Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Zadeva Takata se še kar vleče

Citroën: Poziv tistim jim morajo zamenjati zračne blazine, da naj ne vozijo. Velja za različne države, za Slovenijo za zdaj ne.
Težave z zračnimi blazinami nekdanje japonske družbe Takata še kar trajajo.

 FOTO: Sebastien Bozon/AFP 
Težave z zračnimi blazinami nekdanje japonske družbe Takata še kar trajajo.  FOTO: Sebastien Bozon/AFP 
18. 6. 2025 | 15:00
20. 6. 2025 | 11:20
3:20

Že pred časom smo znova pisali o zadevi Takata in okvarjenih zračnih blazinah, ki še vedno bremenijo  nekatere proizvajalce, konkretno Citroën.Ta ima še kar naprej težave na to temo in ponekod po Evropi sprejema še ostrejši ukrep nujnega prenehanja vožnje. Med temi državami pa za zdaj ni  Slovenije.

Kot je poročala agencija AFP, je Citroën v torek lastnikom modelov citroën C3 (druga generacija) in DS3 (prva generacija), ki imajo vgrajene potencialno okvarjene zračne blazine znamke Takata, sporočil, naj ta vozila takoj prenehajo voziti. Po našem razumevanju gre za vozila, ki so sicer zajeta v varnostni odpoklic zaradi tega razloga, gre pa za vozila izdelana v letih 2009-2019.

Po navedbi AFP je do zdaj Citroën voznike le pozival, naj se naročijo na zamenjavo zračnih blazin, ta proces se postopoma izvaja od začetka leta 2024  - o tem smo pred časom pisali v Delu -, ni pa jim rekel, naj te avtomobile prenehajo voziti.

»Glede na okoliščine smo se odločili izdati poziv, da naj nehajo voziti, da bi pospešili njihovo popravilo«, je tkrat za AFP povedal  izvršni direktor Citroëna Xavier Chardon.  

Nekaj dni kasneje smoi dobili smo tudi odgovor slovenskega zastopnika, družbe Emil Frey Slovenija, kjer so zapisali, da za zdaj vozil s tem ukrepom na našem trgu ni. Kot so dodali, so o uvedbi vsake nove akcije  sistematično obveščeni, vpoklic da temelji na več dejavnikih, vključno z značilnostmi zračne blazine, starostjo in uporabo vozila, vremenskimi pogoji in sodelovanju z ustreznimi oblastmi. Še vedno pa tudi pri nas za vse voznike teh modelov velja, da lahko obstoj kakršnekoli akcije vpoklica na svojem vozilu preverijo pri kateremkoli pooblaščenem serviserju.

Citroën naj bi po navedbi Reutersa, ki se sklicuje na francoske vire, ukrep sprejel na zahtevo francoskega prometnega ministra Philippa Tabarota. To se je zgodilo po tistem, ko je v prometni nesreči v Franciji nedavno umrla ženska.

To je doslej zadnje poglavje v sagi z odpoklicem, ki se vleče že od leta 2014, potem ko so preiskovalci ugotovili, da so zračne blazine povzročile več smrti, ker so eksplodirale, ko so se sprožile v prometni nesreči. Doslej naj bi jih bilo v Franciji 13.

Pričujoča odredba se nanaša na približno 441 tisoč vozil C3 in DS3 v Evropi, poleg več sto tisoč vozil, ki jih je Citroen že odpoklical od začetka lanskega leta.

Drugi veliki proizvajalci, kot so Volkswagen, Nissan, BMW in Toyota, so doslej odpoklicali milijone vozil z zračnimi blazinami.

Japonska Takata je šla po izbruhu škandala leta 2017 v stečaj, takrat je bil objavljen podatek, da naj bi vpoklic v končni fazi po svetu zajel kar 125 milijonov vozil.

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine