Brez kamere bi bili goli in bosi

Adria mobil sonic 600 SL plus z udobjem in kompaktnimi merami.
Fotografija: Adria mobil sonic 600 SL plus stane od 103.865 evrov naprej, odvisno od dodatne opreme in moči motorja. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Adria mobil sonic 600 SL plus stane od 103.865 evrov naprej, odvisno od dodatne opreme in moči motorja. FOTO: Blaž Kondža

Avtodome na naših straneh redkokdaj preizkušamo, a vedno smo veseli takšnih preizkusov. Tokrat smo vozili sonic 600 SL plus novomeškega podjetja Adria Mobil, ki je po dolžini sicer najkrajši integrirani avtodom v njihovi ponudbi.

V svetu počitniških vozil so dimenzije v vsakem primeru zajetne in pri testnem sonicu je to pomenilo dolžino 6,99 metra, širino 2,32 in višino skoraj 3 metre. To so mere, ki od voznika zahtevajo več pozornosti.

Glavna spalnica v zadnjem delu. FOTO: Blaž Kondža
Glavna spalnica v zadnjem delu. FOTO: Blaž Kondža

Vlogo baznega vozila je v našem primeru odigral Fiatov ducato z 2,2-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom, ki razvije največjo moč 132 kilovatov oziroma 180 konjev. Menjalnik je bil šeststopenjski ročni. Glede na to, da z avtodomom niti na avtocesti ne divjamo, se nam je zdelo, da je motor kos svoji nalogi. Edino pri vzponih smo morali prestavljati v nižjo prestavo. Povprečna poraba goriva na testu je bila dobrih deset litrov na sto prevoženih kilometrov, kar je dober rezultat.

Z vzvratno parkirno kamero in tipalom na odbijaču je bilo manevriranje po kampu in parkiriščih lažje. Po pravici povedano, bi bili brez kamere goli in bosi.

Vozilo zahteva nekaj vozniške spretnosti. FOTO: Blaž Kondža
Vozilo zahteva nekaj vozniške spretnosti. FOTO: Blaž Kondža

Čeprav je avtodom namenjen prenočevanju do petih oseb, homologiran pa je za štiri, bo v njem najbolj užival par, saj bo imel dovolj prostora in mu ne bo treba vsakič znova spuščati in dvigovati dvojnega ležišča, ki je nad vozniškim delom. Če vsak dan zamenjamo kamp, postane takšno spreminjanje iz dnevnega v nočni tloris nadležno, čeprav ga opravi električni pogon.

Dvižno dvojno ležišče v sprednjem delu upravljamo na elektriko. FOTO: Blaž Kondža
Dvižno dvojno ležišče v sprednjem delu upravljamo na elektriko. FOTO: Blaž Kondža

Tloris je sicer zasnovan praktično. V zadnjem delu je udobna spalnica z ležiščem za dva odrasla in enega manjšega otroka. Vmes je na eni strani velik, 142-litrski hladilnik z zamrzovalnikom, ki deluje tako na plin (utekočinjen naftni plin) kot na elektriko. Na drugi strani je kopalnica s kemičnim straniščem, tuš kabino in zložljivim umivalnikom, ki »pokrije« straniščno školjko. Prostorsko učinkovita zasnova, ki pa se izkaže za manj praktično. Dnevna soba avtodoma združuje kuhinjo in jedilni kot s pomično mizo. Kuhinjska niša ima tri plinske gorilnike in plinsko peč, v kateri lahko vsak dan spečemo sveže žemljice.

Kuhinjski blok FOTO: Blaž Kondža
Kuhinjski blok FOTO: Blaž Kondža

Čeprav je avtodom bele barve in opremljen s številnimi senčili, smo cenili vgrajeno bivalno klimatsko napravo. Njeno delovanje smo uravnavali z namenskim daljinskim upravljalnikom, na nadzorni plošči avtodoma ali prek aplikacije adria mobil mach. Zadnja se je s testnim avtodomom povezala po bluetooth povezavi; nekateri bolje opremljeni avtodomi imajo poseben komunikacijski modul, ki omogoča upravljanje prek mobilne aplikacije na daljavo, po spletu. Aplikacija mach omogoča enostaven nadzor in upravljanje s ključnimi funkcijami bivalnega dela avtodoma. V njenem sklopu je tudi digitalna »vodna tehtnica«, s katero lažje uravnamo položaj avtodoma v mirovanju.

Športne pripomočke in opremo za kampiranje smo pospravili v priročno »garažo« v zadnjem delu vozila. Njena vrata merijo 85 krat 120 centimetrov, prostora pa je dovolj za dve električni kolesi, zložljivo mizo in štiri zložljive stole. Priročna je tudi vgrajena 220-voltna vtičnica, na kateri lahko polnimo električno kolo.

Prostorna garaža za pripomočke. FOTO: Blaž Kondža
Prostorna garaža za pripomočke. FOTO: Blaž Kondža

Komentarji: