XL za posebne tovorne naloge

Citroën berlingo XL. Priljubljeni velikoprostorec ponuja še večje možnosti prevoza prtljage
Fotografija: Berlingo XL je podaljšana različica dobro znanega velikoprostorca.
Odpri galerijo
Berlingo XL je podaljšana različica dobro znanega velikoprostorca.

Velikoprostorec je sinonim za prostoren (družinski) avtomobil, podaljšana različica to njegovo najpomembnejšo lastnost še okrepi. Takšen primerek je berlingo z angleško velikostno oznako XL.

Počutje za volanom je korektno, čeravno je notranjost malce pusta in tudi plastika bi bila lahko boljša.<br />
Foto Gašper Boncelj
Počutje za volanom je korektno, čeravno je notranjost malce pusta in tudi plastika bi bila lahko boljša.
Foto Gašper Boncelj


Podaljšani berlingo v dolžino meri 475 cm, kar je za 35 cm več kot v osnovni izvedbi. Lahko bi sicer imel še tretjo vrsto z dodatnima sedežem, ampak v testnem vozilu je bil več kot zajeten del kabine popolnoma namenjen tovornim potrebam. Že v osnovnem modelu je berlingov prtljažnik zelo velik, temu pa bi lahko rekli kar orjaški.
Že osnovni prtljažnik je zelo velik. Ko podremo zadnjo klop, je prostora še toliko več.<br />
Foto Gašper Boncelj
Že osnovni prtljažnik je zelo velik. Ko podremo zadnjo klop, je prostora še toliko več.
Foto Gašper Boncelj
Nakladalne možnosti so skoraj neizmerne, še dodatno, ker se v povsem ravno dno lahko podre tudi druga vrsta, ki je sestavljena iz treh posamičnih sedežev. Tudi dostop do tovornega prostora je preprost, saj so zadaj velika prtljažna vrata, na straneh pa par drsnih vrat. V XL berlingu boste lahko prevažali tudi kolesa, ne da bi bilo treba z njih karkoli sneti.



Kakor smo zapisali že pri preizkusu osnovne različice, tudi tokrat velja, da se spredaj sedi dobro; odlagalnih površin je veliko, so pa nekatere izvedene bolje kot druge; pričujoča izvedba ni imela tako izrazito dvobarvne plastike, zato je vse skupaj delovalo precej pusto, sploh če naj bi imeli takšen avtomobil za družinsko uporabo. Tudi kak del plastike, npr. izvlečni mizici na hrbtišču sprednjih sedežev, bi bil lahko lepše obdelan. So pa vsaj sedežne prevleke večbarvne, kar razbije pretirano sivino.

Eden od elementov, zaradi katerih so ta vozila res praktična, so drsna vrata.<br />
Foto Gašper Boncelj
Eden od elementov, zaradi katerih so ta vozila res praktična, so drsna vrata.
Foto Gašper Boncelj


Testni berlingo je imel pod spred­njim pokrovom pričakovano dizelski motor, kar je, čeprav trg zad­nje čase odklanja ta tip pogona, za takšen avtomobil še vedno najbolj smiselna izbira. Tokratna 1,5-litrska izvedba je najzmogljivejša od treh, ki so na voljo, in sicer z močjo 96 kW oziroma 130 KM. Men­jalnik je bil šeststopenjski ročni, njegova ročica je postavljena prijazno visoko. S to pogonsko kombinacijo je veliki berlingo precej suveren, tudi pri prehitevanju se mu ni treba naprezati. Poleg tega agregat teče umirjeno, nemoteče. Poraba je bila s povprečjem 6,5 litra solidna.

Berlingo XL je udoben, lega na cesta pač ni njegova izjemna točka, dobili pa smo občutek, da je v ovinkih manj nagibanja kot pri krajši različici.



Testnega berlinga XL je zelo dobro gnal 1,5-litrski dizelski motor z močjo 96 kW. Foto Gašper Boncelj
Testnega berlinga XL je zelo dobro gnal 1,5-litrski dizelski motor z močjo 96 kW. Foto Gašper Boncelj

Komentarji: