Skoraj nič ni zrasel, a je vseeno nov

Volkswagen tiguan ima v tretji izdaji še klasični pogon, vendar tudi pomoč elektrike.
Fotografija: Novi tiguan bo lahko bencinski, dizelski ali priključnohibridni. FOTO: Volkswagen
Odpri galerijo
Novi tiguan bo lahko bencinski, dizelski ali priključnohibridni. FOTO: Volkswagen

Naj nam bo všeč ali ne, športni terenci so zadnja leta pri kupcih vse bolj uspešni, nedavno je v Evropi njihov tržni delež z vsemi velikostnimi razredi vred prvič presegel 50 odstotkov. Eden globalno pomembnih predstavnikov te vrste je tiguan, ki v svetovnem pogledu velja za Volkswagnov najbolje prodajani avtomobil, v 16 letih od prve predstavitve so jih prodali 7 milijonov in pol, samo v zadnjih dveh letih 1,2 milijona. Verjetno bodo kljub dejstvu, da to tudi v novi izdaji ni električni, temveč klasično gnani avtomobil, še kakšnega.

Tiguana so razvijali vzporedno z novim passatom, ki smo ga predstavili nedavno, oba sta pripravljena na modularni prečni platformi (MQB evo). Na srečo v nasprotju s passatom tiguan ni toliko zrasel, natančneje za 3 centimetre, na 454, vse druge mere so nespremenjene, tudi medosna razdalja z 286 centimetri. Kljub temu so mu lahko povečali prtljažnik, za dobrih 30 litrov. Škoda, da je zadnja klop še naprej deljiva le v razmerju 60/40 in ne 40/20/40. Ima pa morda še bolj koristen vzdolžni pomik klopi in nastavljiv kot naslonjal.

Notranjost je kar spremenjena, velik je sredinski zaslon. FOTO: Volkswagen
Notranjost je kar spremenjena, velik je sredinski zaslon. FOTO: Volkswagen

Po fotografijah sodeč se zunanja pojava ne zdi prav revolucionarna, ampak to pri znamki, kot je Volkswagen, ni presenečenje, njihove stranke prej sprejmejo domnevno dolgočasnost kot radikalne oblikovalske izlete. Je pa morda za porabo pomembno, da so vsaj po lastnih navedbah količnik zračnega upora izboljšali z 0,33 na 0,28. Upamo, da to velja tudi s sicer koristnimi vzdolžnimi strešnimi nosilci, kot jih je videti na prvih fotografijah.

Znotraj na sredini kraljuje velik zaslon, pod njim je večopravilno kolesce za nastavljanje različnih funkcij, žal pa ne klimatske naprave, to se bo še vedno upravljalo z drsnikom pod zaslonom. Bolj oprijemljive tipke oziroma gumbi so zdaj na volanskem obroču, ob katerem je tudi ročica za prestavljanje po voznih programih. Ne glede na tip pogona bo imel namreč novi tiguan samodejni menjalnik.

Zadek deluje v nerazburljivem slogu manjših modelov SUV te znamke. FOTO: Volkswagen
Zadek deluje v nerazburljivem slogu manjših modelov SUV te znamke. FOTO: Volkswagen

Pogoni pa bodo klasični, vsi štirivaljniki in deloma elektrificirani. Če začnemo pri bencinski možnosti, bo to kot vstopna varianta 1,5-litrski blagi hibrid eTSI z močjo 96 ali 100 kW ter dvokolesnim pogonom; 2-litrski bencinski agregat TSI ​bo imel moč 150 ali 195 kW in nasprotno v obeh primerih pogon na vsa štiri kolesa. Dizelska možnost bo prav tako 2-litrski TDI: moč 110 kW in sprednji pogon, moč 141 kW za štirikolesni pogon.

Tu je še priključni hibrid, ki v Nemčiji zaradi ukinjene subvencije trenutno ni posebno zaželena možnost, podobno je že dolgo pri nas. Kakorkoli, ponujajo prenovljeni 1,5-litrski bencinski motor, združen z električnim s sistemsko močjo 150 ali 200 kW; baterija ima zmogljivost 19,7 kWh, kar naj bi omogočalo do 100 kilometrov dosega samo na elektriko. Izboljšana je tudi možnost polnjenja, poleg izmeničnega z enosmernim tokom z močjo do 50 kW. Kot smo omenili, bo imel tiguan ne glede na pogon vselej samodejni menjalnik z dvema sklopkama, odvisno od pogona s šestimi ali sedmimi prestavami.

Novi tiguan bo v prodaji prihodnjo pomlad. Za zdaj niso povedali, ali bo še imel tudi dosedanjo podaljšano različico allspace.

Komentarji: