Nadarjen za prostorski in oblikovni kompromis (FOTO)

Renault grand scenic z novim bencinskim motorjem in nižjo porabo.
Fotografija: Zaradi večjih koles in drugih karoserijskih oblikovalskih trikov grand scenic upa na asociacijo z mestnimi terenci. FOTO: Andrej Brglez
Odpri galerijo
Zaradi večjih koles in drugih karoserijskih oblikovalskih trikov grand scenic upa na asociacijo z mestnimi terenci. FOTO: Andrej Brglez

Na odru je že več kot dvajset let in velja za enega od začetnikov srednjega velikostnega raz­reda enoprostorcev. To so bila leta. Takrat enkrat, ko je bila poletna uspešnica Macarena, so bili za take avtomobile zlati časi. Novi scenic poskuša v sveži obliki združiti duha mestnih terencev z enoprostorsko praktičnostjo ter tako ujeti nakupni ritem Despacita.



Lahko bi rekli, da se je Renault pri tej nameri naslonil na optično prevaro, imenovano Ponzova iluzija, pri kateri se črte zaradi oblike, postavitve in barve zdijo očesu drugačne, kot so v resnici. Proporci delujejo drugačni. Ideja je smiselna. Radi bi, da bi bil scenic videti vsaj malo športnoterenski, hkrati pa bi v kabini želeli zadržati atribute, zaradi katerih so ga imele družine vselej rade. Kupci boste povedali, ali jim je poskus uspel.

Motor skromne prostornine in precejšnje moči ter ob zmerni vožnji tudi razmeroma spodobne porabe goriva je skupni izdelek Mercedes-Benza in Renault Nissana. FOTO: Andrej Brglez
Motor skromne prostornine in precejšnje moči ter ob zmerni vožnji tudi razmeroma spodobne porabe goriva je skupni izdelek Mercedes-Benza in Renault Nissana. FOTO: Andrej Brglez


Močan vtis pustijo velika 20-palčna kolesa, a nas je bolj od videza zanimalo, kako močno bodo velike pnevmatike zarezale v vozno udobje, kar se rado zgodi. Pokazalo se je, da sta podvozje in nastavitev vzmetenja dobro uigrana z velikostjo in trdoto pnevmatik, saj scenic na vseh vrstah vozne podlage dobro in tudi razmeroma tiho premaguje neravnine. Po vozni dinamiki je v nekakšni sredini, ni tako oster kot nekateri nemški tekmeci in ne tako mehak kot sosed iz Citroëna. Tudi komunikativnost volana je na podobnem mestu, vsekakor je bliže mehkobi kot čvrsti neposred­nosti.

Renault grand scenic. FOTO: Andrej Brglez
Renault grand scenic. FOTO: Andrej Brglez


Dodatna sedeža pogosto uporabna


Nič od naštetega ni nujno slabost, saj veliko kupcev pri taki vrsti družinskih avtomobilov visoko ceni prav mehkobo in nezahtevno vozniško sproščenost. V kabini je oblikovnih trikov manj kot zunaj, je pa po drugi strani na pretek domiselno in kakovostno izdelanih odlagalnih prostorov. Izstopata velik predal pred sopotnikom in pomični med prednjima sedežema.

Sistem samodejnega posamičnega ali zlaganja vseh sedežev skupaj deluje odlično, nova delitev sedežev 60/40 pa precej okrni enoprostorsko prilagodljivost. FOTO: Andrej Brglez
Sistem samodejnega posamičnega ali zlaganja vseh sedežev skupaj deluje odlično, nova delitev sedežev 60/40 pa precej okrni enoprostorsko prilagodljivost. FOTO: Andrej Brglez


Uporabno izkoriščen je tudi prostor v tleh druge vrste sedežev. V dno prtljažnika sta pospravljena dodatna sedeža, ta sta primerna predvsem za osnovnošolsko in pogojno srednješolsko klientelo. Pri višjih in širših potnikih bo treba drugo sedežno vrsto pomakniti precej naprej, kar pa tam preveč zmanjša prostor za noge. Ne glede na to, dodatna sedeža se lahko pogosto izkažeta za uporabna in sta na trgu očitno cenjena dobrina. Doplačilo zanju v grand scenicu znaša 1500 evrov.

Grand scenic ob tem ponuja tudi odličen sistem samodejnega posamičnega ali zlaganja vseh sedežev skupaj, tako v drugi kot tretji vrsti. Priznana Renaultova prostorska multitalentiranost je po novem načeta le v tem, da se zadnja klop deli v razmerju 60/40. To pomeni, da zadaj ni treh samostojnih in ločenih sedežev. Škoda.

V kabini takoj opazimo že dobro znan hišni oblikovalski slog. FOTO: Andrej Brglez
V kabini takoj opazimo že dobro znan hišni oblikovalski slog. FOTO: Andrej Brglez


Povprečje porabe 7,2 l/100 km


Zanimiv je tudi preizkus scenicove pogumne kombinacije 1660 kg težkega in 463,6 cm dolgega enoprostorca ter majhnega, vendar na papirju suverenega 1,3-litrskega bencinskega agregata. Slednji je plod skupnega dela Nissana, Mercedes-Benza in Renaulta. Testno vozilo je imelo najmočnejšo od treh možnosti s 163 kW moči, na voljo pa sta tudi izvedbi s 85 KW in s 103 kW moči. Če bo velik scenic pogosto vsaj kolikor toliko obtežen in vožnje ne samo mestno-relacijske, vsekakor predlagamo vsaj izvedbo TCe 140 s 103 kW moči. Že najmočnejši s 120 kW (163 KM) je namreč precej zmeren pri motorni radoživosti.

Renault grand scenic. FOTO: Andrej Brglez
Renault grand scenic. FOTO: Andrej Brglez


Mu pa v velik plus štejemo, da je že v srednjem območju motornih vrtljajev dobro kos običajnim družinskim vozniškim nalogam. To je pomemben podatek, saj lahko le v takem režimu delovanja pridelamo uporaben kompromis pri porabi goriva. Ko ga poženemo v višje vrtljaje, kamor gre z veseljem, je moči seveda več kot dovolj, a bo pri pogosti vožnji v takem slogu tudi povprečna poraba veliko večja.

Mi smo se držali zmerne ekonomične vožnje, ki je hkrati najbolj udobna in sploh najbolj ustreza scenicovemu podvozju in krmilnemu mehanizmu, ter tako dosegli povprečje 7,2 l/100 km. Hvalimo tudi zelo dobro preglednost, dobro zvočno zatesnjenost in predvsem bogat paket serijske varnostne opreme, s katerim scenic odlično zaokroži vsa najvišje postavljena družinska merila za nakup.

Komentarji: