Milijarderka pri 21 letih: »Forbesovo priznanje dobro dene«

Kylie Jenner danes ne bi bila, kjer je, če ne bi v popolnosti znala izkoristiti močnega orožja, in sicer družbenih omrežij.

Objavljeno
05. marec 2019 19.50
Posodobljeno
05. marec 2019 20.22
Kylie Jenner je z 21 leti najmlajša milijarderka, ki se je do svojega bogastva dokopala sama. FOTO: Reuters
Lani novembra je Kylie Jenner obiskala enega od ameriških nakupovalnih središč. Nič nenavadnega. Če vsaj minimalno spremljate njeno življenje, se zdi, da je to vse, kar mlada temnolaska počne. A je najmlajša članica klana Kardashian-Jenner precej več kot zgolj mladostnica, ki dneve preživlja ob nakupovanju in ličenju. 

V zadnjih treh letih je 21-letnica s svojim podjetjem Kylie Cosmetics zaslužila nepredstavljivo bogastvo. Potem ko je s spletno prodajo dosegla skorajda vse, kar se na tem področju da doseči, je posel nadgradila. Podpisala je ekskluzivno pogodbo z Ulto, kozmetičnim trgovcem na drobno, in svoj set za nego ustnic (stane 29 dolarjev oziroma 25,5 evra) poslala na prodajne police 1000 Ultinih trgovin.

In ker je Kylie sama sebi najboljša reklama, se je pokazala v eni od izpostav. Oboževalke so bile navdušene. Ko so navdušene oboževalke, pa hkrati raste tudi znesek na temnolaskinem bančnem računu. 

V naslednjih šestih tednih je mlada podjetnica v Ulti prodala za 54,5 milijona dolarjev (48 milijonov evrov) kozmetike. Njen recept je slišati preprost. »Obiskala sem nekaj trgovin. Se pojavila na družbenih omrežjih. Počela sem to, kar počnem ves čas. Delovalo je,« je komentirala neverjeten poskok v prodaji šmink, senčil za oči in ostale kozmetike. 

Forbes ocenjuje, da je podjetje Kylie Cosmetics vredno najmanj 900 milijonov dolarjev (793 milijonov evrov). Edina in popolna lastnica je Kylie, z 21 leti najmlajša milijarderka, ki se je do bogastva dokopala sama. 

image
20-letnica je v treh letih s kozmetiko zgradila milijonski imperij.  FOTO: Reuters


Že lani smo pisali, da ji njen priimek pri tem ni niti najmanj škodoval, ravno nasprotno. Jennerjeva je pač v popolnosti izkoristila potencial, ki ga ima v družbi, prežeti s selfiji in všečki, že zato, njena družina. Na Forbesovi lestvici mladih milijarderjev je prehitela celo ustanovitelja facebooka Marka Zuckerberga. Ta se je do svoje prve milijarde dokopal »šele« pri 23 letih.

»Ničesar nisem pričakovala, saj ne znam brati prihodnosti,« je povedala mlada podjetnica. »A Forbesovo priznanje dobro dene.« Kylie Cosmetics je ustanovila leta 2015. Ima sedem redno zaposlenih za polni delovni čas in še pet za polovičnega. Kylieina mama Kris Jenner, ki jo mediji pogosto opišejo kot čebelo matico razvpitega klana, pridno bdi nad financami in medijskim pojavljanjem večine svojih otrok – seveda ne zastonj. Od potomcev pričakuje in tudi dobi 10-odstotni delež.

Na drugem mestu Forbesove lestvice milijarderjev, mlajših od 30 let, je norveška dedinja Alexandra Gamlemshaug Andresen. Sledi njena sestra Katharina Andresen. Na četrto mesto se je uvrstil 26-letni Norvežan Gustav Magnar Witzøe, ki ima v lasti velik delež podjetja Salmar ASA (gojijo in prodajajo losose). Na petem mestu pa je John Collison, ustanovitelj podjetja Stripe. 28-letnik je eden od tistih, ki so se do svojega premoženja tako kot Kylie Jenner dokopali sami. 


Kylie danes ne bi bila, kjer je, če ne bi v popolnosti znala izkoristiti močnega orožja, in sicer družbenih omrežij. Že večkrat je povedala, da so njeni sledilci njene stranke. Kupci. 175 milijonov jih ima, ki budno spremljajo vsak njen korak na facebooku, snapchatu, instagramu in twitterju. In 21-letnica jih pridno zasipa s fotografijami iz svojega privatnega življenja. Kljub temu človek dobi občutek, da se pri tem vsaj malce razlikuje od svojih sester. Zna namreč ujeti neko normalno sprejemljivo mero, koliko in kdaj bo ljudi spustila v svojo intimo. 

»Ta moč družbenih omrežij. Še preden sem ustanovila svoje podjetje, sem imela strahovito podporo sledilcev,« je dejala. In znova opozarjamo na to, da so njeni sledilci njeni kupci. 

image
Kylie Jenner pritegne pozornost, kjerkoli se pojavi. FOTO: Reuters


Ko je lani Ulta v 50 zveznih državah predstavila kozmetiko Kylie Jenner, se je zgodil podoben udar kot pred leti, ko je podjetnica na splet poslala svoj kozmetični komplet. Razprodala ga je v manj kot eni minuti, spletna stran se je sesula pod težo povpraševanja. Tudi kupci v Ulti so malodane podivjali. V nekaterih trgovinah je izdelkov zmanjkalo že po nekaj urah. »Razprodali smo jih prej, kot smo predvidevali,« je povedala Tara Simon, vodja ene od Ultinih izpostav. 

Kylie opozarja, da je prodaja kozmetike v trgovinah priložnost, da je prišla do ljudi, ki na spletu njenih izdelkov ne bi nikoli kupili. Tistih, ki si želijo izdelek videti, se ga dotakniti in ga začutiti, preden ga dejansko kupijo. Ubrala je pametno potezo, saj bo tako samo še okrepila svoj položaj na kozmetičnem trgu. »Na spletu ji je šlo odlično, a ima tovrstna prodaja tudi svoje meje. Najbrž je sama ugotovila, da si mora najti partnerja, če želi svoj posel še razširiti. In našla ga je v Ulti,« je dejala analitičarka Shannon Coyne.



Kylie so že večkrat vprašali, ali razmišlja o prodaji svojega podjetja. Odgovor je bil vedno jasen ne, zato pa njena mama v to ni tako zelo prepričana. »To je vedno nekaj, o čemer smo pripravljeni premisliti,« je za Forbes lani dejala Kris Jenner.

Za zdaj 21-letna mamica (avgusta letos bo dopolnila 22 let) ostaja osredotočena na razširitev ponudbe svoje kozmetike na pudre in senčila. »Trdo delam, zato sem prepričana, da je pred mojim podjetjem svetla prihodnost.« Karkoli že se bo zgodilo v prihodnje, Kylie bo vse pridno delila s svojimi sledilci na družbenih omrežjih in tako potešila njihovo radovednost, kakšen je vsakdan »povsem navadnih« milijarderjev, ki so se rodili z zlato žlico v ustih, a kljub temu svoje ime spremenili v blagovno znamko.