Lahko je pohleven levček ali rjoveč lev

Novi osemstopenjski samodejni menjalnik je v vseh načinih vožnje lepo odziven.
Fotografija: Od zunaj le poznavalci lahko odkrijejo, da je pred njimi bolj športna različica peugeota 308.  FOTO: Boštjan Okorn
Odpri galerijo
Od zunaj le poznavalci lahko odkrijejo, da je pred njimi bolj športna različica peugeota 308.  FOTO: Boštjan Okorn

Športnejše izvedbe avtomobilov nižjega srednjega razreda že dolgo niso več napol tekmovalni avtomobili, ki jih ne bi mogli uporabljati tudi za vsakdanje vožnje. Osveženi peugeot 308 GT kot možnost ponuja tudi dizelski motor, kar ga lahko naredi privlačnega za tiste, ki si ob športnosti privoščijo daljše poti.

Športnejši 308 boste na cesti morda spoznali po 18-palčnih litih platiščih, pragovih v barvi avtomobila, dvojni izpušni cevi in nekaterih manj vpadljivih dodatkih. V notranjosti boste najprej opazili bogato serijsko opremo, športni pridih dajejo predvsem aluminijasti pedali in pragovi ter oznake GT na preprogah, volanskem obroču in med merilniki. Sedeži so oblečeni v kombinacijo alkantare in usnja z rdečimi šivi, sprednja ponujata korekten bočni oprijem, ki pa je bolj v prid udobja kot resne športnosti. Skoraj enak kot običajni P308 ostaja GT v zad­njem delu, kjer boste v prtljaž­nem prostoru pogrešali kakšno uporabno idejo za pričvrstitev prtljage.

GT se med drugim ponaša z bolj izstopajočimi pragovi, 18-palčnimi platišči in dvojno kromirano izpušno cevjo. FOTO: Boštjan Okorn
GT se med drugim ponaša z bolj izstopajočimi pragovi, 18-palčnimi platišči in dvojno kromirano izpušno cevjo. FOTO: Boštjan Okorn


Ni med najbolj varčnimi


Že ob prvem stiku z avtomobilom je mogoče zaznati, da ima dizelski motor konkretnih 133 kW moči, a v resnici je ne razdaja več, kot je nujno potrebno – še posebno če se odločite za vožnjo v načinu eco. Vendar: takšna vožnja je zagotovo primerna in prijazna za družinske prevoze, tudi dovolj varčna je lahko (čeprav z dobrimi 6 l/100 km ni med najbolj varčnimi), a takšen avtomobil si boste bržkone privoščili zaradi drugih užitkov.



Priklicati jih je mogoče s premikom stikala v način sport, ko pohleven levji mladič v trenutku spremeni svojo nrav – in barvo. Merilniki se namreč obarvajo v rdeče, motor pa se oglasi z všečnim (umetnim) zvokom in več kot samo spodbudi voznika, da ga začne priganjati. Hkrati postane bolj odziven ob pritisku na plin, spremembo je mogoče čutiti tudi na volanskem obroču, ki je v peugeotu 308 gokartsko majhen, nenavadno ostaja dejstvo, da merilnike gledamo čez volan.

V notranjosti ne moremo spregledati majhnosti volanskega obroča, čez katerega voznik gleda na merilnike, ki se v načinu sport obarvajo divje rdeče. Ročica odličnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika je oblikovana peugeotovsko privlačno, upravljanje
V notranjosti ne moremo spregledati majhnosti volanskega obroča, čez katerega voznik gleda na merilnike, ki se v načinu sport obarvajo divje rdeče. Ročica odličnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika je oblikovana peugeotovsko privlačno, upravljanje


Navora je vedno dovolj


A to je zgolj stvar navade, zadevo lahko hitro obrnete sebi v prid, saj v športnem načinu peugeot 308 GT postane resen športni avtomobil, ki se z zmogljivostmi in odzivnostjo približa najboljšim, čisto doseže pa jih vendarle ne. GT je pač »družinski dirkalnik«, za kaj bolj športnega (in manj vsakdanjega) ima Peugeot na voljo še 308 GTi.

Vsekakor je treba v vseh načinih vožnje pohvaliti hitro in odzivno »delo«, ki ga opravlja novi osemstopenjski samodejni men­jalnik. Manjša zamera se nanaša zgolj na počasnejšo vožnjo po mestu, kjer se zdi, da bi včasih lahko prestavil v višjo prestavo in tako dodatno umiril motor. Navora je namreč vedno dovolj, prav tako se menjalnik lepo odziva na različne režime vožnje in zna prestaviti v nižjo prestavo med vožnjo navzdol. Potrebe po ročnem prestavljanju z obvolanskima lopaticama zato skoraj ni. Ker je tudi podvozje uravnano predvsem čvrsto, ne pa športno trdo, je ta izvedba primerna tudi za družinsko rabo. Le stikalo je ob pravem času treba premakniti na pravo stran ...



Prtljažni prostor je vdrt in v njem ni nobenih pripomočkov za preprosto pritrditev vsakodnevne prtljage. FOTO: Boštjan Okorn
Prtljažni prostor je vdrt in v njem ni nobenih pripomočkov za preprosto pritrditev vsakodnevne prtljage. FOTO: Boštjan Okorn

Komentarji: