
Neomejen dostop | že od 14,99€
Evropa ima dobre možnosti, da s svojo bogato tradicijo raziskovalne dejavnosti in inovacij postane varnejša in bolj trajnostna, s tem pa še konkurenčnejša. Ključ do odpornosti gospodarstva je hitro prilagajanje, ki pa zahteva stalne naložbe.
V okviru Delovega podjetniškega centra bomo v posebni uredniški kampanji Delove podjetniške zvezde, ki bo potekala v časopisu Delo in na Delo. si od 26. 6. do 28. 11., predstavljali slovenska podjetja, ki najsvetleje sijejo na našem podjetniškem obzorju. Spoznali boste pet izbranih malih in srednje velikih podjetij (MSP) ter tri velika podjetja.
Poslovna kampanja se bo končala s slovesno prireditvijo in z razglasitvijo Delovih podjetniških zvezd 2025, ki bo v četrtek, 27. 11. 2025, na Brdu pri Kranju. Na tej prireditvi bo strokovna komisija že deveto leto zapored razglasila zmagovalca, ki bosta prejela naziv Delova podjetniška zvezda leta v kategoriji malih in srednje velikih podjetij ter v kategoriji velikih podjetij.
Uveljavljeni Delovi novinarji se bodo med trajanjem uredniške kampanje poglobili v zgodbe podjetnikov, ki se uspešno spopadajo z vsemi ovirami, ki jih pred njimi postavljajo negotove gospodarske razmere v EU in po svetu.
Kampanja Delove podjetniške zvezde 2025 se bo končala s fotoreportažo, ki bo objavljena v petek, 28. 11. 2025.
Letošnjo kampanjo Delovih podjetniških zvezd smo poimenovali Razvojni in tržni modeli za podjetja prihodnosti. V seriji uredniških vsebin bomo obravnavali ključna področja, ki bodo oblikovala konkurenčnost in odpornost slovenskega gospodarstva v prihodnjih letih. Osredotočili se bomo na sistemske spodbude za inovacije, trajnostne prakse v poslovanju in na modele povezovanja med znanstvenoraziskovalno sfero in gospodarstvom.
Medijska hiša Delo bo 27. 11. že deveto leto zapored podelila prestižni naziv Delova podjetniška zvezda.
Vanja Lombar, glavna direktorica za zasebne in poslovne uporabnike v A1 Slovenija
»Kibernetska odpornost je sposobnost podjetja, da zazna varnostni incident, se nanj pravočasno in ustrezno odzove, pri tem pa ohrani čim bolj nemoteno delovanje ključnih poslovnih funkcij ter zagotovi hitro povrnitev poslovanja. Zvišanje odpornosti terja premišljeno vodenje podjetja, ki vključuje razumevanje informacijsko varnostnih tveganj, in predvsem pravočasno ukrepanje. Prav slednje zagotavljamo v A1 Slovenija z mednarodno ekipo več kot 200 varnostnih inženirjev ter 24/7 Varnostno-operativnim centrom.«
Mojca Marija Pregelj, vodja marketinga
»V Generali Investments podpiramo projekt Delove podjetniške zvezde, ker verjamemo v pomen inovacij, trajnostnega razvoja in novih modelov vodenja. Le podjetja, ki znajo povezovati odgovornost, tehnologijo in vizijo, bodo kos izzivom prihodnosti in ustvarjala dolgoročno vrednost.«
Luka Gabrovšek, Country Manager v družbi Mastercard Slovenija
»V družbi Mastercard smo izjemno ponosni, da smo partner projekta Delove podjetniške zvezde, saj verjamemo, da so uspešna, inovativna in trajnostno naravnana podjetja ključ do dolgoročnega razvoja slovenskega gospodarstva. Podjetništvo je gonilo napredka, ustvarja nova delovna mesta in spodbuja digitalno preobrazbo, ki jo v družbi Mastercard aktivno podpiramo. Sodelovanje pri tem projektu nam omogoča, da skupaj z najboljšimi slovenskimi podjetji soustvarjamo okolje, v katerem so inovacije, digitalizacija in odgovornost do družbe postavljene v ospredje. Prepričani smo, da lahko s povezovanjem, izmenjavo znanja in dobrih praks ter s skupnimi vrednotami gradimo bolj konkurenčno, vključujočo in trajnostno prihodnost za vse. Veseli nas, da lahko kot partner projekta podpiramo podjetja, ki s svojim delom navdihujejo druge in postavljajo nove standarde odličnosti v slovenskem podjetništvu.«
Mag. Uroš Fonovič, direktor podjetja LUNOS d.o.o.
»V času vse večjih globalnih negotovosti – od motenj v dobavnih verigah do geopolitičnih in energetskih pretresov – prihajajo v ospredje podjetja, ki znajo razmišljati dolgoročno in delovati odgovorno. V LUNOSU verjamemo, da se trajnostna rast začne pri ljudeh – pri zdravem bivalnem okolju, energetski učinkovitosti in tehnoloških rešitvah, ki ne temeljijo na kompromisih, temveč na povezovanju dobrega počutja, varnosti in skrbi za okolje. Našo odpornost gradimo z osredotočenostjo na kakovost, s partnerstvi, ki presegajo državne meje, ter z vizijo, da mora biti vsaka inovacija korak k bolj zeleni, pametni in stabilni prihodnosti.«
Matej Raspet, direktor marketinga in divizije paketi v Pošti Slovenije
»Pošta Slovenije se s svojimi inovacijami, naložbami in strateško usmeritvijo preoblikuje v sodobno, podatkovno podprto in k uporabniku usmerjeno platformo, ki zagotavlja kakovostne in učinkovite storitve ter ostaja zavezana razvoju in napredku. Aktivnosti v smeri digitalizacije in avtomatizacije poslovanja ter zagotavljanja odlične uporabniške izkušnje je prepoznala tudi mednarodna strokovna javnost, ki je Pošti Slovenije na letošnjih World Post & Parcel Awards podelila nagrado najboljši poštni operater leta.«
Dr. Tomaž Vuk, predsednik uprave družbe Alpacem Cement, d. d.
»Cement je ključen za razvoj sodobne družbe, saj je omogočil gradnjo infrastrukture in razvoj industrije. Beton, katerega ključna komponenta je cement, je danes najbolj razširjen gradbeni material in poleg vode najbolj uporabljena snov na svetu. Zato ima cementna industrija ključno vlogo pri prehodu gradbeništva v bolj trajnostno prihodnost. Alpacem Cement si s tem v mislih za svoj ključni razvojni cilj postavlja prehod na ogljično nevtralno proizvodnjo cementa z minimalnim vplivom na okolje. Razvili smo nov cement ACEM 2-50 SPECIAL s približno 20 odstotkov nižjim ogljičnim odtisom v primerjavi s povprečnim cementom, ki se uporablja pri gradnji v Sloveniji. V zadnjih petih letih smo v cementarni dosegli več kot šestodstotno zmanjšanje ogljičnega odtisa, kar lahko ponazorimo z emisijami CO2, ki jih na leto proizvede 34.000 osebnih avtomobilov. Alpacem Cement se za zniževanje okoljskega vpliva proizvodnje, poleg zniževanja vsebnosti klinkerja v cementih, odloča tudi za druge ukrepe, kot so povečevanje deleža obnovljivih virov električne energije, uporaba recikliranih mineralnih surovin pri proizvodnji klinkerja in postopno zmanjševanje rabe klasičnih fosilnih goriv. Dolgoročno stavimo tudi na preoblikovanje proizvodnje s tehnologijo zajemanja in shranjevanja ogljikovega dioksida, brez katere si pomembnega preobrata v gradbeni panogi ne moremo predstavljati. Zato upam, da bomo o tej prelomni temi spregovorili tudi na Delovih podjetniških zvezdah.«
Star Import, d. o. o., generalno zastopstvo za osebna in lahka dostavna vozila Mercedes-Benz v Sloveniji
»Z znamko Mercedes-Benz že več kot 135 let uresničujemo vizijo, da strankam ponudimo celovito in čustveno doživetje, ki temelji na brezčasni zasnovi, vrhunski tehnologiji in natančni pozornosti do detajlov. S svojimi naprednimi rešitvami izkazujemo moč inovacij, skrbimo za varnost vseh udeležencev v prometu in odgovorno ravnamo do okolja. Naša vozila niso le izraz sodobne mobilnosti, temveč odsev vrednot, ki jih živimo – odličnosti, zanesljivosti in odgovornosti. Prav ta pristop ustvarja močno povezanost z našimi strankami in krepi občutek pripadnosti skupnosti, ki ceni izjemnost in verjame v moč nečesa res posebnega – v svet Mercedes-Benza.«
Janez Škrabec, direktor družbe Riko
»Podjetništvo je zame od nekdaj vrhunska in prva življenjska opredelitev. Rad imam širino, ki mi jo prinaša tako življenje, in vse priložnosti. Vem, da zato rastem, raste tudi Riko in z njim povezani ljudje. To je tudi zorni kot, ki ga delim z vsemi podjetniškimi zvezdami, ki jih časnik Delo vsako leto postavlja na piedestal kot vzor in spodbudo.«
Mateja Tišler, direktorica upravljanja kadrov v Ljubljanskih mlekarnah
»Kar 86 odstotkov sodelavcev bi Ljubljanske mlekarne priporočilo kot dobrega delodajalca, 72 odstotkov pa jih meni, da zanje dobro skrbimo. To je rezultat naše predanosti razvoju, spoštljivim odnosom in ustvarjanju spodbudnega delovnega okolja. Ponosni smo, da kot partner projekta Delove podjetniške zvezde soustvarjamo zgodbe, ki poudarjajo, da uspeh podjetja temelji na zaposlenih – ki jih tudi sami postavljamo v središče svojega delovanja.«
Mag. Gregor Mohorčič, direktor Centra RS za poklicno izobraževanje
»Kakovostno poklicno in strokovno izobraževanje pomembno prispeva k razvoju družbe v času hitrih sprememb. S sodobno zasnovo programov, povezovanjem z gospodarstvom ter razvojem digitalnih in zelenih kompetenc na CPI krepimo vlogo izobraževanja kot temelja za inovativno in trajnostno naravnano prihodnost, s čimer mladim odpiramo pot do uspešne in odgovorne prihodnosti.«
Sredstva Evropskega sveta za inovacije za podporo inovacijam v znanstvenoraziskovalni sferi in gospodarstvu so velika priložnost za slovenska podjetja, saj EU želi okrepiti gospodarsko varnost, obenem pa krepiti trg dela in podpirati strateško pomembne sektorje. Temu je namenjena uredba o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP), ki vključuje čisto in digitalno tehnologijo, globokotehnološke inovacije in biotehnologijo.
Kot poudarja ministrstvo za gospodarstvo, bi Slovenija lahko postala novo evropsko središče za inoviranje naprednih in trajnostnih tehnologij. Uveljavljeni Delovi novinarji bodo predstavili različne vidike črpanja sredstev Evropskega sveta za inovacije. Osredotočili se bodo na uspešne modele povezovanja znanosti in podjetništva, strateško pomembne sektorje na področju inovacij in pomanjkanje delovne sile.
Velika konkurenčna prednost evropskih podjetij je trajnost. Tudi kapitalski tokovi se čedalje bolj usmerjajo v trajnostne naložbe. Vprašanja virov, okolja in odnosi med zaposlenimi in poslovnimi partnerji stopajo v ospredje strateških usmeritev največjih gospodarskih družb.
V okviru kampanje bomo raziskali okoljske, socialne in upravljavske vidike delovanja podjetij, ki s transparentnim poročanjem o trajnosti krepijo zaupanje strank in drugih deležnikov. Posebno pozornost bomo namenili izzivom pri pridobivanju podatkov od partnerskih podjetij in preverjanju njihove zanesljivosti.
Posebno pozornost bomo namenili tudi naraščajočemu pomenu kibernetske odpornosti. Predstavili bomo dobre prakse upravljanja tveganj, vlogo naprednih tehnologij, kot je generativna umetna inteligenca, ter pomen stalnega usposabljanja zaposlenih. Analizirali bomo tudi, kako se podjetja odzivajo na spremenjene razmere na trgu dela in zakaj je vloga zaposlenih ključna za dolgoročno uspešnost.
Predstavili bomo primere podjetij, ki s prilagojenimi, inovativnimi rešitvami ustvarjajo visoko dodano vrednost na zahtevnih in specializiranih trgih, in se ukvarjali tudi z vprašanjem, kako preoblikovati vodstvene modele v smeri sodelovanja, znanja in dolgoročne vizije.
Podjetniške zvezde ustvarjajo uspešne zgodbe v različnih panogah. Izbor petih nominiranih podjetij v kategoriji malih in srednje velikih ter treh v kategoriji velikih podjetij pripravimo na podlagi podatkov Ajpesa. Strokovna komisija v sestavi predstavnikov uredništva in uglednih strokovnjakov, gospodarstvenikov in predstavnika države bo izbrala zmagovalca v kategoriji malih in srednje velikih ter v kategoriji velikih podjetij. Zmagovalca v obeh kategorijah bosta prejela prestižen kipec.
Vzporedno bo potekalo glasovanje bralcev Dela in obiskovalcev spletne strani Delo.si. Zmagovalca obeh kategorij po izboru bralcev bosta prejela manjši kipec.
Strokovna komisija v letu 2025:
Lani sta naziv Delova podjetniška zvezda leta 2024 prejeli podjetji Duol (proizvajalec balonskih hal za šport, industrijo in kmetijstvo) in Kolektor Etra (proizvajalec energetskih in generatorskih transformatorjev). Nagrado po izboru bralcev Dela sta prejeli podjetji Skitti (v kategoriji malih in srednje velikih) in Intersocks (v kategoriji velikih podjetij). Med nominiranci so bili še: Hyla, Mizarstvo Jezeršek, UNI&FORMA in Danfoss Trata.