
Neomejen dostop | že od 14,99€
Kitajskih imen je na našem trgu vse več. Najnovejši proizvajalec je Leapmotor, za njihove avtomobile pa bo v Sloveniji skrbelo podjetje Emil Frey.
Leapmotor je eno od cele vrste mladih kitajskih zagonskih podjetij, nastalo je šele leta 2015. Nekaj let kasneje so začeli sodelovati z večjim klasičnim kitajskim državnim proizvajalcem First Automotive Works, lani pa je v njihovo lastništvo s petinskim deležem za 1,3 milijarde evrov vstopil ameriško-evropski avtomobilski velikan Stellantis. Na podlagi tega je nastala mešana družba za prodajo avtomobilov Leapmotor v Evropi. Leapmotor je lani po podatkih CnEVposta vsega skupaj prodal 294 tisoč avtomobilov, jeseni pa so jih začeli tržiti v Evropi, najprej na velikih trgih.
Zdaj so prek podjetja Emil Frey Slovenija prišli tudi k nam, za zdaj z dvema modeloma, to sta leapmotor T03 in leapmotor C10. Prvi je mali električni avtomobil, ki v dolžino meri 3,6 metra. Najbolj prepoznaven je spredaj, z okroglimi lučmi in »nasmejanim obrazom«. V kabini ima dve sedežni vrsti in majhen prtljažnik s prostornino 210 litrov, ki je povečljiv s podrtjem druge vrste, ta pa ni deljiva. Električni pogon, ki je speljan na sprednji kolesi, ima moč 70 kW, baterija s katodo iz litij-železovega fosfata v dnu vozila pa zmogljivost 37 kWh. Okoli 1,2 tone težki T03 z mesta do 130 km/h potrebuje 13 sekund, največja hitrost je 130 km/h. Z izmeničnim tokom se lahko polni le z močjo 6,6 kW, z enosmernim pač hitreje z močjo do 45 kW. Stane19 tisoč evrov, seveda pa je kupec upravičen do 7200 evrov subvencije, s čimer je cena bistveno nižja, ponujajo še nižjo ceno ob financiranju.
Dober meter daljši je model C10; 4,7 metra dolgi novinec na zunaj ni posebej izrazit, ima pa nekaj zanimivih elementov, kot so potopne kljuke. Znotraj je spredaj morda pretirano digitaliziran, je pa zadaj kar prostoren, enako velja za prtljažnik. Še manjšoi prtljažnik ima spredaj.
V pogonskem smislu je C10 pripravljen na dva načina. Lahko je povsem električen ali pa kot podaljševalnik dosega z oznako REEV (angl. range extender electric vehicle). V prvem primeru električni motor poganja zadnji kolesni par, zmore moč 160 kW, energijo mu zagotavlja baterija LFP z zmogljivostjo 70 kWh. Baterijski sklop je integriran v karoserijo. Možno je počasno in hitro polnjenje, slednje na izmeničnem toku z močjo do 84 kW. Je seveda hitrejši kot malček. Na varnostnem testu Euro NCAP se je izkazal z najvišjo oceno.
Kot podaljševalnik dosega pa ima poleg tega še spredaj 1,5-litrski bencinski motor, ki po potrebi deluje kot generator električne energije. Baterija ima v tem primeru 28 kWh, lahko se počasi ali hitro polni tudi na zunanjem omrežju, v posodo za gorivo pa gre 50 litrov bencina. Skupni doseg je velik, uradno precej čez 900 kilometrov.
Cena C10 je v obeh primerih za odtenek pod 35 tisoč evri, a je subvencija na voljo le za popolnoma električno izvedbo.
Podjetje Emil Frey ima v Sloveniji obsežen portfelj avtomobilskih znamk, največ jih je iz skupine Stellantis. Slednja ima že kako leto tudi mešano družbo s kitajskim proizvajalcem Leapmotor, pri čemer ni presenetljivo, da je to naslednje ime v slovenski ponudbi Emila Freya. Nekaj razlogov za kratek pogovor z direktorjem Jožkom Tomšičem.
Letos računamo na 150 vozil, tretji model pride šele konec leta. Znamko na trg postavimo kot skupina, kot Emil Frey Slovenija, z vsemi orodji; imamo programe zvestobe, klicni center, delavnico za baterije, ličarsko in kleparsko delavnico. Vse to bomo uporabili tudi za uvedbo znamke DDDLeapmotor. Začenjamo s tremi ali štirimi trgovci, na koncu jih bo do osem.
Za prihodnje leto računamo ob tretjem modelu na 500 prodanih vozil.
Proizvajalci večinoma zmanjšujejo zahteve glede velikosti salona, torej obstaja dodaten prostor. Našim trgovcem želimo ponuditi novo znamko, da ta prostor zapolnijo. Jih ima pa veliko že več znamk, tudi nekatere, ki jih mi ne zastopamo. Seveda pa ne želimo, da bi z eno znamko pokrivali morebitni slabši rezultat druge. Vsaka zase mora dosegati zastavljene rezultate.
Pri manjšem električnem avtomobilu, ki stane ob upoštevanju subvencije manj kot 12 tisoč evrov (ponujajo še nekoliko nižjo ceno ob izbiri financiranja; op. p.), računamo na mlade kupce, po drugi strani pa na dostavne službe. Z drugih trgov, kjer je Leapmotor že prisoten, na primer iz Švice, so povratne informacije dobre.
Na Kitajskem.
Za Leapmotor ni upravičena. Centralno skladišče je v Bratislavi, nadomestni deli so že na voljo, šolanja so opravljena, servisi so dobili specialna orodja. Ne pričakujemo nobenih težav.
To je zelo težko reči. Menim, da lahko kitajske znamke pri nas v nekaj letih dosežejo desetino celotnega trga (avtomobilov z vsemi vrstami pogona; op. p.).
Neka rekapitulacija se bo na dolgi rok zgodila. Evropska avtomobilska industrija bo obstajala, morda bo malo večja, manjša, boljša, slabša, bo pa obstala. Lahko rečem, da mi z manjšinskimi znamkami znamo delati, saj smo že doslej imeli nekaj takšnega, je pa treba imeti organizacijo, ki to podpira.
Lahko povem le, da interesenti smo, ni pa vse odvisno od nas.
Komentarji