»Vozila so naša strast, prispevanje k varnosti naše poslanstvo«

Direktorica AMZS Lucija Sajevec je v intervjuju med drugim predstavila prizadevanja za (ne)posredno vplivanje na spreminjanje navad uporabnikov mobilnosti.
Fotografija: Delo v AMZS ni le služba, je skupno poslanstvo vseh zaposlenih, pravi direktorica AMZS Lucija Sajevec. FOTO: Blaž Samec/Delo
Odpri galerijo
Delo v AMZS ni le služba, je skupno poslanstvo vseh zaposlenih, pravi direktorica AMZS Lucija Sajevec. FOTO: Blaž Samec/Delo

Ljubljana – Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) šteje zavidljivih 110 let, skoraj 450 zaposlenih pa vsak dan skrbi za varno mobilnost. Poleg »pomagati« je njihov namen tudi »učiti« varnosti in novih oblik in načinov sodobne mobilnosti, ki se zelo hitro spreminja po obliki, uporabnosti in zaznavi. To je med drugim v intervjuju povedala direktorica delniške družbe AMZS Lucija Sajevec.
 

Skrbite za izvajanje vseh storitev, poslovne enote imate po vsej Sloveniji. Kako velika ekipa skrbi za varno mobilnost svojih članov pri AMZS?


Ves čas razvoja AMZS odpiramo nove poslovne enote, ki so po Sloveniji strateško razporejene, skupaj z AMZS Centrom varne vožnje, AMZS Šolo vožnje in najnovejšim AMZS Centrom kartinga in moto športa pa jih je danes 29. Skoraj 450 zaposlenih v Skupini AMZS vsak dan skrbi za varno mobilnost, s široko paleto kakovostnih storitev pod eno streho so vozila v dobri kondiciji, vozniki pa uživajo v varnejši in brezskrbni vožnji.


AMZS letos šteje zavidljivih 110 let. Od nekdaj ste poznani po »pomagati«. Ostaja to vaše primarno poslanstvo?


Delo v AMZS ni le služba, je skupno poslanstvo vseh zaposlenih. Poleg »pomagati« pa je naš ključni namen tudi »učiti« varnosti ter novih oblik in načinov sodobne mobilnosti. Tiste mobilnosti, ki se nasploh zelo hitro spreminja, po obliki, uporabnosti, zaznavi. Pomoč bo vedno ostala, kot bo tudi učenje, vendar se oboje tako hitro razvija, da moramo biti res fleksibilni, predvsem pa izjemno strokovni, s polno novih znanj.

V povprečju na leto AMZS pomaga okoli 30.000 ljudem. FOTO: Aleš Černivec/Delo
V povprečju na leto AMZS pomaga okoli 30.000 ljudem. FOTO: Aleš Černivec/Delo

 

V tem dolgoletnem obstoju se je vse hitrejšemu razvoju, napredku tehnologij in vse večjim zahtevam glede okolja morala prilagajati tudi vaša blagovna znamka – kako ta vse bolj postaja tudi okolju prijazna znamka?


Močna blagovna znamka, z vonjem po bencinu, se še toliko bolj zaveda pomena ustreznih ukrepov za ohranitev našega planeta. Zato si v AMZS prizadevamo za (ne)posredno vplivanje na spreminjanje navad uporabnikov mobilnosti. Skozi prizmo varnosti, novih tehnologij in trendov v razvoju postaja vse bolj »zelena« blagovna znamka, ki je pogosto na cesti zaradi pogona na elektriko celo neslišna in predvsem okolju prijaznejša. Svojo bit delovanja ohranjamo v prilagojeni obliki, krepimo Tehnično-diagnostični center, aktivno vlogo pri razvoju zelene in mikromobilnosti, sodelujemo v projektih za razgradnjo, zbiranje, ločevanje in drugih oblikah aktivnosti, ki bi pripomogle k čistejšemu jutri. V ta namen delujemo po načelu #AMZSkrbni, ki se odraža v internem projektu oziroma celo gibanju. Naša prizadevanja tako niso samo interna, kot na primer varčevanje z energijo in ločevanje odpadkov. Pomen »živeti zeleno« resnično neposredno tkemo v našo znamko in naše delovanje. Zdaj in v prihodnosti.


Pomagate tudi voznikom na cesti. Kako se je večalo število njihovih klicev oziroma pomoči v zadnjih petih letih in kateri meseci so najbolj obremenjeni? Koliko je med kličočimi tujcev?


Pri številu klicev je težko govoriti o trendu. Predvsem zato, ker je naša kontaktna številka 1987 pri ljudeh zelo poznana in nas nanjo kličejo zaradi različnih povpraševanj. Se pa giblje med 120.000 in 150.000 na leto.

Bolj merodajno je število pomoči, ki jih nudimo, vendar tudi tukaj težko govorimo o trendu. Število okvar je odvisno predvsem od vremena (ekstremen mraz in vročina), turističnih tokov, gospodarskih vplivov (na primer cene goriv) ... V povprečju na leto pomagamo okoli 30.000 ljudem. Najbolj obremenjeni meseci so (po številu) avgust, julij, junij, september, maj ... V teh mesecih je med kličočimi kar približno 30 odstotkov tujcev.


So vodilni med izvajalci programov varne vožnje. FOTO: Špela Kuralt/Delo
So vodilni med izvajalci programov varne vožnje. FOTO: Špela Kuralt/Delo


Kako AMZS prispeva k varnejši mobilnosti?


Vozila so naša strast. Prispevanje k varnosti je naše poslanstvo. Varna mobilnost za vsakogar je naš cilj. Na absolutno vrednoto varnosti poskušamo vplivati z najrazličnejšimi preventivnimi akcijami in aktivnostmi za udeležence v cestnem prometu. Smo vodilni med izvajalci programov varne vožnje, ki jih izvajamo v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Celo naša mobilna aplikacija, ki zagotavlja ažurne prometne informacije o dogajanju na vaši poti, umirja promet in hkrati opozarja na različne dogodke na poti.
 

Kako se AMZS prilagaja transformaciji mobilnosti? Kako se zaradi tega spreminjajo tudi delovna mesta oziroma kadrovska sestava ter kakšna so delovna mesta prihodnosti? So nastali kakšni profili poklicev, ki jih prej sploh nismo poznali – kakšni so trendi za prihodnost?


V AMZS ne razvijamo samo novih storitev, vezanih na naše kupce, optimiziramo in digitaliziramo poslovanje ter razvijamo predvsem koncepte novih oblik mobilnosti, s katerimi želimo ozaveščati družbo o nujnosti zavedanja novih realnosti mobilnosti, ki jih bomo morali hitro usvojiti. Hkrati si želimo soustvarjati prihodnost. Tudi z ozaveščanjem, vključevanjem in razvojem zaposlenih. Tako že dve leti sistematično ustvarjamo projekt Razvojni dan za zaposlene v AMZS, ki ga obiščejo vsi zaposleni in je namenjen pogledu v prihodnost, soočanju s spremembami in razvojem ter komunikaciji o njih. Zares bistveno je vključevanje naših sodelavcev, njihovih predlogov, mnenj in idej, ki jih potem kar nekaj tudi realiziramo. In ko vidiš, da ne le tvoje delo, ampak tudi mnenje in ideja štejeta, si kot človek zadovoljen. Stvari se lotevaš s še več elana in zanosa. In to so naši sodelavci.

V AMZS ustvarjamo ekipo agilnih timskih igralcev, ljudi, ki razmišljajo inovativno ali »renovativno«, ki stremijo k nenehnim izboljšavam in se ne bojijo sprememb. In ki si med seboj pomagajo ter imajo enake vrednote. Ki živijo naše poslanstvo. Kje pri tem smo? Veliko dlje, kot preden smo začeli. Na dobrih, zelo dobrih rezultatih. In delamo ter soustvarjamo še naprej.
 

Zaradi vse ostrejših okoljskih zahtev in zmanjševanja ogljičnega odtisa so države EU zavezane k izpolnjevanju teh zahtev; tem se morajo prilagoditi avtomobilska industrija, pa tudi države in potrošniki, saj vse to spreminja našo vsakodnevno mobilnost. Želje so, da bi zmanjšali promet, kar pomeni spremeniti miselnost ljudi in jih preusmeriti na javni transport, ki pa ga bo treba posodobiti, da bo ustrezal zahtevam potnikov. Kakšna bo torej jutrišnja mobilnost?


Zabavna. Resnica je, da smo Slovenci še vedno veliki ljubitelji in zaščitniki svojih jeklenih konjičkov, pa vendar vse bolj razumemo njihovo pravo vrednost ali ceno. Verjamem, da bomo kmalu doumeli, da vozila, ki se v trumah počasi valijo proti središčem in potem ves dan čakajo na parkirišču, ne prinašajo pretirano veliko dobrega, razen občutka neodvisnosti, svobode.

Na srečo pa mladi že razmišljajo drugače. »Car pooling« ali »car sharing« jim je blizu, ne zahteva prevelike odgovornosti in izplača se. Tudi razvoj avtomobilske industrije, avtonomnih vozil ipd. gre v smer, da bo vožnja doživetje in čas, ki ga boš lahko izkoristil drugače. Zagotovo pa je prav Ljubljana lep primer, kaj in kako lahko spremeniš glede kakovosti življenja prebivalcev z uvedbo »zelene« in pametne urbane mobilnosti.

Direktorica AMZS Lucija Sajevec pravi, da v AMZS ne razvijajo samo novih storitev, ampak optimizirajo in digitalizirajo poslovanje ter razvijajo predvsem koncepte novih oblik mobilnosti. FOTO: Blažž Samec/Delo
Direktorica AMZS Lucija Sajevec pravi, da v AMZS ne razvijajo samo novih storitev, ampak optimizirajo in digitalizirajo poslovanje ter razvijajo predvsem koncepte novih oblik mobilnosti. FOTO: Blažž Samec/Delo

 


Z ekološkega vidika bi bila sodobna mobilnost najbrž usmerjena le v avtonomna elektrificirana vozila in avtobuse, električne skiroje in kolesa. To pa seveda pomeni tudi ustrezno infrastrukturo. Smo na pravi poti – že zamujamo ali lovimo korak s časom?


Ključna je miselnost ljudi. V industriji je že veliko narejenega, veliko se še razvija, testira. Zagonsko podjetje AV Living Lab, v katerem imamo lastniški delež, je na tem področju zelo aktivno in lahko bi rekli, da sledimo trendom. Zagotovo pa sprememba mobilnosti pomeni spremembo infrastrukture, tudi zakonov in ne nazadnje storitev, ki jih podjetja voznikom (vozilom) nudimo. Vse pa se seveda začne v miselnosti in navadah. Ampak smo na pravi poti.


Kaj vse zahtevajo sodobna vozila, kako se AMZS odziva na izzive prihodnosti?


Znanje. Predvsem znanje. In to ne samo tako imenovano mehanično znanje. Potrebujemo znanja prihodnosti. Digitalna znanja, tudi znanja umetne inteligence. Vse. Seveda je pomembno, da znamo uporabljati vse sodobne »pripomočke«, ki nam jih vozilo nudi. Drugače nam ne koristijo, kot bi nam lahko. Tudi zato opogumljamo voznike, naj s svojim vozilom opravijo program varne vožnje in spoznajo delovanje v nepredvidljivih situacijah pa tudi prednosti sodobne tehnologije v vozilih. Moramo pa vedeti še veliko več, če se želimo resnično pripraviti na prihodnost.

Tečaj varne vožnje za voznike avtobusov v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. FOTO: Leon Vidic/Delo
Tečaj varne vožnje za voznike avtobusov v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. FOTO: Leon Vidic/Delo


AMZS je pred kratkim lastniško vstopil v zagonsko podjetje Nervtech, ki razvija visokotehnološke simulatorje vožnje, opremljene s sodobno bio- in nevrometrično senzoriko, ter simulacijska okolja za evalvacijo voznikov in zajem podatkov. Kaj je cilj tega sodelovanja?


Uresničujemo strategijo vlaganja v rešitve, ki bodo pripomogle k še večji varnosti na cestah, in krepimo svojo vlogo enega najpomembnejših deležnikov na področju izobraževanja voznikov. Predvsem pa so to investicije v nova znanja, nove načine razmišljanja in odgovori na to, kar nas ne samo čaka v prihodnosti, ampak je že tu.

Komentarji: