Domžale – Po več desetletjih upov bodo Domžalčani morda vendarle dočakali sodobno in predvsem varno železniško postajo. Vlada je namreč med 69 projektov s področja cestne in železniške infrastrukture projekt nadgradnje železniške postaje v Domžalah pred nedavnim uvrstila v interventni zakon za odpravo ovir pri izvedbi pomembnih investicij za zagon gospodarstva po epidemiji covida-19.
H gospodarskemu razvoju Domžal in razcvetu slamnikarske industrije je ob koncu 19. stoletja veliko pripomogla nova železniška proga med Ljubljano in Kamnikom. Da so jo takrat speljali skozi Domžale, gre zahvala prebivalcem Mengša, ki so ponudbo, da bi železna cesta potekala skozi njihov kraj, hvaležno odklonili. Prvi vlak je v Domžale pripeljal novembra leta 1890, leto zatem pa so zgradili postajo ob današnji Kolodvorski cesti.
Vsi potniki še niso zapustili ozkega perona, že je na postajo pripeljal potniški vlak iz Ljubljane. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Obeh častitljivih obletnic s pridobitvijo nove sodobne železniške postaje Domžalčani ne bodo praznovali, saj je projekt izvedbe še precej v povojih. Povprečni letni dnevni promet železniške postaje v Domžalah je zdaj okoli 640 potnikov. Po prepeljanih potnikih se to obljubljansko občinsko središče od skupno 260 potniških postaj v državi uvršča na 13. mesto, je povedala
Dubravka Urban iz ljubljanske družbe Potniški promet. Po številu potnikov je na prvem mestu železniška postaja Ljubljana, sledijo ji Celje, Litija, Maribor in Trbovlje. Oktobra lani so Slovenske železnice na dan v povprečju prepeljale 39.846 potnikov.
Dvigala za invalide
Z nadgradnjo domžalske železniške postaje bo za uporabnike urejena prijaznejša infrastruktura, je povedala
Simona Retelj z Direkcije za infrastrukturo (DRI), s čimer bo poskrbljeno za varnost potnikov v železniškem prometu in za pešce v cestnem prometu. Predvsem je problematično in nevarno sedanje prehajanje čez tire pri obstoječi železniški postaji, kar je razširjeno predvsem med učenci, ki obiskujejo bližnjo osnovno šolo na drugi strani postaje. Tudi zato je v okviru projekta predvidena gradnja novih peronov in zunajnivojskega dostopa oziroma podhoda, v katerega nameravajo vgraditi dvigala in klančine, ki bodo olajšali prehod funkcionalno oviranim in invalidnim osebam.
Tudi dotrajane tire še iz časov Avstro-Ogrske bodo zamenjali z novimi. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
S podhodom bodo povezali tudi Kolodvorsko cesto in Roško ulico ter tako omogočili varen prehod prebivalcem med vzhodno in zahodno stranjo Domžal, dodaja Retljeva. Zamenjati nameravajo postajne tire ter posodobiti signalnovarnostne ter telekomunikacijske in elektroenergetske naprave. Na naše vprašanje, ali je projektno-tehnična dokumentacija za izvedbo projekta nared oziroma kdaj bo, je Retljeva odgovorila, da so »trenutno izdelane idejne zasnove, v prvi polovici prihodnjega leta pa bo predvidoma izdelan izvedbeni načrt«.
Dobrodošla izboljšava
Za izvedbo projekta direkcija ne potrebuje gradbenega dovoljenja, saj bo gradnja potekala po postopku vzdrževalnih del v javno korist. Delovni stroji bodo predvidoma zaropotali konec prihodnjega leta, gradnja pa bo potekala slabo leto dni. Vrednost naložbe je ocenjena na 7,5 milijona evrov.
Toni Dragar, domžalski župan, javnosti ne želi razkriti, kaj bo storil z železniškim prehodom na Ljubljanski cesti. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Čeprav je gradbeni projekt še precej na začetku, je domžalski župan
Toni Dragar prepričan, da bo prepotrebni in predolgo časa neuresničeni projekt dobrodošla izboljšava javne infrastrukture v domžalski občini, ki bo prispevala k učinkovitejšemu javnemu prevozu in prometni varnosti. Enega izmed najbolj perečih problemov mesta predstavlja tudi nivojsko križanje železniške proge z Ljubljansko cesto v samem mestnem središču, kjer se promet skoraj 50-krat na dan pred zapornicami povsem ustavi.
Posodobitev železniške postaje v Domžalah bo stala 7,5 milijona evrov.
Začetek gradbenih del predvideno konec leta 2021.
Po številu prepeljanih potnikov zasedajo Domžale 13. mesto v državi.