Aida: ko ljubezen premaga smrt

Nocoj odprtje ljubljanskega festivala z veliko operno klasiko, Verdijevo opero v režiji Dražena Siriščevića.
Fotografija: Otvoritveno opero ljubljanskega festivala, opero Aida, bo izvedla več kot štiristoglava ekipa. Na fotografiji prizor s sobotne vaje. Foto Jože Suhadolnik
Odpri galerijo
Otvoritveno opero ljubljanskega festivala, opero Aida, bo izvedla več kot štiristoglava ekipa. Na fotografiji prizor s sobotne vaje. Foto Jože Suhadolnik

Nocoj, zaradi slabe vremenske napovedi dan pred napovedanim začetkom, se začne 67. ljubljanski festival. Kongresni trg bosta zavzela veličastje in tragika enega najbolj znanih in največkrat izvajanih del v operni zgodovini, opere Aida Giuseppeja Verdija.

Moči za koprodukcijsko spektakelsko izvedbo velike opere so združili Festival Ljubljana, orkester in zbor Slovenske filharmonije, zbora HNK Split in SNG Maribor, člani orkestra Slovenske vojske in Policijskega orkestra. Posebna atrakcija ljubljanske izvedbe bodo lipicanci iz lipiške kobilarne.

Pri izvedbi Verdijeve opere sodeluje več kot štiristočlanska ekipa.
Pri izvedbi Verdijeve opere sodeluje več kot štiristočlanska ekipa.


Dražen Siriščević na sobotni vaji na Kongresnem trgu. Foto Jože Suhadolnik
Dražen Siriščević na sobotni vaji na Kongresnem trgu. Foto Jože Suhadolnik
Aido
, monumentalno opero množičnih prizorov in intimne ljudske drame, so v režiji Dražena Siriščevića in pod taktirko maestra Iva Lipanovića premierno izvedli leta 2014 v Splitu v Peristilu Dioklecijanove palače. Na sobotni vaji na Kongresnem trgu se je režiser posvečal zgolj nekaterim pomembnim odlomkom, prihod in mimohod so vadili tudi lipiški jahalci. Režiser, dve desetletji in pol je bil urednik oddaje Opera box na hrvaški televiziji, dve leti pomočnik hrvaškega ministra za zunan je zadeve, potem je zasedel mesto ravnatelja zagrebške Koncertne dvorane Vatroslav Lisinski, pravi, da je splitsko Aido prilagodil Kongresnemu trgu in da je zato kljub isti kostumografiji drugačna. Poleg odra na Kongresnem trgu je v ljubljanski Aidi za orkester Slovenske vojske uporabljen glasbeni paviljon na robu parka Zvezda pa tudi balkon ljubljanske univerze, ki ga je za nekaj dni zasedla egipčanska sfinga.

Posebna atrakcija ljubljanske izvedbe bodo lipicanci iz lipiške kobilarne. Foto Jože Suhadolnik
Posebna atrakcija ljubljanske izvedbe bodo lipicanci iz lipiške kobilarne. Foto Jože Suhadolnik


Verdijevo zgodbo o etiopski princesi Aidi v egiptovskem suženjstvu, ki jo ljubi egipčanski poveljnik Radames, oba sta ujeta v usodni splet vprašanj o ljubezni in zvestobi do domovine, in se sklene s parom v zazidani temnici, s parom, ki ve, da ljubezen ne umre, bo izvedla več kot štiristoglava ekipa.
 

»​​Predstava na prostem je zmeraj izziv«


Dirigent maestro Ivo Lipanović na sobotni vaji za Aido. Foto Jože Suhadolnik
Dirigent maestro Ivo Lipanović na sobotni vaji za Aido. Foto Jože Suhadolnik
Dirigent, maestro Ivo Lipanović, je med sobotno vajo povedal: »Predstava na prostem je zmeraj izziv, a mislim, da mi petintrideset let izkušenj na najrazličnejših prizoriščih pomaga. Nocoj preverjam akustiko, zvočne odnose med skupinami, odpravljamo manjše probleme, toda z odlično ekipo to ni težko. Vrhunski ljubljanski orkester, za scenske prizore podprt še z vojaškim, zbor s člani splitskega in mariborskega, slovenske fanfare, solisti svetovnega kova – vse to obljublja fantastičen večer. Primerjava s splitsko produkcijo skoraj ni mogoča, Peristil je v primerjavi s Kongresnim trgom mala, zaprta dvorana za štiristoglavo publiko, ki ne potrebuje ozvočenja, Kongresni trg je nekaj povsem drugega.«

Dirigent je še dodal, da je že večkrat sodeloval z orkestrom Slovenske filharmonije in da ga je ta vedno znova navdušil z muzikalnostjo, delovnim elanom in kakovostjo. Poudaril je tudi pevsko zasedbo opere, v kateri so velika svetovna imena: Leonardo Šarić kot egipčanski kralj, Rossana Rinaldi kot egipčanska princesa Amneris, Susanna Branchini kot etiopska sužnja Aida, Walter Fraccaro kot egipčanski vojskovodja Radames, Ivica Čikeš kot veliki duhovnik Ramfis in Giorgio Surian kot etiopski kralj Amonasro, Aidin oče.

Posebna atrakcija ljubljanske izvedbe bodo lipicanci iz lipiške kobilarne. Fotografije Jože Suhadolnik
Posebna atrakcija ljubljanske izvedbe bodo lipicanci iz lipiške kobilarne. Fotografije Jože Suhadolnik
Klemen Turk
, vodja konjereje in konjeništva v lipiški kobilarni, ki skrbi, da bo nastopajočim lipicancem do torka postlano najlepše, kar se da, je povedal, da so jih v Ljubljano pripeljali v soboto in bivajo v boksih v šotoru ob Križankah, na parkirišču bodočega Nuka II. »Konji, ki nastopajo v Aidi, so vsi iz skupine, nastopajoče v lipiškem programu klasične dresure, dresirani so na najvišji ravni, bo pa to zanje prva izkušnja v živi predstavi sredi mesta.«
Sobotna vaja za otvoritveno opero ljubljanskega festivala Aida. Foto Jože Suhadolnik
Sobotna vaja za otvoritveno opero ljubljanskega festivala Aida. Foto Jože Suhadolnik

Komentarji: