Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Vizualna umetnost

Henri Cartier-Bresson, fotografsko oko dvajsetega stoletja

V novem dunajskem fotografskem razstavišču je na ogled najboljše, kar je ustvaril boter dokumentarne fotografije.
Neapelj, 1960. Fotograf je večkrat obiskal Italijo, prvič še zelo mlad, leta 1932, ko je med drugim fotografiral v Trstu in okolici in je bila njegova vodička znamenita domačinka, slikarka Leonor Fini. Dokumentiral pa je tudi povojno Italijo. FOTO: © Fondation Henri Cartier-Bresson/Magnum Photos
Neapelj, 1960. Fotograf je večkrat obiskal Italijo, prvič še zelo mlad, leta 1932, ko je med drugim fotografiral v Trstu in okolici in je bila njegova vodička znamenita domačinka, slikarka Leonor Fini. Dokumentiral pa je tudi povojno Italijo. FOTO: © Fondation Henri Cartier-Bresson/Magnum Photos
18. 7. 2025 | 05:00
7:52

V nadaljevanju preberite:

Mreža dunajskih razstavišč se je razširila z novo fotografsko točko z imenom Foto Arsenal Wien. Odprli so jo v nekdanjem vojaškem objektu, že v prvi sezoni pa posegli po močnem orožju: umetnosti Henrija Cartier-Bressona (1908–2004).

Botra ulične in širše dokumentarne fotografije, ki je obveljal za neobhodnega fotografskega kronika, za »oko 20. stoletja« in francoski nacionalni zaklad, predstavljajo z retrospektivo. Tudi z eksponati, ob katerih pripišejo, da so na ogled prvič.

Portret Henrija Cartier-Bressona iz leta 1989. Ogromno je fotografiral, a bil znan tudi po tem, da je sovražil, če je kdo fotografiral njega. Ni hotel, da bi bil njegov obraz javno prepoznaven, ker bi ga to oviralo pri delu, ob tem se je zavedal moči fotografije, njene moči razkrivanja.

Foto Charles Platiau/Reuters
Portret Henrija Cartier-Bressona iz leta 1989. Ogromno je fotografiral, a bil znan tudi po tem, da je sovražil, če je kdo fotografiral njega. Ni hotel, da bi bil njegov obraz javno prepoznaven, ker bi ga to oviralo pri delu, ob tem se je zavedal moči fotografije, njene moči razkrivanja. Foto Charles Platiau/Reuters
Henri Cartier-Bresson je že ob vzniku zlate dobe fotoreportaže v desetletju pred drugo svetovno vojno postavil osupljivo visoke standarde, ki so vplivali na generacije njegovih mlajših kolegov. Tudi v Sloveniji smo njegove razstave večkrat videli. Leta 1992 v Moderni galeriji, v letih 2002 in 2020 v Cankarjevem domu.

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine