Poletna motociklistična potepanja imajo svoje zakonitosti

Poleti motoristi v zračnejših oblačilih, ne pozabimo tudi na ustrezno hidracijo. Različne rešitve za prtljago na motociklu.
Fotografija: Poletje je vselej vabljivo za motoriste, a vse hitrejše spremembe vremena zahtevajo še več razmisleka o opremi. FOTO: Honda
Odpri galerijo
Poletje je vselej vabljivo za motoriste, a vse hitrejše spremembe vremena zahtevajo še več razmisleka o opremi. FOTO: Honda

Letošnje poletje je doslej postreglo z vremenom, ki ni bilo najbolj pisano na kožo motoristom. Bili smo priča tako vročinskim valovom, med katerimi se je živo srebro povzpelo nad 30 stopinj Celzija, kot tudi nevihtam z močnim vetrom in točo. Čeprav pravijo, da ni slabega vremena, ampak je le slaba oprema, ta rek v primeru močnega vetra in toče na motociklu ne drži povsem. Po drugi strani pa lahko višje poletne temperature na motociklu prijetneje preživimo, če izberemo zračnejša oblačila. Vsekakor ne govorimo o majicah in kratkih hlačah, ampak o pravih motorističnih oblačilih z vgrajenimi ščitniki in zadostnim prezračevanjem.

Zakaj gola koža ne sodi na motocikel, pa četudi je vožnja v majici s kratkimi rokavi v poletni pripeki zelo prijetna? Preprosto zato, ker je padec z motocikla, čeprav pri majhni hitrosti, boleča izkušnja že v motoristični opravi. Verjetno je odveč pisati, kakšne poškodbe povzroči drsenje gole kože po asfaltu.

Potovalni kovčki ne smejo biti preobremenjeni. FOTO: Honda
Potovalni kovčki ne smejo biti preobremenjeni. FOTO: Honda

Oznake motorističnih oblačil

Na evropskem trgu so motoristična zaščitna oblačila od leta 2020 označena tako, katero stopnjo zaščite po standardu CE (EN 17092-1:2020) omogočajo. Standard pozna tri stopnje zaščite, pri čemer oznaka A pomeni najnižjo stopnjo, AA srednjo in AAA najvišjo. Uvedba oznak je naredila red, saj kupci zdaj vemo, ali kupujemo zaščitno motoristično oblačilo ali zgolj oblačilo. Seveda višja stopnja zaščite običajno pomeni tudi »debelejše« sloje materiala in zato »toplejše« oblačilo. Pozimi je to dobrodošlo, poleti malo manj. Menimo, da so zračna poletna motoristična jakna, motoristične hlače, polvisoki motoristični čevlji in kratke motoristične rokavice – vse našteto z oznako A – zadostna zaščita za kratke vožnje z motociklom, saj so hitrosti navadno manjše.

Več slojev

Oblačenje za daljše motoristične izlete, na katerih bomo prečkali različna temperaturna območja, pa je že svojevrstna umetnost. Kljub pripeki v dolini so gorski prelazi tudi poleti lahko zelo sveži. Prav tako nas bo med vožnjo hladil veter, ko pa bomo stali v koloni pred cestninsko postajo, nam bo v motorističnem kombinezonu vsaj toplo, če ne vroče.

Izkušnje članov motorističnega dela naše redakcije govorijo v prid uporabe več slojev oblačil, tehnike, ki je dobro znana pohodnikom in gornikom. Osnova je tehnično oziroma funkcijsko perilo, ki učinkovito odvaja znoj s kože. Najboljše je tisto iz merino volne. Sledi vmesni sloj, ki je poleti navadno v kovčku in ga oblečemo, ko temperatura pade. Tu imamo v mislih ali tanek flis ali toplotno izolacijo, ki smo jo dobili skupaj z motoristično jakno. Zunanji sloj je motoristična jakna z vsemi potrebnimi ščitniki. Ta naj bo za poletno uporabo čim bolj zračna in po možnosti brez všite membrane. Dodajmo še, da usnje kot material tudi v poletnih mesecih nima prave konkurence, ko govorimo o udobju nošnje. Le da za poletje izberemo tanjšo, perforirano izvedbo usnja. Za primer dežja pa seveda ne pozabimo s seboj vzeti dežnega kompleta.

Čelade so z novimi reštitvami vse bolj zračne. FOTO: Nolan
Čelade so z novimi reštitvami vse bolj zračne. FOTO: Nolan

Hladilne rešitve industrije

Po besedah Jožeta Šparovca, vodje maloprodaje pri AS Domžale Moto centru, ima večina proizvajalcev motoristične zaščitne opreme v ponudbi oblačila za poletne dni. »Revolucionarnih novih rešitev, kot so bili pred leti hladilni jopiči za motoriste, pa v zadnjem času nismo imeli,« še doda Šparovec. Hladilne jopiče še vedno lahko kupimo, vendar svetujemo nekaj previdnosti, saj so izkušnje pokazale, da je takšno hlajenje lahko tudi premočno, še posebej, ko zapeljemo v hladnejše predele.

Po katerih poletnih motorističnih oblačilih pa povprašujejo naši motoristi? Šparovec odgovarja, da je veliko povpraševanje tako po klasičnih jaknah kot po bolj »casual« izdelkih, kot so kapucarji, zračni puloverji, kavbojke. Seveda imajo vsa našteta oblačila kljub urbanemu videzu vgrajene ščitnike.

Usnje je glede udobja še vedno prva izbira pri jaknah, a naj bo poleti tanjše. FOTO: BMW
Usnje je glede udobja še vedno prva izbira pri jaknah, a naj bo poleti tanjše. FOTO: BMW

Učinkovito prezračevanje čelad

Brez rokavic niti poleti na motocikel FOTO: BMW
Brez rokavic niti poleti na motocikel FOTO: BMW
Motoristična čelada je edini zakonsko predpisani kos varnostne opreme motorista, zato bomo na cesti težko srečali voznika enoslednega vozila, ki je ne bi nosil. Na prvi pogled čelade delujejo zelo zaprto, a videz vara, kot nam je pojasnil Boris Kompare, poznavalec motorističnih čelad in direktor podjetja Compaco, ki v Sloveniji zastopa znamke Nolan, X-lite in Grex. »Drži, da so nekatere čelade zračnejše kot druge. V ponudbi imamo že nove izdelke, ko za učinkovito prezračevanje v tem primeru poskrbijo neobičajno velike, satovju podobne prezračevalne odprtine na čeladi, ki v navezi z odprtinami v notranji polistirenski školjki ustvarijo sistem učinkovitega prezračevanja notranjosti čelade. Ta zagotavlja prenos velike količine svežega zraka skozi čelado že pri počasni vožnji,« opiše novost Kompare.

Sogovornik poudarja, da na temperature v notranjosti čelade vpliva tudi njena barva – svetlejše močno zmanjšajo pripekanje sonca v glavo. Poleg tega notranji polistirenski vložek deluje kot odličen izolator. Prav tako se mu zdi pomembno, da je notranjost čelade premišljeno in učinkovito prezračevana in da je oblazinjenje iz materiala, ki v vročini ne draži kože. Nič manj pomembno ni, da je možno prezračevalne šobe preprosto zapreti, ko se ohladi.

Motoristi uporabljajo tudi potovalne torbe. FOTO: BMW
Motoristi uporabljajo tudi potovalne torbe. FOTO: BMW

Brezhiben stroj in čil motorist

Ne glede na letni čas je za varno vožnjo z motociklom ključno, da je ta tehnično brezhiben in da je motorist psihofizično pripravljen na vožnjo. Zavedati pa se moramo, da lahko visoke poletne temperature na motoriste vplivajo negativno – postanejo nervozni in popusti jim zbranost. Zato inštruktorji varne vožnje motoristom svetujejo, naj se, če je le mogoče, izogibajo najhujši pripeki, naj napravijo več postankov in pijejo dovolj (brezalkoholne) tekočine, da ne bodo dehidrirali.

Komentarji: