebno zadovoljstvo nad priznanji in hvalami, prejetimi »od zunaj«. Čez nekaj časa se pojavi skrb, kaj ta množični obisk prinaša, navadno najprej med prebivalci najbolj obleganih delov mesta. In potem – če se rast nadaljuje – ukrepi, o kakršnih v zadnjih letih poslušamo iz evropskih turističnih metropol.

Ljubljana je na stopnji, ko gneča, hrup, višje cene in drugi dejavniki začenjajo vplivati na življenje ljudi v središču mesta in na strukturo mesta. Za Ljubljančana, ki gre zvečer v center na sprehod in pijačo, je podoba še vedno privlačna. A marsikateri stanovalec se že pritožuje zaradi slabe dostopnosti, nenehnega hrupa, ki pod njegovim oknom ne ugasne pozno v noč, mestnih prenov, pri katerih občina ne upošteva želja prebivalcev. Tisti, ki bi radi živeli v centru, pa nad astronomskimi cenami, ki gredo v nebo tudi zaradi (pogosto nelegalnega) oddajanja sob turistom.

V Turizmu Ljubljana se zavedajo, pravijo, da morajo biti z razvojem turizma zadovoljni predvsem prebivalci. Da so značilnosti življenja v središču mesta drugačne kot v umirjeni soseski na obrobju, se morajo zavedati vsi, tudi stanovalci. A tudi v interesu razvoja turizma je, da center ostane mesto za življenje, in ne disneyland, ki ga staroselci zapuščajo. Izziv v prihodnosti bo bolj kot sledenje novim številnim presežkom v rasti in številu prenočitev najti pravo ravnotežje med izpolnjevanjem želja ponudnikov turističnih storitev in kakovostjo življenja meščanov.