Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Vedno imamo možnost soustvarjanja prihodnosti na področju IT

CIO leta: »Spremembe, ki jih doživljamo vsi, ki delamo na področju informatike, so vsako leto večje pa tudi vedno več jih je. Informatiki jim moramo biti kos oziroma jim vsaj biti sposobni slediti.«
Barbara Tekavec Verlič Foto Miran Varga
Barbara Tekavec Verlič Foto Miran Varga
Delo
9. 9. 2018 | 09:00
10. 9. 2018 | 08:34
8:54
Letošnja prejemnica prestižne nagrade CIO leta 2018 je Barbara Tekavec Verlič iz Pivovarne Laško Union. Z veseljem smo ji postavili nekaj vprašanj.


Prejeli ste nagrado CIO leta. Se počutite kot najpomembnejša direktorica informatike v državi?


Predvsem se počutim izredno počaščeno, da me je odbor CIO izbral za CIO leta 2018. Gre za veliko priznanje mojemu dolgoletnemu delu, a tudi moji odlični IT-ekipi. Zavedam se, da je nagrada, ki sem jo sicer prejela osebno, sklop številnih dejavnikov, predvsem IT-ekipe in spodbudnega okolja podjetja. Vesela sem, da imam sodelavce, na katere se lahko vedno zanesem, da je delovno okolje v našem podjetju izredno in da moji nadrejeni verjamejo vame.
 

Kaj menite, da je bilo tisto, kar je letos odločilo in prevesilo tehtnico nagrade CIO leta na vašo stran?


Bržkone napredek, ki smo ga pokazali na področju digitalizacije, v Pivovarni Laško Union smo naredili resnično velike spremembe, zavedamo pa se, da je digitalna preobrazba popotovanje in se bo nadaljevala tudi v prihodnosti. Domači informatiki so najverjetneje prepoznali, kako veliko delo smo opravili pri integraciji dveh pivovarn v tretje okolje, pa tudi sicer smo v zadnjih dveh letih izvedli obilo uspešnih IT-projektov. Ena naša temeljnih vrednot v podjetju je strast za kakovost in lahko rečem, da je ta zelo živa v vseh naših projektih.
 

Za nagrado CIO leta ste se tokrat potegovali prvič in prvič ste bile med finalisti same ženske. Kako gledate na vlogo žensk v panogi IT?


Pa vendarle svet IT ni izključno domena moških (smeh). Dejstvo je, da ženske vanj vnašamo nekoliko drugačne poglede in pristope, področju IT prispevamo dodano vrednost. Vesela sem, da delam v okolju, kjer je ravnovesje med spoloma, s sodelavci se odlično dopolnjujemo in smo pri delu učinkoviti.
 

Kakšna je sicer vloga informatike v Pivovarni Laško Union – skrbite bolj za podporo ali razvoj poslovanja družbe?


Za Pivovarno Laško Union je digitalizacija ena temeljnih strateških prioritet. Oddelek informatike v pivovarni je zadnja leta vse bolj opažen in cenjen, informatika je dejansko spoštovan poslovni partner, ki ni samo podporna služba, temveč vsakodnevni sogovornik vsem drugim poslovnim funkcijam.
 

Vam smernice na področju IT diktira matična skupina (Heineken) ali lahko IT-okolje urejate po svoje?


Imamo to prednost, da kot del velike mednarodne skupine Heineken lahko dostopamo do najboljših globalnih rešitev. Strateške načrte pa imamo vedno možnost tudi soustvarjati, tako lokalno kot globalno.
 

Kako pa poteka usklajevanje informatike na mednarodnem nivoju?


Na globalnem nivoju deluje več delovnih skupin na različnih področjih dela, kot so infrastruktura, aplikacije, informacijska varnost, razvoj kadrov idr. Z rednimi srečanji, dajanjem predlogov in prenosom znanja skrbimo, da se uveljavijo tiste rešitve, ki prispevajo k razvoju korporacije kot celote. Vedno imamo možnost soustvarjanja prihodnosti na področju IT.
 

V katero smer bo torej šel nadaljnji razvoj informatike v pivovarni? Kakšno sestavljanko sestavljate? Kateri deli vam še manjkajo?


Letos zaključujemo proces integracije z dokončanjem ključnih globalnih in lokalnih rešitev. Ena najbolj obsežnih implementacij je, denimo, potekala na področju nabave, z njo pa smo dosegli večjo avtomatizacijo procesov, večjo transparentnost in večjo poslovno učinkovitost. Močno smo nadgradili rabo analitike v prodaji, financah in kontrolingu ter znatno optimizirali čas, ki ga zaposleni potrebujejo za pripravo in obdelavo podatkov, ter jim zagotovili razpoložljivost podatkov kadarkoli in od kjerkoli. Trenutno pripravljamo načrt kadrovanja za prihodnja tri leta. Moja želja je, da se že v prihodnjem letu okrepimo s sodelavci, ki bodo prinesli nova znanja, novo energijo in sveže ideje. Nadaljujemo namreč digitalizacijo na področju proizvodnje ter nadgrajevanja e-prodaje.
 

Koliko ljudi pa nameravate zaposliti?


Trenutno smo v procesu načrtovanja. Lahko pa povem, da sem zagovornica ravnovesja, torej kadrov z izkušnjami na področju delovanja procesov, tehnologije ter na drugi strani mladih kadrov s svežimi idejami in novimi znanji. Vse to s ciljem, da našim potrošnikom zagotovimo čim boljšo uporabniško izkušnjo. Kot pravim, strast za kakovost je preprosto v nas.
 

Čedalje več podjetij svoje poslovanje delno ali v celoti seli v računalniške oblake. Imate tudi vi podobne načrte?


Oblak je sestavni del naše globalne IT-strategije. Smo ravno sredi projekta, ki obsega selitev vseh lokalnih strežnikov v oblak ali v skupno okolje. Naše delo poteka v tako imenovanih šprintih, povsem agilno. Prav izjemna prilagodljivost pa je način razmišljanja, ki ga želimo vpeljati, ne le pri projektih, pač pa tudi pri vsakodnevnem delu.
 

Kako dolgo že delate na digitalni preobrazbi poslovanja družbe in kakšen je njen cilj?


Pivovarna Laško Union zadovoljstvo svojih strank postavlja na prvo mesto. Trajnostno ravnanje je naša naravnanost. Na področju digitalizacije smo najprej začeli z majhnimi koraki na področju e-poslovanja, a smo tempo v zadnjih letih močno povečali. Tudi v luči našega trajnostnega razvoja že vrsto let z večjimi strankami poslujemo elektronsko, učinkovito zmanjšujemo papirno poslovanje in optimiziramo procese. E-račune pošiljamo ne le proračunskim uporabnikom, temveč tudi drugim kupcem. Poskrbeli smo za takojšnjo obdelavo vhodnih računov in samodejno knjiženje, če so izpolnjeni vsi pogoji zanj, povsem smo ukinili papirni krogotok dokumentov. Na področju vzdrževanja opreme pri strankah tehnično osebje že več let uporablja kombinacijo oblačnih in mobilnih rešitev na tablicah. Kmalu bo na vrsti digitalna preobrazba proizvodnje, največji izziv v prihodnjem letu pa bo uvedba novih rešitev B2B in B2C.
 

Kakovost sodobnega IT se ne meri več zgolj skozi gole podatke o zmogljivosti in učinkovitosti, temveč predvsem kot kakovost uporabniške izkušnje. Kako se oddelek informatike, ki ga vodite, prilagaja željam in zahtevam poslovnih uporabnikov?


Na področju komunikacije in sodelovanja z drugimi poslovnimi deležniki smo zelo aktivni. Začeli smo s širjenjem ozaveščanja zaposlenih, uvedli smo različne treninge in tečaje za zaposlene v oddelku informatike, nadaljevali pa z vpeljavo merljivih ciljev. Želimo preseči tisto, kar se informatiki pogosto očita – silosno delovanje –, in postati del procesov E2E. Z vpeljavo sistema za prijavo napak za končne uporabnike smo močno izboljšali njihovo uporabniško izkušnjo in same storitve podpore uporabnikom.
 

Koliko informatikov skrbi za koliko uporabnikov? Se vam zdi razmerje ustrezno?


Trenutno ekipa informatike šteje 12 zaposlenih na dveh lokacijah. Organizacijsko smo razdeljeni v sistemski, aplikativni ter podatkovni del. Ta ekipa skrbi za okoli 500 uporabniških računov in računalnikov, več kot 150 tablic, 320 pametnih telefonov, več kot 120 mrežnih naprav, 50 strežnikov, 75 podpornih aplikacij ter 90 tiskalnikov. Informatiki vsak mesec v povprečju rešimo okoli 200 zahtevkov, ki nam jih posredujejo uporabniki. Res gre velika pohvala mojim sodelavcem, saj so samo v letošnjem letu sodelovali pri ali vodili več kot 30 manjših in večjih projektov.
 

Kako vi gledate na tehnološki jutri?


Spremembe, ki jih doživljamo vsi, ki delamo na področju informatike, so vsako leto večje pa tudi vedno več jih je. Informatiki jim moramo biti kos oziroma vsaj sposobni slediti. Vsakodnevno učenje je del našega življenja in dela. Pripravljeni moramo biti spoprijeti se z vedno novimi izzivi. Kot posamezniki sicer ne moremo spremeniti sveta, a lahko vsak od nas pomembno prispeva delček v mozaiku sprememb na bolje. V smeri zagotavljanja trajnostne rasti pri tem v Pivovarni Laško Union živimo še eno našo temeljno vrednoto, ki je spoštovanje do posameznika, družbe in planeta.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine