Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Mercedes, ki se z vami tudi pogovarja

Mercedes A 180 d je dokaz, da užitek za volanom in napredna tehnologija nista poceni. Z zmerno vožnjo ugodna poraba
Mercedes razreda A v živo prepriča veliko bolj kot na fotografijah. Med vožnjo se dobro počutijo vsi potniki. FOTO: Bruno Kuzmin
Mercedes razreda A v živo prepriča veliko bolj kot na fotografijah. Med vožnjo se dobro počutijo vsi potniki. FOTO: Bruno Kuzmin
9. 7. 2018 | 17:00
5:15
Mercedes že nekaj let načrtno in uspešno spreminja svojo zunanjo podobo, saj noče, da bi se z njim spogledovali zgolj uspešni upokojenci. Eden njegovih pomembnih adutov je novi mercedes raz­reda A, vendar je vprašanje, koliko mladih kupcev si lahko privošči tako prestižen avtomobil brez finančne pomoči staršev.

Začetki prenove blagovne znamke niso bili dobri. Ko so leta 1997 prvič predstavili razred A, je imel številne težave, saj se je v prvotni višji podobi celo prevračal na tes­tiranjih, toda zdaj v kompaktni podobi je v njem na voljo največ varnostnih in tehnoloških pripomočkov med vsemi Mercedesovimi avtomobili.

Razred A v kompaktni podobi ima največ varnostnih in tehnoloških pripomočkov med vsemi Mercedesovimi avtomobili. FOTO: Bruno Kuzmin
Razred A v kompaktni podobi ima največ varnostnih in tehnoloških pripomočkov med vsemi Mercedesovimi avtomobili. FOTO: Bruno Kuzmin

 

Ekskluzivnost se še bolj opazi v notranjosti


V rokah lahko držite enak volan kot v najbolj dovršeni Mercedesovi limuzini S, med posebnostmi, ki jih ima samo ta razred, pa je napredni senzor za mrtvi kot, ki ostane dejaven še tri minute zatem, ko ste avtomobil parkirali, a iz njega še niste izstopili. Tako vas senzor lahko opozori na kolesarja ali peš­ca, če ste medtem že pozabili na mimoidoče.



Kar nekaj ljudem razred A četrte generacije najprej ni bil preveč všeč, ker da je za majhen avtomobil preveč dolgočasen, vendar so tako trdili le, dokler so si ga ogledovali na fotografijah. Ko so ga videli v živo, so spremenili mnenje in pritrdili, da je oblikovni slog z maloštevilnimi linijami, ki so ga pri Mercedesu poimenovali čutna jas­nost, prepričljiv in karizmatičen.

Ekskluzivnost se še bolj opazi pri podrobnostih v notranjosti. Površine so prijetne na otip, veliko je svetlobnih linij. Takšne so denimo dolge linije na armaturni plošči ali pa zračniki, ki spreminjajo barvo, odvisno od tega, ali temperaturo povečujete (obarvajo se rdeče) ali zmanjšujete (obarvajo se modro). V primerjavi z večjimi mercedesi sta drugačni obvolanski ročici, saj sta plastični in tanjši.

Za počitnice petčlanske družine je priročen prtljažni prostor s 370 litri. FOTO: Bruno Kuzmin
Za počitnice petčlanske družine je priročen prtljažni prostor s 370 litri. FOTO: Bruno Kuzmin


V ospredju je velik dvodelni zaslon, ki zavzema večji del armaturne plošče. Zaslon je občutljiv na dotik, vse poteka hitro in tekoče, a morda je nastavitev celo preveč. Razred A namreč omogoča številne osebne nastavitve, da si uporabnik po svoji volji nastavi (in shrani) postavitev sedeža, barvo in motiv zaslona, radijsko postajo, bližnjice do najljubših podatkov … Za kaj od naštetega bi lahko našli tudi preprostejše rešitve, denimo nastavljanje sprednjega majhnega zaslona (head-up display). Med pomembnejšimi novostmi je zabavno-uporabniški sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ki ga prebudite z besedama: »Hej, Mercedes!« Sprva je pogovarjanje zabavno, prav tako dejstvo, da avtomobil sam spreminja temperaturo, če potarnate, da vas zebe ali vam je vroče, a vsaj jaz sem kmalu spet vse upravljal ročno brez glasovnega naročanja.

Med pomembnejšimi novostmi je zabavno-uporabniški sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ki ga prebudite z besedama: »Hej, Mercedes!« FOTO: Bruno Kuzmin
Med pomembnejšimi novostmi je zabavno-uporabniški sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ki ga prebudite z besedama: »Hej, Mercedes!« FOTO: Bruno Kuzmin

 

Vse prej kot poceni


Prostora imajo dovolj tudi višje rasli potniki, za počitnice (do) pet­članske družine je priročen prtljažni prostor s 370 litri (29 litrov več kot v predhodniku). Avtomobil poganja 1,5-litrski dizelski motor s 116 konjskimi močmi (85 kW) v povezavi s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, do stotice pospeši v 10,5 sekunde in zmore vse do 202 kilometrov na uro. Poraba je zelo znosna, saj se giblje med 5,5 in 6,4 litra na sto prevoženih kilometrov.

In ker je skoraj vse omenjeno del dodatne opreme, je testni primerek mercedesa A 180 d vse prej kot poceni.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine