Kandidat za Delovo osebnost 2014: Andrej Božič

Med nominiranci je generalni direktor Steklarne Hrastnik: »Le motivirani zaposleni naredijo uspešno podjetje.«

Objavljeno
09. december 2014 19.32
Posodobljeno
10. december 2014 09.00
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Andrej Božič je krizni menedžer. Letos je k beri uspešno izpeljanih prestrukturiranj ter sanacij podjetij doma in v tujini dodal uradno končano sanacijo hrastniške steklarne, končali pa so tudi 8,5 milijona evrov vredno investicijo (največjo po letu 2000) v enoti za proizvodnjo specialne steklene embalaže.

Tako so povečali kapacitete za proizvodnjo visokokakovostnih butičnih steklenic za žgane pijače. Ta posodobitev je za podjetje, ki je z okrog 15-odstotnim tržnim deležem eno od dveh vodilnih proizvajalcev butičnih steklenic najvišjega kakovostnega razreda na svetu, prelomna točka s tehničnega vidika, saj se zdaj lahko s konkurenco primerja tudi po opremi, ne le po kakovosti in tehničnem znanju. Čeprav je 48 dni zaradi tega proizvodnja v njihovem največjem obratu stala, bodo letos ustvarili 4,5 milijona evrov dobička, kar je nad načrtovanim in bo daleč največji v 15 letih.

Vodenje Steklarne Hrastnik, takrat v rdečih številkah, je Andrej Božič prevzel pred štirimi leti, ko se je zaradi družinskih razlogov vrnil iz Nemčije, kjer je saniral tamkajšnjo papirnico Mondi Raubling. V steklarni je videl ogromen potencial, ki je izhajal predvsem iz zaposlenih oziroma njihove takratne apatičnosti in nemotiviranosti.

Pri svojem delu v ospredje postavlja prav delo z ljudmi in odnose s sodelavci, ki so po njegovem prepričanju temelj uspešnega poslovanja vsakega podjetja. Večkrat poudari, da stroje lahko dobiš kjer koli na svetu, motiviranih sodelavcev pa ne. In ko pridobiš 75 odstotkov motiviranih zaposlenih, ki verjamejo in s strastjo delajo za skupen cilj, bo podjetje uspešno.

Da je moralo in s tem rezultate nekega podjetja mogoče dvigniti s pravim odnosom do zaposlenih in do okolja, Božič (skupaj z ženo, s katero sta razvila model) na primeru steklarne dokazuje že četrtič. Osnova je spoštovanje vseh ljudi v podjetju in na podlagi tega je mogoče razviti dober odnos z zaposlenimi. To vodi v obojestransko zaupanje, kar omogoča spremembe v podjetju. Pri sanacijah tako išče potencial v vsakem delavcu posebej in skrbi, da vsak izmed njih v reševanju podjetja vidi tudi dolgoročne koristi zase. Tako so v štirih letih zgradili kakovostne medsebojne odnose, Božič se sprehodi med delavci, pozna tudi njihove osebne zgodbe, delavci so veseli, ko jih podjetje pošlje na preventivne zdravstvene počitnice. Zaposleni pa so manj na bolniških dopustih, bolj so zavzeti, razmišljajo o tem, kako delati v dobro podjetja.

Zaposlene v hrastniški družbi je s takšnim odnosom, čeprav je še vedno prostor za napredek, priznava, pridobil za skupen cilj. To je dolgoročna uspešnost podjetja na račun nekajletnega odpovedovanja rasti plač. Leta 2015 naj bi jih povečali, saj zdaj v vseh divizijah ustvarjajo dobiček. Ob tem pa je Božič med tistimi menedžerji, ki se zgraža nad napovedanimi dodatnimi obremenitvami podjetij; delavci so se odrekali, da so v družbi lahko izpeljali investicije, zdaj jim bi država pobrala celoten dodaten dobiček.

Čeprav je zaradi svojega načina vodenja med nekaterimi kolegi menedžerji dobil vzdevek sindikalni direktor, velja za odločnega vodjo. Vztraja, da je za razmere v podjetju in njegove rezultate vedno odgovorno vodstvo, ki mora znati motivirati zaposlene.

Družina – žena, s katero skupaj delata, in obe hčeri – je zanj ne glede na vse najbolj pomembna in mu vedno stoji ob strani. Zanje si še največ časa lahko vzame za božič.