Do varne ceste šele po letu 2022

Najsprejemljivejša trasa pod Kimovčevim klancem in nad separacijo
Fotografija: Ozko grlo bo odpravljeno šele leta 2022. FOTO: Bojan Rajšek
Odpri galerijo
Ozko grlo bo odpravljeno šele leta 2022. FOTO: Bojan Rajšek

Na Direkciji RS za infrastrukturo (Drsi) so končno le pripravili tri različice ceste za razbremenitev prometa skozi naselje Zgornji Hotič. S prostorskega, okoljskega in ekonomskega vidika je menda najustreznejša varianta 2, ki bi se povsem izognila naselju, zdaj čezmerno obremenjenim s prometom.

Potek obvoznice je direkcija pred nedavnim predstavila krajanom. Dolga bi bila 1300 metrov in bi potekala pod Kimovčevim klancem in nad separacijo do križišča za pokopališče. Ocenjena je na 4,4 milijona evrov, pred letom 2022 pa je zagotovo ne bodo začeli graditi. Kot je povedal vodja sektorja za investicije v ceste na Drsi Tomaž Willenpart, vladni sklep o potrditvi najustreznejše variante pričakujejo konec leta, nato bodo izdelali osnutek državnega prostorskega načrta in projekt znova javno razgrnili jeseni prihodnje leto. Sledili bosta izdelava dokumentacije z odkupi zemljišč in pridobitev gradbenega dovoljenja.

Odkar je Drsi pred dobrimi 15 leti leti končala rekonstrukcijo glavne ceste Ljubljana–Litija na odseku od Ribč do križišča za Jesenje v dolžini dobrih štirih kilometrov, je državi zastal korak pri posodobitvi prometnice proti Litiji. Cesta skozi Zgornji Hotič je nevarna za vse udeležence v prometu in domačine. Prometnica je s sedmimi nepreglednimi ovinki speljana med stanovanjskimi hišami, večji del ceste nima pločnika, ni kolesarske steze, domačini se težko vključijo v promet, saj je cesta ozka, nepregledna in zato nevarna.

Direktor litijskega podjetja KGL Bojan Železnik je ogorčen, saj se predvsem tuji tovornjakarji zaradi ozke in nevarne ceste skozi Zgornji Hotič izogibajo vožnji do Litije, zaradi česar imajo v podjetju velike težave. Po njegovem prepričanju problem ceste ni zgolj Zgornji Hotič, ampak tudi ozko grlo skozi Spodnji Hotič. Zato in zaradi načrtovane gradnje elektrarn na srednji Savi je prepričan, da bi bilo treba obvoznico zgraditi od križišča za Jesenje pa vse do konca naselja Spodnji Hotič, in to ob reki. »Zaradi okoljevarstvenikov, ki nasprotujejo gradnji elektrarn zaradi sulca in ostalih rib ter nekega zaščitenega metuljčka, elektrarn še dolgo ne bodo zgradili, mi pa sodobne cestne povezave z Ljubljano tudi ne,« pravi Železnik.

Zaradi ozkega cestnega grla imajo težave s prevozi tudi v podjetju Omahen Transport. Litijski župan Franci Rokavec je dejal, da je prioriteta občine, da se po prestavitvi dela glavne ceste v Zgornjem Hotiču nadaljujejo priprave na gradnjo obvoznice po obrežju reke Save.

Komentarji: