Nekoč uspešne revije spet k novim lastnikom

Vitalno jedro podjetja Delo Revije je zavožena kupčija pred leti ugasnila, kupuje ga Večer.

Objavljeno
04. april 2016 20.33
H. K. , S. M., U. Č.
H. K. , S. M., U. Č.
Ljubljana – Videti je, da so v tretjem poskusu blagovne znamke Dela Revij, med njimi so Jana, Lady in Stop, vendarle prodane. Za 1,3 milijona evrov naj bi jih od NKBM Leasinga odkupilo časopisno podjetje Večer. Negotova pa je zdaj usoda njihovih nadomestkov, ki jih izdaja Media24.

Na Večeru nam nakupa blagovnih znamk priljubljenih revij, ki jih že več kot pol leta ni v prodaji, niso hoteli uradno niti potrditi niti zanikati. »Žal za zdaj ne morem ničesar komentirati,« nam je dejal eden od lastnikov Večera Uroš Hakl. Posel, ki je po neuradnih informacijah vreden 1,3 milijona evrov, menda še ni sklenjen. Niti v uredništvu časnika Večer s poslom uradno še niso seznanjeni, a novinarji se kljub temu bojijo, kaj lahko nakup pomeni za časopis. Obsega le blagovne znamke, ne pa tudi kadrov.

»Niti v Aktivu novinarjev Večera niti v Društvu novinarjev Slovenije s poslom nismo seznanjeni, zato se do njega težko opredeljujemo,« pravi predsednica društva novinarjev Petra Lesjak Tušek. »Načelno lahko izpostavim le, da smo v društvu v preteklosti večkrat poudarili pomen in vlogo blagovnih znamk Dela Revij in da smo se zavzemali za njihovo preživetje oziroma oživljanje. Pri tem smo opozarjali na vlogo državne banke in lastnikov. Ne glede na to, da se o vsebini konkretnega posla ne moremo opredeliti, lahko z vidika DNS načelno rečem le še to, da se – tudi ob aktualnih spremembah medijske zakonodaje – zavzemamo za transparentnost prevzemov oziroma nakupov medijev, v katerih je jasna, točno znana finančna konstrukcija ter pogoji ob prevzemu medijev definirani tako, da so predvsem v korist obstoja in razvoja medijev.«

Brez kompasa

Med blagovnimi znamkami, ki naj bi jih prodali Večeru, je tudi revija Radar, ki sta jo doslej kot najemnika izdajala Igor Pšenica in Branka Grujičič. Prodaje za zdaj ne komentirata.

O tem, ali pomeni prodaja Večeru dobro napoved za prihodnost revij, med katerimi so nekatere izhajale več desetletij, je za zdaj prekmalu sklepati, neznanka je tudi, ali in kdaj se bodo znova pojavile na policah trgovin. Kot je videti, je zdaj negotova tudi usoda njihovih nadomestkov, ki jih izdaja medijska hiša Media24. Ta se je potegovala tudi za nakup starih blagovnih znamk Dela Revije, da pa bi se pripravila na morebiten prehod teh blagovnih znamk v roke drugemu lastniku, je konec lanskega junija začela izdajati nove revije: Zarja, Zvezde, Maja, Avenija, Vklop ...

Zdaj jim je po naših podatkih Višje sodišče v Ljubljani z začasno odredbo prepovedalo izdajati večino nadomestnih revij, NKBM pa namerava zaradi mačehovskega odnosa do starih blagovnih znamk, ki jih je imela medijska skupina Media24 le v najemu, od nje zahtevati odškodnino.

Tega v Media24 včeraj niso komentirali, prav tako »sodne odredbe o začasnem prenehanju izdajanja katerekoli od naših revij nismo prejeli. Tako delo kot tudi izhajanje revij podjetja Salomon, d. o. o., poteka nemoteno,« so nam odgovorili v podjetju.

Pred slabim mesecem dni pa se je na trgu pojavila še nova tabloidna revija Suzy medijske hiše Delo, ki ambiciozno računa na svoj delež bralcev.