V dveh letih do 1,5 milijona kontejnerjev

Luka Koper: Testni piloti bodo čez tri mesece pokazali, ali bo podaljšan pomol lahko nosil dodatne kontejnerje
Fotografija: Predsednik uprave Luke Dimitrij Zadel predstavlja podaljšanje prvega pomola za kontejnerje. Foto Boris Šuligoj
Odpri galerijo
Predsednik uprave Luke Dimitrij Zadel predstavlja podaljšanje prvega pomola za kontejnerje. Foto Boris Šuligoj

Koper – Jutri se v Luki Koper začenja poskusno zabijanje pilotov na območju načrtovanega podaljšanja prvega pomola. Podaljšali ga bodo za skoraj sto metrov in čez dve leti omogočili 1,5 milijona kontejnerjev na leto namesto sedanjega pretovora enega milijona. Naložba Luki zagotavlja ohranitev primata kontejnerskega terminala v Jadranu.

Jutri in v petek bodo delavci Adriainga in Kolektorja CPG zabili prvih pet testnih pilotov, preostalih 15 pa še konec avgusta na štirih različnih lokacijah. Po vgradnji prvih 20 pilotov bodo vgrajene pilote opazovali in merili še dva meseca. Če bodo rezultati pričakovani, bodo pozneje lahko nadaljevali dela za podaljšanje pomola. Izvajalce podaljšanja pomola bodo izbrali šele jeseni.
Javno naročilo je bilo objavljeno prejšnji teden, kandidati za izvedbo del se lahko prijavijo do 26. avgusta.

Jože Andrejašič iz Adriainga nam je povedal, da podjetje, ki ima največ izkušenj z vgrajevanjem pilotov, saj je ta dela v preteklosti že opravljal, bodo morali takrat vgraditi več kot 700 jeklenih cevi – pilotov, njihova skupna dolžina znaša okoli 47 kilometrov. Z njihovo pomočjo bodo zgradili jekleno konstrukcijo, nanjo pa postavili dodatne površine pomola, ki bo daljši za 98,5 metra in širok 34,4 metra. Poleg pomola bodo zgradili še za približno 25.000 kvadratih metrov skladiščnih in pretovornih površin. Kontejnerski pomol bo dolg 695 metrov in bo omogočal hkraten privez dveh velikih kontejnerskih ladij s po 15.000 kontejnerji TEU. Samo podaljšanje pomola so v Luki ocenili na 38,7 milijona evrov, sicer pa k podaljšanju sodi še nabava novih dvigal, položitev novih tirov, poglobitev dna v bazenu in drugi posegi, kar so v celoti ocenili na 235 milijonov evrov.


Za te posege so pridobili tudi za šest milijonov evrov evropskih sredstev. Testno zabijanje pilotov bodo lahko opravljali samo ob delavnikih med 7. in 18. uro in na dan največ dve uri povzročali hrup. Hrup na 450 metrih oddaljenosti (najbliže hiše iz mesta) sme pri zabijanju pilotov doseči največ 50 decibelov jakosti. Izvajalci so zato pripravili posebno zaščito, s katero bodo preprečevali hrup. V Luki predvidevajo, da bodo dela lahko oddali še to jesen in da bodo izvajalci delo opravili v razpisanem roku, torej do konca leta 2021.

Preberite še:

Komentarji: