Župani se bodo protestno sprehajali po zebrah

Župani zahtevajo predstavitev časovnega načrta gradnje za škofljiško obvoznico. Ministrstvo za okolje: Priprava DPN za obvoznico miruje.

Objavljeno
06. oktober 2016 22.43
Lavrica
Bojan Rajšek
Bojan Rajšek

Ljubljana, Kočevje – Župani na območju razvojne osi 3A od Ljubljane do Kolpe zahtevajo od ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, da do konca tega meseca predstavi časovni načrt gradnje obvoznice mimo Škofljice in Lavrice. Če tega ne bo storil, napovedujejo, da bodo novembra na Lavrici protestno ovirali promet s sprehajanjem po prehodih za pešce čez Dolenjsko cesto.

Odločitev so sprejeli na sestanku, ki ga je včeraj sklical škofljiški župan Ivan Jordan. Županom je prekipelo, ker je vlada prejšnji mesec ustavila postopek sprejemanja državnega prostorskega načrta (DPN) za obvoznico mimo Škofljice, ministrica za okolje pa ne namerava podpisati protokola o uresničitvi infrastrukturnih projektov na razvojni osi 3A. Poleg tega je prejšnji mesec župane sklicala na sestanek, na katerega je na koncu ni bilo, z njimi pa se noče pogovarjati niti predsednik vlade Miro Cerar, zato imajo župani občin od Ljubljane do Kostela vsega dovolj. Skozi Škofljico in Lavrico pelje 17.000 motornih vozil na dan. Z ministrstva za infrastrukturo so se na zahtevo županov odzvali z besedami, da je škofljiška obvoznica nujna in da je treba z DPN nadaljevati. Koordinacija in izdelava časovnega načrta pa da je v pristojnosti ministrstva za okolje.

Kočevski župan Vladimir Prebilič je za Delo povedal, da so župani prepričani, da je neskončne prometne zastoje na južni vpadnici v Ljubljano mogoče rešiti samo z gradnjo obvoznice mimo Škofljice. Opozoril je na sistematično onemogočanje razvoja ribniško-kočevske regije, ki se zaradi neustrezne prometne infrastrukture spreminja v demografsko ogroženo in gospodarsko nerazvito regijo z najvišjo stopnjo brezposelnosti, ki presega 25 odstotkov. Župani so Cerarja pred kratkim pozvali, naj vlada s sklepom takoj naloži ministrici za okolje in prostor Ireni Majcen podpis protokola, ki ga je maja letos že podpisal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, in da začne uresničevati naloge iz tega protokola.

Gašperšič in Majcnova ne igrata po istih notah

V protokolu so se namreč podpisniki zavezali, da je treba zgraditi zoženo štiripasovnico skozi Lavrico in Škofljico, dokončno obnoviti železniško progo Ljubljana–Kočevje, zgraditi avtocestni priključek Šmarje–Sap, vzpostaviti javni prevoz v povezavi s sistemom P+R (parkiraj in odpelji) in da je treba nadaljevati projekt obvoznice Škofljica. MOP oziroma ministrica Majcnova bi morala po protokolu določiti nadomestne habitate, saj bi obvoznica potekala po Naturi 2000, kjer domujejo ogrožene vrste ptic in metuljček Okarček. Pred kratkim pa so odkrili še zelo redko vrsto kobilice temna šaševka, o kateri so domnevali, da je že izumrla.

Za povečavo kliknite na zemljevid

Minister Gašperšič se je zavezal, da bo ministrstvo za infrastrukturo v primeru, da bo v okviru priprave DPN v postopku celovite presoje vpliva na okolje, potrditev tega dokončno zavrnjena, predlagalo začetek postopkov za ugotavljanje prevlade »javne koristi nad koristjo ohranjanja narave«. Kakor vse kaže, je protokol postal nepomemben dokument, ki ne zavezuje prav nikogar. Z ministrstva za infrastrukturo so včeraj za Delo namreč sporočili, da listine niso podpisali vsi, zato še ne velja, ter da »vodenje postopkov prevlade druge javne koristi nad koristjo ohranjanje narave sodi v pristojnost MOP«.

Zahtevajo prevlado javnega interesa

Nekdanje ministrstvo za infrastrukturo in prostor je že leta 2012 med številnimi različicami mogočega poteka 5,5 kilometra dolge škofljiške obvoznice kot najprimernejšo izluščilo različico 2A. Ker pa bi tudi ta potekala po Naturi 2000 Ljubljanskega barja, je vlada prepričana, da je z vidika porabe javnega denarja nadaljnje proučevanje takšnih variant »neustrezno«. Na okoljskem ministrstvu so povedali, da se je vlada že konec leta 2013 seznanila, da priprava DPN za obvoznico miruje, s čimer je bila leto pozneje seznanjena tudi evropska komisija, ki je pred tem sprožila poizvedbo skladnosti postopkov v zvezi s členoma 6 in 7 Habitatne direktive.

Zaradi Krajinskega parka Ljubljansko barje in varovanega območja Natura 2000 mora Slovenija proučiti in izvesti vse druge alternativne prometne projekte ter nadaljevati postopek prevlade javne koristi le v primeru, da ni drugih možnosti za ureditev prometa. In prav to je razlog, da je država začela iskati alternativne prometne rešitve: gradnja zožene štiripasovnica in avtocestnega priključka Šmarje–Sap ... Obvoznice mimo Škofljice in Lavrice ne bodo nikoli zgradili, je povedal naš anonimni vir na ministrstvu za okolje. Po drugi strani so župani trdno odločeni, da s protesti pristojne prisilijo, da pred evropsko komisijo uveljavijo javni interes nad varovanjem narave.