Predstavitvena informacija

Drugačno doživetje potovanja

Poletne temperature nas kar vabijo, da se z avtomobilom odpravimo na potep. Mi smo šli na Kolpo z novim Peugeotom 308 TO GO. 
 
Fotografija: FOTO Tibo
Odpri galerijo
FOTO Tibo

Slovenija je kljub svoji majhnosti velika država, ki zunaj utečenih poti skriva številne lepe kotičke in naravne znamenitosti. Mnoge med njimi so najbolj enostavno dosegljive z avtomobilom – no, kakšen korak bomo morali narediti tudi peš, a za lepe razglede se velja potruditi. Takšen skriti kotiček, kamor smo se nedavno odpravili s posebno izvedenko novega Peugeota 308 TO GO, je majhna vasica ob Kolpi, Prelesje. Kolpa namreč v tem času ponuja odlično poletno osvežitev in številne predele, kjer lahko uživamo v neokrnjeni naravi, pojemo kaj dobrega in gojimo različne vodne športe, od kopanja do supanja.

Udobna pot
Peugeoti so že od nekdaj znani po svoji udobni vožnji in novi 308 uspešno nadaljuje to tradicijo. Najbolj nas je očaral voznikov delovni prostor, ki v marsičem spominja na pilotsko kabino. Pri Peugeotu mu pravijo Peugeot i-Cockpit, njegovi odliki pa sta kompakten volan in instrumentna plošča v višini oči. S pomočjo i-Cockpita – različica TO GO je opremljena z njegovo najnovejšo izvedbo – ima voznik vse ključne informacije vedno pred seboj. Še več, lahko izbira, katere se mu prikazujejo na zaslonu, ki zamenjuje klasično instrumentno ploščo. Gre za rešitev, ki je sicer rezervirana za draga vozila in moramo zanjo še dodatno seči v žep, pri Peugeotu pa je del serijske opreme. Tako je bila skoraj dveurna vožnja iz Ljubljane proti Kolpi, mimo Ribnice in Kočevja, pravi užitek – za voznika in potnike.

FOTO Tibo
FOTO Tibo

Obvlada zemljepis in ugodno klimo
Iskanje vasice Prelesje bi se brez sodobnih pripomočkov – navigacijske naprave – zelo zavleklo. Ker ima Peugeot 308 TO GO vgrajeno multimedijsko napravo, ki podpira funkcijo Mirror Screen, s katero podvojimo vsebino z zaslona svojega pametnega telefona na zaslonu na dotik vozila, smo v aplikacijo za navigacijo prek sredinskega zaslona vtipkali želeno destinacijo – Prelesje pri Črnomlju.
Dodajmo, da je v Peugeotu 308 poskrbljeno za varno uporabo pametnega telefona, ki ga pospravimo v predal sredinskega naslona za roke, vse funkcije pa lahko upravljamo z glasovnimi ukazi po enem samem pritisku na gumb, ki je na skrajnem delu ročice za vklop smerokazov. Funkcija za prepoznavanje govora z uporabo aplikacije pametnega telefona (kot je Applova Siri) nam omogoča opravljanje telefonskih klicev, pisanje besedilnih sporočil ali narekovanje naslova za navigacijski sistem. Ta ponudba »triple play« je združljiva s protokoli Mirrorlink, Android Auto in Apple Carplay.
Na istem sredinskem zaslonu, občutljivem za dotik, smo določili še parametre delovanja dvopodročne samodejne klimatske naprave, s katero je opremljena različica TO GO, in izbrali najbolj priljubljeno radijsko postajo.

FOTO Tibo
FOTO Tibo

Poljanska dolina
Ko zapustimo glavno cesto in se spustimo proti Dolu, ki spada še pod kočevsko občino, se znajdemo na serpentinasti cesti. Večkrat nagrajeni turbo bencinski motor 1.2 PureTech 110 S&S z največjo močjo 80 kilovatov je poskrbel za živahno in dinamično vožnjo po ovinkasti cesti, obenem pa je bila vožnja do okolja prijaznejša in poraba goriva ugodna. Motor ima namreč poleg tristeznega katalizatorja vgrajen še filter trdnih delcev (FAP) za obdelavo nezgorelih ogljikovodikov (CH), ogljikovega dioksida (CO2), dušikovih oksidov (NOx) in tudi trdnih delcev. Povprečna poraba po tovarniških podatkih pa znaša 4,9 litra neosvinčenega bencina na 100 prevoženih kilometrov.
Dodajmo še, da so omenjeno serpentinasto cesto zgradili na začetku 20. stoletja po naročilu Deželnega odbora vojvodine Kranjske »v korist in blagor ljudstva«. Na spominski plošči, ki je na eni od serpentin, preberemo še imena tedaj odgovornih za projekt, spodaj pod nami pa se odkriva prelep pogled na Poljansko dolino ob Kolpi, na Kolpo, bližnji kamp in našo južno sosedo Hrvaško – meja namreč poteka bolj ali manj po sredini reke.

FOTO Tibo
FOTO Tibo

Okusna postrv
Ko prispemo v dolino, zavijemo levo in po nekaj minutah vožnje ob Kolpi zagledamo krajevno tablo Prelesje in takoj za njo reklamni kažipot za turistično kmetijo Madronič, kjer je nekoč obratoval mlin, Madroničev mlin. Tu lahko postavimo šotor, prespimo in se okrepčamo s postrvjo, po kateri so znani daleč naokrog. Med raziskovanjem zgodovine mlina smo našli zanimiv podatek – v njem so davnega leta 1943 prenočili slovenski odposlanci, ki so bili na zgodovinsko pomembni odpravi v Jajce, kjer so se zakoličili obrisi avnojske Jugoslavije. Se je pa od mlinske infrastrukture poleg kamnite stavbe ohranil tudi poševno postavljeni jez. Od mlina se lahko sprehodimo še do središča Prelesja, kjer se je ohranilo še nekaj hiš. V eni izmed njih, ki stoji na glavnem vaškem križišču, obratuje galerija Baričeva hiša.


Koristni pomočniki
Peugeot 308 TO GO je, kot smo že zapisali, opremljen z nekaterimi asistenčnimi sistemi. Tako samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi izdatno poveča varnost med nočno vožnjo. Prav tako k večji varnosti pripomore opozorilnik za voznikovo utrujenost, ki meri čas trajanja vožnje in nas po dveh urah neprekinjene vožnje s hitrostjo nad 65 km/h opozori, da si moramo vzeti odmor. Poleg tega pa s pomočjo kamere na vetrobranskem steklu analizira smer vožnje in prek ugotavljanja odstopanj v smeri vožnje glede na talne oznake ugotavlja voznikovo nepozornost. Na podlagi tega se lahko sprožijo zvočna in vizualna opozorila različnih stopenj.

FOTO Peugeot
FOTO Peugeot

Da se izognemo globam za prekoračitev hitrostnih omejitev, pa je tu koristen sistem, ki s kamero zaznava in prepoznava prometne znake za omejitev in preklic omejitve hitrosti ter njihov prikaz na instrumentni plošči. Sistem dopolnjuje še možnost uporabe priporočene omejitve hitrosti: voznik se lahko odloči, da želi prilagajati nastavljeno hitrost vozila omejitvi, ki jo odčita kamera. Zadostuje pritisk na gumb MEM tempomata/omejevalnika hitrosti.