Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Leapmotor na elektriko tako ali drugače

Nova kitajska znamka in z njo uvodomna električni malček ter srednji SUV.
Leapmotor T03 je mali električni avtomobil, ki bo med drugim poskušal prepričati z nizko ceno. FOTO: Gašper Boncelj
Leapmotor T03 je mali električni avtomobil, ki bo med drugim poskušal prepričati z nizko ceno. FOTO: Gašper Boncelj
23. 6. 2025 | 05:00
7:31

Kitajskih imen je na našem trgu vse več. Najnovejši proizvajalec je Leapmotor, za njihove avtomobile pa bo v Sloveniji skrbelo podjetje Emil Frey.

Leapmotor je eno od cele vrste mladih kitajskih zagonskih podjetij, nastalo je šele leta 2015. Nekaj let kasneje so začeli sodelovati z večjim klasičnim kitajskim državnim proizvajalcem First Automotive Works, lani pa je v njihovo lastništvo s petinskim deležem za 1,3 milijarde evrov vstopil ameriško-evropski avtomobilski velikan Stellantis. Na podlagi tega je nastala mešana družba za prodajo avtomobilov Leapmotor v Evropi. Leapmotor je lani po podatkih CnEVposta vsega skupaj prodal 294 tisoč avtomobilov, jeseni pa so jih začeli tržiti v Evropi, najprej na velikih trgih.

Zdaj so prek podjetja Emil Frey Slovenija prišli tudi k nam, za zdaj z dvema modeloma, to sta leapmotor T03 in leapmotor C10. Prvi je mali električni avtomobil, ki v dolžino meri 3,6 metra. Najbolj prepoznaven je spredaj, z okroglimi lučmi in »nasmejanim obrazom«. V kabini ima dve sedežni vrsti in majhen prtljažnik s prostornino 210 litrov, ki je povečljiv s podrtjem druge vrste, ta pa ni deljiva. Električni pogon, ki je speljan na sprednji kolesi, ima moč 70 kW, baterija s katodo iz litij-železovega fosfata v dnu vozila pa zmogljivost 37 kWh. Okoli 1,2 tone težki T03 z mesta do 130 km/h potrebuje 13 sekund, največja hitrost je 130 km/h. Z izmeničnim tokom se lahko polni le z močjo 6,6 kW, z enosmernim pač hitreje z močjo do 45 kW. Stane19 tisoč evrov, seveda pa je kupec upravičen do 7200 evrov subvencije, s čimer je cena bistveno nižja, ponujajo še nižjo ceno ob financiranju.

Model leapmotor C10 je lahko pripravljen kot povsem električni avtomobil ali pa kot podaljševalnik dosega (na fotografiji).

FOTO: Gašper Boncelj
Model leapmotor C10 je lahko pripravljen kot povsem električni avtomobil ali pa kot podaljševalnik dosega (na fotografiji). FOTO: Gašper Boncelj

Dober meter daljši je model C10; 4,7 metra dolgi novinec na zunaj ni posebej izrazit, ima pa nekaj zanimivih elementov, kot so potopne kljuke. Znotraj je spredaj morda pretirano digitaliziran, je pa zadaj kar prostoren, enako velja za prtljažnik. Še manjšoi prtljažnik ima spredaj.

V pogonskem smislu je C10 pripravljen na dva načina. Lahko je povsem električen ali pa kot podaljševalnik dosega z oznako REEV (angl. range extender electric vehicle). V prvem primeru električni motor poganja zadnji kolesni par, zmore moč 160 kW, energijo mu zagotavlja baterija LFP z zmogljivostjo 70 kWh. Baterijski sklop je integriran v karoserijo. Možno je počasno in hitro polnjenje, slednje na izmeničnem toku z močjo do 84 kW. Je seveda hitrejši kot malček. Na varnostnem testu Euro NCAP se je izkazal z najvišjo oceno.

Kot podaljševalnik dosega pa ima poleg tega še spredaj 1,5-litrski bencinski motor, ki po potrebi deluje kot generator električne energije. Baterija ima v tem primeru 28 kWh, lahko se počasi ali hitro polni tudi na zunanjem omrežju, v posodo za gorivo pa gre 50 litrov bencina. Skupni doseg je velik, uradno precej čez 900 kilometrov.

Cena C10 je v obeh primerih za odtenek pod 35 tisoč evri, a je subvencija na voljo le za popolnoma električno izvedbo.

Jožko Tomšič: Znamo delati z manjšinskimi znamkami, za to imamo tudi podporo skupine.

FOTO: Gašper Boncelj
Jožko Tomšič: Znamo delati z manjšinskimi znamkami, za to imamo tudi podporo skupine. FOTO: Gašper Boncelj

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine