»To je šele prvi polčas!«

Luca de Meo, predsednik Seatove uprave, rad uporablja športno terminologijo.
Fotografija: Luca de Meo: Ponosni smo, da smo postali prva avtomobilska znamka, ki je ponudila možnost glasovanja o imenu novega modela. FOTO: Seat
Odpri galerijo
Luca de Meo: Ponosni smo, da smo postali prva avtomobilska znamka, ki je ponudila možnost glasovanja o imenu novega modela. FOTO: Seat

Milančan Luca de Meo je prevzel vodenje Seata novembra 2015, potem ko je bil od leta 2009 direktor marketinga pri VW. Pod njegovim vodstvom je Seat doživel modelno ofenzivo z ateco, leonom, ibizo, arono in zdaj še s tarracom. A to je, kot pravi naš sogovornik, ki rad uporablja športno terminologijo, šele prvi polčas.


 

Kakšno vlogo bo imel pravkar predstavljeni tarraco za produktno paleto znamke Seat?

 
Prepričani smo, da ima tarraco velik potencial. Z njim bomo pridobili nove kupce, povečali ugled znamke in si zagotovili možnosti za ustvarjanje večje razlike v ceni, saj ima ta model visoko dodano vrednost. Izdelovali ga bomo v Wolfsburgu, središču koncerna Volkswagen, kar predstavlja zaupanje v znamko Seat in izkorišča koncernske sinergije. Tarraco zaokroža Seatovo ofenzivo SUV-ov, a ne bomo se ustavili na tej točki. Sledili bodo alternativni pogonski sistemi, na primer električna in hibridna vozila, pomembne načrte pa imamo tudi z znamko Cupra.
 

Tarraco je prvo ime avtomobila, ki so ga izbrali kupci. Ste zadovoljni z rezultatom?

 
Ponosni smo, da smo postali prva avtomobilska znamka, ki je ponudila možnost glasovanja o imenu novega modela. Nismo pa si predstavljali, da bo ta projekt požel toliko zanimanja. V sklepni fazi kampanje smo prejeli več kot 145.000 glasov za izbiro imena. Med več možnimi imeni je tarraco dobil 52 odstotkov glasov ­- in zmagal.
 

Kaj tarraco pomeni s stališča oblikovanja? Ali bo to sprememba v dizajnu vseh Seatovih modelov?

 
Tarraco naznanja nov oblikovalski slog in predstavlja vpogled v novo usmeritev naše znamke ob vstopu v nov segment. Novi SUV je v celoti opremljen z LED-tehnologijo in element, ki povezuje obe zadnji luči, je nova oblikovalska rešitev.
 

Seat veliko večino svojih avtomobilov proda v Evropi in že večkrat ste napovedali, da je eden od vaših ciljev, doseči manjšo odvisnost od evropskega trga. Bo tarraco pripomogel k globalizaciji znamke Seat?

 
Seveda. Trenutno si prizadevamo globalizirati znamko na vseh petih celinah. Naša prisotnost v severni Afriki in nedavne novice o našem vstopu na kitajski trg sta najboljša primera našega globalnega pristopa. Poleg tega se razgledujemo po Latinski Ameriki. In tarraco bo imel svojo vlogo pri tem projektu.

Luca de Meo: Naša prisotnost v severni Afriki in nedavne novice o našem vstopu na kitajski trg sta najboljša primera našega globalnega pristopa. FOTO: Seat
Luca de Meo: Naša prisotnost v severni Afriki in nedavne novice o našem vstopu na kitajski trg sta najboljša primera našega globalnega pristopa. FOTO: Seat

 

S katerimi alternativnimi pogonskimi sistemi bo opremljen tarraco? Boste predstavili tudi cupra tarraca, kot ste to naredili s cupra ateco?

 
Načrtujemo, da bomo razmeroma kmalu ponudili priključno-hibridno izvedbo tarraca,  vendar bo prvi korak v naši električni ofenzivi prihodnje leto priključno-hibridna izvedba novega leona, v letu 2020 pa bo predstavljeno prvo Seatovo povsem električno vozilo. To je naš kratkoročni cilj na področju električnih vozil.
 
Pri Cupri pa se trenutno osredotočamo na predstavitev cupra atece, ki bo prvo vozilo nove znamke, ki bo na voljo na trgu. Če se bomo odločili za izdelavo cupra tarraca, vam bomo to sporočili ob pravem času.
 

Če upoštevamo nedavne novice o Seatu na Kitajskem – ali boste vsa svoja električna vozila izdelovali zunaj Evrope?

 
Letošnjega julija je Seat podpisal sporazum o sodelovanju v skupnem podjetju, ki sta ga ustanovila skupina Volkswagen Group China in podjetje JAC. S tem bomo postali vodilna znamka skupine v skupnem podjetju, vendar to ne pomeni, da bomo vsa naša električna vozila izdelovali zunaj Evrope. To pomeni predstavitev Seata na Kitajskem in začetek nove ere, ki nam bo omogočila globalizacijo znamke ter okrepila razvoj električnih vozil. Prav tako gre za inovacije in izmenjavo znanja. Aktivno bomo sodelovali pri ustvarjanju razvojno-raziskovalnega centra na Kitajskem, v katerem bomo lahko razvijali električna vozila, povezljivostne tehnologije in tehnologije za avtonomno vožnjo, ki bodo posebej prilagojene kitajskemu trgu.
 

Ko govorite o »električni« prihodnosti, dobimo vtis, kot da imate povsem proste roke in da razvijate tehnologije in modele izključno za Seat. Ste pa (še vedno) član koncerna VW. Je moj vtis napačen, ali ste pri razvoju dejansko samostojni?

 
Kot smo oznanili na naši letni tiskovni konferenci, je naša paleta usklajena s koncernom Volkswagen. Na primer: Seatov prvi električni avtomobil bo drugi model koncerna Volkswagen, ki bo temeljil na platformi MEB in bo predstavljen leta 2020. Proizvajali ga bodo v Zwickauu v Volkswagnovi tovarni, kjer bo mogoče prilagajati platformo MEB. Nekateri drugi električni modeli koncerna bodo prav tako razviti tam, saj je bilo tako odločeno, da se bolje izkoristi prednosti sinergij.
 

Seveda ste proizvajalci avtomobilov pod močnim vtisom velikih trgov, v zadnjem času predvsem kitajskega. Kako pa boste v prihodnje poskrbeli za manjše in celo mikro trge, kakršen je na primer v Sloveniji?

 
Seat je prisoten v več kot 80 državah.  Res je, da avtomobilska industrija danes doživlja največjo revolucijo v svoji zgodovini. Električni avtomobili, povezani avtomobili, avtonomni avtomobili in celo avtomobili za skupno uporabo bodo deležni celovite arhitekturne preobrazbe, prav tako pa se bosta spremenila tudi njihova uporaba in osebno doživetje. Zato moramo natančno upoštevati potrošniške trende. Pomembna je tudi infrastruktura. Električni avtomobili in tehnologija nimata smisla, če strankam ni na voljo polnilno omrežje. Vključenost javne uprave in sodelovanje različnih institucij sta torej bistvenega pomena. Zato smo v Španiji spodbudili partnerstva z večjimi naftnimi družbami, kot je Naturgy. Vse bo torej bolj odvisno od zahtev potrošnikov kot od velikosti države.

Komentarji: