Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Predstavitvena informacija

Načrt Evropske komisije

Cilj je, da Evropa s trajnostnim turizmom ostane vodilna turistična destinacija. Kar 82 odstotkov državljanov iz 27 držav je pripravljenih spremeniti nekatere potovalne navade, da bi te postale trajnostne.
FOTO: Getty Images
FOTO: Getty Images
28. 2. 2024 | 09:20
1. 3. 2024 | 09:33
4:42

Podnebne spremembe in globalno segrevanje bodo močno prizadeli turizem – sektor, ki neposredno in posredno ustvari kar pet odstotkov BDP Evropske unije. Ob občutnem segrevanju za tri do štiri stopinje Celzija bi lahko največ turistov izgubile obmorske regije južne Evrope, tiste na severni obali pa bi lahko privabile obiskovalce, ki jim sicer niso bili naklonjeni. Glede na študijo »Regionalni vpliv podnebnih sprememb na evropsko turistično povpraševanje« naj bi bil skupni vpliv teh sprememb pozitiven, saj se pri scenariju največjega segrevanja (4 °C) pričakuje rast v višini 1,58 odstotka.

Ko pogledate posamezne regije, so razlike med njimi precejšnje – medtem ko bi se na primer grški Jonski otoki lahko soočili z 9,12-odstotnim upadom, Zahodni Wales pričakuje 15,93-odstotno rast. Poleg tega se največje izgube – več kot pet odstotkov – napovedujejo v regijah Cipra, Grčije, Španije, Italije in Portugalske, medtem ko bi se največji dobički razdelili v Nemčijo, Dansko, Finsko, Francijo, Irsko, Nizozemsko, Švedsko in Veliko Britanijo.

Nekateri turisti bodo namesto nove destinacije raje le zamenjali datum prihoda, ker bosta sicer najbolj priljubljena meseca julij in avgust postala prevroča. Pričakovati je, da se bo v obalnih regijah severne Evrope povpraševanje v poletnih in zgodnjih jesenskih mesecih povečalo za več kot pet odstotkov, južne obmorske regije pa bodo v istem obdobju izgubile skoraj desetino poletnih turistov.

Glede na nepredvidljive vremenske razmere in naraščajoče temperature so ukrepi za trajnostni razvoj v turizmu vedno bolj pomembni. Da bi ohranila status Evrope kot vodilne turistične destinacije (ki predstavlja 51 odstotkov vseh mednarodnih prihodov), je Evropska komisija leta 2022 uvedla načrt za dosego dvojnega (zelenega in digitalnega) prehoda in spodbujanje odpornosti v turizmu. »Tranzicijska pot za turizem« vabi turistično skupnost k izvajanju ukrepov na 27 področjih. Ti vključujejo naložbe v krožno gospodarstvo, izboljšanje praks izmenjave podatkov za omogočanje novih inovativnih turističnih storitev in izboljšanje trajnostnega upravljanja destinacij ter naložbe v znanja in spretnosti za zagotovitev kvalificirane delovne sile.

Z združenimi močmi smo ustvarili skupno vizijo turizma v Evropski uniji in se dogovorili o načinih njene uresničitve. Ta načrt bo določil smer evropskega turizma v prihodnjem desetletju, zato vabim vse deležnike, da se pridružijo njegovi skupni izvedbi, je dejal evropski komisar za notranji trg Thierry Breton.

Hrvaški sabor je decembra 2022 sprejel Strategijo trajnostnega razvoja turizma do leta 2030.

»S spoštovanjem naravne in kulturne dediščine ter edinstvene identitete vseh regij bomo ustvarili trajnostni celoletni turizem, zaželen za naložbe, delo in življenje, ki prispeva k skladnemu gospodarskemu razvoju Hrvaške.« To je vizija te strategije, ki se osredotoča na obstoječe izzive. Konkurenčnost, inovativnost in turizem, ki hkrati ohranja okolje, prostor in podnebje, so le nekateri izmed strateških ciljev.

Trajnost je vedno bolj pomembna tudi za goste. Po raziskavi Evropske komisije, ki je bila izvedena leta 2021 in v kateri so sodelovali državljani 27 držav EU, jih je kar 82 odstotkov pripravljenih spremeniti nekatere svoje potovalne navade, da bi njihovo potovanje postalo trajnostno. Na primer, raje uživajo lokalne izdelke med počitnicami (55 odstotkov), potujejo zunaj turistične sezone (42 odstotkov) ali v manj obiskane kraje (41 odstotkov). Približno tretjina vprašanih je pripravljena plačati več za zaščito naravnega okolja ali korist lokalne skupnosti, zmanjšanje porabe vode ali celo sodelovati pri dejavnostih, kot je sajenje dreves.


Naročnik oglasne vsebine je Evropska komisija

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine