Udobno tih križanec
Citroën C5 aircross 1.6: Če so vam všeč SUV-i, ima veliko prednosti.
Odpri galerijo
C5 sta bila dolga leta limuzina in karavan srednjega razreda, zdaj so časi takšnim tipom vozil nenaklonjeni, ker se okus kupcev menda nagiba k SUV-modelom. Izdelek na to temo se pri Citroënu imenuje C5 aircross. Če kaj, jim je z njim uspelo vrniti eno od lastnosti, po katerih je bila ta znamka vselej najbolj prepoznavna.
V francoskem predstavniku, ki smo ga dobili v preizkus z zelo bogato opremo, se udobje piše z veliko začetnico. Seveda boste vanj preprosto vstopili, to je eden od adutov teh vozil, brez težav sedli in potem v udobnih in prijetno oblazinjenih in nastavljivih sedežih dobro potovali. To izrazito velja spredaj, pa tudi v drugi vrsti, kjer so pohvalno pripravili tri samostojna sedala s konkretnim vzdolžnim pomikom in nastavljanjem naslonjal. Prtljažnik je kar velik (580 litrov), če je dvojno dno v višji legi, je ob podiranju sedežev vse ravno, če je v nižji, nastane rob.
K udobju pomembno prispeva tudi hidravlično vzmetenje, ki so ga predstavili že pri manjšem C4 cactusu in me pri njem ni prepričalo, tokrat pa je bilo drugače. Aircross v kabino ne spusti nobenega udarca luknje, nič ga ne strese, vse je tiho; v kakšnih ostrejših ovinkih se nagiblje, a ne preveč. Tretji element udobja novinca je njegov pogon. Štirivaljni turbobencinski motor (največja moč 132 kW/180 KM) deluje odzivno in znova tiho. Poraba goriva znaša med sedem in osem litrov, kar ni izjemno, a tudi slabo ne. Dobro se razume z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Ta ima elegantno ročico, ki jo poznamo že iz drugih novejših peugeotov, tudi armaturna plošča je podobno sodobna, z različnimi načini in kombinacijami prikazov za volanom. Na sredini je večfunkcijski prikazovalnik z dodano vrsto za najpomembnejše funkcije. Vendar gre tudi v tem primeru za upravljala na dotik, kar se mi zdi slabše kot v peugeotih, ki imajo »klavirske« tipke; šele za klimatsko napravo so nižje vzvodi. Zelo uporaben in prostoren se mi je zdel sredinski predal med sedežema, ki je lahko hkrati opora za voznikovo ali sopotnikovo roko.
Testni aircross je bil zelo bogato opremljen, pa tu ne mislim le na udobje, kot je prijetno usnjeno oblazinjenje z možnostjo masaže in gretja, temveč predvsem varnostne asistenčne sisteme, ki jih je bilo res veliko. Med dodatno opremo je bil tudi znani sistem grip control, ki olajša speljevanje na slabših podlagah. To je sicer koristno, a vendarle bi si kdo zaželel štirikolesni pogon, ki pa ga ni v ponudbi.
Aircross je prijetno uporaben in kot rečeno udoben izdelek na trendovskem delu avtomobilskega trga.
Citroën C5 aircross 1.6
Zastopnik: C Automobil Import, Ljubljana
Cena: 32.750 € (testno vozilo 36.212 €)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpust CO2: 131 g/km
Zastopnik: C Automobil Import, Ljubljana
Cena: 32.750 € (testno vozilo 36.212 €)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpust CO2: 131 g/km
V francoskem predstavniku, ki smo ga dobili v preizkus z zelo bogato opremo, se udobje piše z veliko začetnico. Seveda boste vanj preprosto vstopili, to je eden od adutov teh vozil, brez težav sedli in potem v udobnih in prijetno oblazinjenih in nastavljivih sedežih dobro potovali. To izrazito velja spredaj, pa tudi v drugi vrsti, kjer so pohvalno pripravili tri samostojna sedala s konkretnim vzdolžnim pomikom in nastavljanjem naslonjal. Prtljažnik je kar velik (580 litrov), če je dvojno dno v višji legi, je ob podiranju sedežev vse ravno, če je v nižji, nastane rob.
K udobju pomembno prispeva tudi hidravlično vzmetenje, ki so ga predstavili že pri manjšem C4 cactusu in me pri njem ni prepričalo, tokrat pa je bilo drugače. Aircross v kabino ne spusti nobenega udarca luknje, nič ga ne strese, vse je tiho; v kakšnih ostrejših ovinkih se nagiblje, a ne preveč. Tretji element udobja novinca je njegov pogon. Štirivaljni turbobencinski motor (največja moč 132 kW/180 KM) deluje odzivno in znova tiho. Poraba goriva znaša med sedem in osem litrov, kar ni izjemno, a tudi slabo ne. Dobro se razume z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Ta ima elegantno ročico, ki jo poznamo že iz drugih novejših peugeotov, tudi armaturna plošča je podobno sodobna, z različnimi načini in kombinacijami prikazov za volanom. Na sredini je večfunkcijski prikazovalnik z dodano vrsto za najpomembnejše funkcije. Vendar gre tudi v tem primeru za upravljala na dotik, kar se mi zdi slabše kot v peugeotih, ki imajo »klavirske« tipke; šele za klimatsko napravo so nižje vzvodi. Zelo uporaben in prostoren se mi je zdel sredinski predal med sedežema, ki je lahko hkrati opora za voznikovo ali sopotnikovo roko.
Testni aircross je bil zelo bogato opremljen, pa tu ne mislim le na udobje, kot je prijetno usnjeno oblazinjenje z možnostjo masaže in gretja, temveč predvsem varnostne asistenčne sisteme, ki jih je bilo res veliko. Med dodatno opremo je bil tudi znani sistem grip control, ki olajša speljevanje na slabših podlagah. To je sicer koristno, a vendarle bi si kdo zaželel štirikolesni pogon, ki pa ga ni v ponudbi.
Aircross je prijetno uporaben in kot rečeno udoben izdelek na trendovskem delu avtomobilskega trga.