Primernejšega imena kot opica ne bi bilo mogoče izbrati (FOTO)

Honda monkey 125 ABS shaja s štirimi prestavami, kar je pri mestni vožnji celo prednost.
Fotografija: Novi monkey niti tehniško ni popolnoma enak bolj športnemu MSX 125 A: zadnje vilice imajo stereo vzmetna elementa. FOTO: Andrej Krbavčič
Odpri galerijo
Novi monkey niti tehniško ni popolnoma enak bolj športnemu MSX 125 A: zadnje vilice imajo stereo vzmetna elementa. FOTO: Andrej Krbavčič

Monkey je sodobna izdaja ikonske monkey iz šestdesetih let in ni samo različica za kanec sodobnejše in za eno mačko močnejše MSX 125 A. Če smo lani MSX hvalili zaradi voznih lastnosti, igra monkey predvsem na privlačnost in udobje. Razsežnejšega sedeža in več kroma ne najdete niti na bistveno večjih motornih kolesih.

Prastari, izjemno dolgoživi in gospodarni zračno hlajeni enovaljnik s 125 ccm gibne prostornine zmore 6,9 kW (9,4 KM) pri 7000 vrtljajih in je torej za 0,3 kW slabotnejši od MSX – kar se ne občuti. Deluje s prijetno debelim zvokom, je zelo prožen in vsekakor popije manj kot dva litra bencina na 100 km (posoda drži 5,6 litra). Objavljen je celo podatek o izpustu CO2: 34 g/km. Monkey tehta 107 kg (dovoljena obtežba 103 kg) in njegova potovalna hitrost je med 80 in 90 km/h. Shaja s štirimi prestavami, kar je pri mestni vožnji celo prednost. Nad motorjem je ogromen, smešen pokrov zračnega filtra, ki je k sreči motno črn in ne kroman.

Zofa na koleščkih ... FOTO: Andrej Krbavčič
Zofa na koleščkih ... FOTO: Andrej Krbavčič




Cevni okvir ima spredaj dobre, obrnjene teleskopske vilice, zadaj pa nihajko z dvema vzmetnima elementoma, ki sta preslabotna in lahko udarita do konca že pri povprečni obremenitvi. Kolutni zavori sta zmogljivi, a ne najbolje odmerljivi. Ker je ABS le na prednjem kolesu, ob močnem sinhronem zaviranju še raje pride do sicer manj nevarnega zdrsa zadnjega kolesa.
Vozne lastnosti so le za kanec slabše kot pri MSX, ostajajo izred­ne manevrirnost, okretnost in celo smerna stabilnost. Honda je obuta v grobi pnevmatiki 120 in 130/80-12, ki se dobro obneseta tudi na makadamu – in ventila sta priročna kotna. S takšnima pnevmatikama je monkey kot tista dekleta, ki so oblečena v bleščeče cunjice in obuta v bulerje, očarljivo.

Merilnik je poseben, a dobro berljiv le ponoči. FOTO: Andrej Krbavčič
Merilnik je poseben, a dobro berljiv le ponoči. FOTO: Andrej Krbavčič


Razsežni sedež bi mogel biti avtomobilski, sploh ker je samo za enega in zelo pripomore k udobni vožnji tudi velikega voznika. Po njem se presedaš po mili volji, pod njim pa ni nobenega prostora, je fiksen. Zato je dodana dobra ključavnica za čelado. Kroma je ogromno, posebno na izpušnem loncu, vendar je pod njim pogosto plastika. Merilnik je LCD, a podnevi zelo mračnjaški, ponoči pa izvrsten – takrat je dosti presvetla kontrolka odličnega nezasenčenega žarometa. Monkey je opremljen z alarmom, ki se oglasi ob premiku motornega kolesa, z nežnim bip-bip pa vas lahko pozdravi na parkirišču. Kabli so lepo pospravljeni v debelo plastično cev, ki ob sukanju krmila strahovito cvili. Uprav­ljala in ogledali so kakovostni, ročica sklopke je narejena za mnogo resnejše delo, kot ga opravlja tu. Prednji blatnik je kratek in ne ščiti motorja pred brizgi s cestišča, če vam to kaj pomeni. Honda monkey je čudovita za mestno rabo, zanjo ali zanj katerega koli letnika, le ekstravertirana morata biti in prt­ljago morata nositi v nahrbtniku.

Z ABS je opremljena samo prednja zavora. FOTO: Andrej Krbavčič
Z ABS je opremljena samo prednja zavora. FOTO: Andrej Krbavčič

Komentarji: